آلمان, مهاجرت

زندگی در آلمان: راهنمای زندگی در آلمان به عنوان یک مهاجر

زندگی در آلمان

خب! پس بالاخره تصمیم گرفتید به آلمان بروید. پس از کابوس کاغذبازی‌های اداری برای دریافت اقامت، اجازه کار یا تابعیت آماده هستید تا آلمان را کشف کنید. البته شما شنیده اید که این کشور سرزمینی اروپایی پر از فرصت‌های مختلف با شهرهای زیبا و تمیز است. اما واقعا زندگی در آلمان چگونه است؟ در اینجا ما از چند ویژگی زندگی در آلمان، بهترین و ارزان ترین مکان‌ها برای زندگی و هزینه‌های زندگی صحبت خواهیم کرد.

واحد پول

یورو پول رسمی‌آلمان است. اگر از کشوری که ارز آن متفاوت است، آمده اید توصیه می‌شود که پولتان را به یورو تغییر دهید در غیر این صورت نمی‌توانید چیزی بخرید. گزینه دیگر این است که از کارت اعتباری خود استفاده کنید که پس از آن هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

زبان

آلمانی‌ها آلمانی صحبت می‌کنند البته، آنها به زبانهای دیگری نیز مانند انگلیسی صحبت می‌کنند، اما برای زندگی در این کشور، بهتر است که حداقل مهارتهای اساسی زبان آلمانی را داشته باشید. اگر نتوانید سلام، لطفا و متشکرم را به آلمانی بگویید احتمالا آلمانی‌های از شما ناراحت شوند؛ اما در مورد مابقی زبان کاملا حق دارید اگر بلد نباشید، چون زبان سختی است، و پر از قواعد پیچیده است. بهرحال در هر شهری که زندگی کنید مطمئنا چندین مدرسه پیدا خواهید کرد که دوره‌های زبان آلمانی برگذار می‌کنند.

زندگی صلح آمیز در آلمان

زندگی در آلمان همانند هر جای دیگری بسیار شلوغ است. اما به طور کلی، در هر کجا که هستید، صلح و آرامش وجود دارد. به غیر از کلاب‌ها، که موسیقی تکنو در آن جریان دارد. خیلی زود متوجه خواهید شد که آلمانی‌ها سکوت را دوست دارند و فساد در این کشور کم است.

آلمانی‌های عاشق قوانین و مقررات خود هستند

ممکن است کمی‌کلیشه‌های بنظر برسد ولی آلمانی‌ها مردمی‌هستند عاشق قوانین و مقررات. آنها قوانین و مقررات با اساس مذهبی را نوشته و نگارش کرده اند. و اگر کار اشتباهی انجام دهید، انتظار نداشته باشید که به راحتی از شما بگذرند. اگر از خیابان با چراغ عابر پیاده قرمز عبور کنید مطمئنا با نگاه خصمانه و سرزنش گرانه مردم روبرو خواهید شد و حتی شاید کسی شما را نگه دارد و سرزنش بشوید. بنابراین خواندن و اطلاع رسانی در مورد آنچه که می‌توانید و نمی‌توانید در خانه جدید خود انجام دهید بسیار مهم است.

حقوق بهتر کارگران

کارکنان در آلمان بسیار ارزشمند هستند. اگر شما یک آمریکایی هستید که در آلمان زندگی می‌کنید، ممکن است این را بیشتر از دیگران متوجه شوید. کارگران دارای سازمان‌هایی هستند که از حقوق شان محافظت می‌کنند و اگر شکایت کنند، کسی گوش می‌دهد. به عنوان یک کارگر، شما مورد سوء استفاده قرار نخواهید گرفت.

ارائه خدمات بد به مشتریان

اگر در جایی زندگی می‌کنید که گفته می‌شود “مشتری پادشاه است”، شما در آلمان بسیار شگفت زده خواهید شد. آلمانی‌ها عادت ندارند که به مشتریان زیاد بها بدهند و یا حداقل نه در سطح اکثر آمریکایی‌ها یا کانادایی‌ها.

مبلمان آپارتمان‌ها

علاوه بر اینکه پیدا کردن یک مکان برای زندگی بسیار پر هزینه، دشوار و گران است. وقتی وارد آپارتمان می‌شوید، آپارتمان را خالی خواهید یافت. اگر معمولا هر خانه ای که تا کنون اجاره کرده اید وسایلی همچون چند کابینت، آشپزخانه و سینک حمام، و شاید یک قاب تخت یا گنجه، داشته است، این را دیگرفراموش کنید. اکثر آپارتمانهای آلمان حتی وسایل روشنایی ندارند. بنابراین برای خرید یک آشپزخانه و مبلمان، هنگامی‌که به خانه جدید خود می‌روید آماده باشید. شما می‌توانید چیزهای ارزان در لیست روزنامه‌های محلی و یا درفروشگاه‌های مبلمان دست دوم پیدا کنید.

حمل و نقل عمومی‌مناسب

قطار و اتوبوس همیشه در زمان مقرر می‌رسد و بسیار تمیز هستند. حمل و نقل عمومی‌در آلمان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و تجربه ای فوق العاده خوبی است. اگرمعمولا از دیر رسیدن اتوبوس یا قطار شاکی بوده اید و به این دلیل دیر به سرکار رسیده اید، در المان دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد. زمان بندی‌ها در اینجا بطور کامل مورد توجه قرار می‌گیرد، بنابراین زمان خوبی را در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی‌خواهید داشت.

شهر دوچرخه مدار

جاده‌ها در آلمان برای انواع حمل و نقل ساخته شده اند. آنها دوستدار پیاده و مهمتر از همه دوچرخه هستند. هنگامی‌که وارد یک شهر جدید می‌شوید، ارزان ترین حالت حمل و نقل با دوچرخه است، بنابراین می‌توانید از دوچرخه در آلمان بسیار استفاده کنید. تقریبا تمام جاده‌ها دارای خط مخصوص طراحی شده برای دوچرخه هستند و شما می‌توانید دوچرخه سواران را در همه جا ببینید.

دوچرخه در آلمان

دوچرخه در آلمان

شهر دوستدار بازیافت

نظم در آلمان تا آنجا ادامه دارد که زباله‌های شما را نیز شامل شود. شما ظروف مخصوص برای انواع زباله را مشاهده خواهید کرد و زمان خاصی برای انجام بازیافت باید وجود داشته باشد. آلمان یک کشور دوستدار محیط زیست است، بنابراین شما باید مهارت‌های بازیافت خود را بالا ببرید و یاد بگیرید چه موادی را در کجا قرار دهید.

سیستم آموزش خوب

آموزش و پرورش نیز در آلمان دارای نظم مناسبی است. آموزش دارای بالاترین کیفیت است و مهمتر از همه، رایگان است. شما به احتمال زیاد مجبور نیستید که برای همه دوره‌ها در دانشگاه پرداخت کنید یا شاید فقط چند صد یورو در هر ترم باشد. برای مثال، در آمریکا شما با یک کوه از بدهی فارغ التحصیل می‌شوید، در آلمان می‌توانید بدون پرداخت هزینه تحصیل خود، حقوق و دستمزد کامل را دریافت کنید.

همه جا در روز یکشنبه بسته است

ممکن است عجیب و غریب بنظر بیاید، اما افسانه نیست. همه فروشگاه‌ها از غروب شنبه تعطیل و تا صبح دوشنبه باز نمی‌شوند. یکشنبه زمان استراحت (یا نوشیدن) در آلمان است، بنابراین برنامه ریزی کنید و از آن استفاده کنید. اکثر خارجی‌ها وقتی که برای اولین بار به آلمان سفر می‌کنند، این حقایق مهم را فراموش می‌کنند و روز یکشنبه را بدون نان به پایان می‌رسانند، بنابراین مطمئن شوید که در روز شنبه به فروشگاه بروید و غذا و چیزهایی را که لازم دارید بخرید.

فرصت‌های سفر زیاد

آلمان در وسط اروپا است. و مسافرت در اروپا خیلی ارزان تر از سایر نقاط، به ویژه در ایالات متحده است. شما می‌توانید در عرض چند ساعت در یک کشور دیگر باشید. همچنین فرصت‌های زیادی برای مسافرت در داخل کشور دارید، چون آلمان کشور بزرگی است.

غذای خوب

مردم برای خوردن مقدار زیادی سوسیس به آلمان می‌روند. آلمان دارای غذاهای فراوان از گوشت تا دسر است. شما طیف گسترده ای از نان و دیگر محصولات پخته را نیز می‌توانید پیدا کنید. ممکن است قادر به پیدا کردن غذاهای کشور خود به راحتی نباشید، اما این فرصت را دارید تا انواعی از غذاهای با مواد اولیه خوشمزه پیدا کنید.

آبجو فوق العاده

همه می‌دانند که آبجو آلمان بهترین است. می‌توانید آبجو شگفت انگیز آلمان را با قیمت مناسب امتحان کنید.

غذا و آبجوی آلمانی

غذا و آبجوی آلمانی

بهترین مکان برای زندگی در آلمان کجاست؟

اگر هنوز محل اقامت در آلمان را انتخاب نکرده اید، به تصمیم گیری عجله نکنید. آلمان یک کشور بزرگ است و هر جایی یک فضای مشخص و فرصت‌ها دارد. بنابراین در اینجا بعضی از بهترین شهرها را با توجه به فرصت‌های شغلی در آلمان لیست کرده ایم. همچنین برخی از ارزان ترین شهرهای آلمان را لیست خواهیم کرد.

بهترین شهرها با فرصت‌های شغلی مناسب برای زندگی در آلمان
مونیخ
دوسلدورف
فرانکفورت
برلین
هامبورگ
اشتوتگارت
نورمبرگ
این شهرها در فهرست ارائه بهترین فرصت‌های شغلی هستند. بسیاری از شرکت‌های دارای رتبه بالا در آلمان واقع شده اند و همه آنها زیرساخت‌های با پتانسیل بالا را دارند. این شهرها همچنین از جمله شهرهای بزرگ دنیا هستند، بنابراین اگر شما هر یک از آنها را انتخاب کنید، اشتباه نخواهید کرد.

ارزانترین شهرها در آلمان
لایپزیگ
بوخوم
کیل
سیگن
ینا
اسنابراک
برمن
اینها ارزانترین شهرهای آلمان هستند. اگر بودجه تان کم است و انتظار دارید چند ماه یا چند ماه اول زمانی که در کشور هستید پول زیادی را صرف نکنید بهتر است که به یکی از شهرهای بالا بروید. از رفتن به شهرهای بزرگ و پایتخت برلین اجتناب کنید، زیرا آنها بسیار گران هستند.

هزینه‌های زندگی در آلمان چگونه است؟

به علاوه بهترین و ارزانترین مکانها برای زندگی در آلمان، به احتمال زیاد می‌خواهید بدانید که هزینه زندگی در آلمان چگونه است. به طور خاص هزینه زندگی در آلمان برای یک خانواده. بر اساس آمارها، در 15 شهر آلمان و شاخص هزینه زندگی آنها در جدول پایین آمده است. هر چه شاخص زندگی بالاتر باشد هزینه زندگی نیز بالاتر است.

cost of living in Germany

cost of living in Germany

برای درک بهتر، هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در دوسلدورف و لایپزیگ را مقایسه خواهیم کرد. در دوسلدورف، شما تقریبا 1660 یورو برای پرداخت اجاره یک آپارتمان 3 خوابه و 2،913 یورو برای پرداخت هزینه‌های دیگر زندگی در هر ماه نیاز دارید. برای آپارتمان بصورت مشابه و 2،277 یورو برای هزینه‌های دیگر زندگی در لایپزیگ. بنابراین در مجموع، به مبلغ 4،573 یورو در هر ماه در دوسلدورف و 3،167 یورو در ماه در لایپزیگ نیاز دارید.
به طور کلی، 2700 یورو در لایپزیگ، متقابلا در مونیخ 3800 یورو نیاز خواهید داشت. بنابراین، همانطور که می‌بینید، دوسلدورف واقعا گران تر از لایپزیگ است.

 

 

 این مطالب اطلاعات کلی می‌دهد و تمام جنبه‌های این موضوع را در برنگرفته است. این نوشته به شما هیچ توصیه ای نمی‌کند. شما باید قبل از هر اقدامی‌با افراد متخصص و حرفه ای مشورت کنید. این نوشته شامل توصیه‌های حقوقی، مالیاتی و سایر توصیه‌های تخصصی از وب سایت تاپ برگ و شرکت‌های وابسته به آن، نمی‌باشد. نتایج پیشین, ضامن اتفاق مجدد آن‌ها نیست. ما هیچگونه تضمینی در رابطه با درستی، جامع بودن و به روز بودن این مطالب نمی‌کنیم.

 

پست های مرتبط

۲ دیدگاه برای “زندگی در آلمان: راهنمای زندگی در آلمان به عنوان یک مهاجر

  1. Bahar گفت:

    ممنون, پست کامل و خوبی بود

    1. تاپ برگ گفت:

      تشکر از پشتیبانی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *