پاتایا, تایلند, مهاجرت

چگونه در پاتایا مشاوره املاک پیدا کنید

چگونه در پاتایا مشاوره املاک پیدا کنید

اگر به فکر سرمایه گذاری ملک در تایلند، برای مسکن جدید خانواده، سرمایه گذاری یا اقامتگاهی برای تعطیلات هستید، پاتایا انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. با این وجود، خرید ملک در تایلند، به سبب قوانین کنترل کننده خرید زمین و ملک توسط خارجی‌ها، کار ساده ای نیست. قطعاً به کمک حرفه ای، به شکل مشاوره املاک و یا کارشناس حقوقی ملک تایلندی، نیاز خواهید داشت.

در این راهنما به نکاتی اشاره می‌شود که باید با آن آشنا باشید:

  • – چگونگی انتخاب مشاوره املاک، چگونگی معامله با مشاورین املاک هنگام خرید ملک در پاتایا
  • – هزینه‌ها و مخارج معمول هنگام خرید ملک در تایلند
  • – نحوه پیدا کردن بهترین ملک طبق نیازتان

یافتن مشاوره املاک خوب کمک می‌کند تا مجبور نشوید برای خرید ملک در تایلند هزینه‌های بیشتری بپردازید.

چگونه در پاتایا مشاوره املاک پیدا کنید؟

یافتن مشاورین املاک پاتایا: مشاورین املاک محلی یا مشاورین املاک آنلاین؟

پیدا کردن مشاوره املاک خوب به فرآیند خرید، فروش یا اجاره کمک می‌کند. چون پاتایا منطقه ای محبوب برای خریداران مهاجر است، چندین مشاوره املاک خوب هم هستند که به زبان انگلیسی قادر به معامله بوده و فهرستی را بصورت آنلاین در اختیار مشتریان بالقوه قرار می‌دهند. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید این فهرست را بیابید- یا می‌توانید به سراغ مشاورین املاکی بروید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

باید بدانید که تمام خانه‌هایی که برای فروش گذاشته شده اند، بصورت آنلاین فهرست نمی‌شوند. اگر در پیدا کردن آنچه می‌خواهید دچار مشکل هستید، یا اگر بدنبال مقایسه گزینه می‌باشید، به اطراف سر بزنید و شرایط را از نزدیک رصد کنید. مشاورین املاک محلی، و خانه‌هایی که پشت درشان «برای فروش» نصب شده، هستند که می‌توانند جزء گزینه‌های مد نظر شما هم باشند. بسته به جایی که هستید، و اطمینانی که به خود در ارتباط به زبان تایلندی دارید، شاید نیاز به مترجم همراه خود داشته باشید.¹

فهرست وب سایت‌های مشاورین املاک آنلاین

شاید بتوانید فهرست طولانی از مشاورین املاک در پاتایا، یا وب سایت اصلی Thailand Property ² بیابید. به مشاورینی که در این وبسایت آمده اند نگاه کنید، تا به احساس و درکی نسبت به خانه‌هایی که بصورت آنلاین در معرض نمایش هستند، برسید. سپس می‌توانید جستجوی مشاوره املاک را ادامه دهید، یا به سراغ یکی از این مشاورین بزرگ در پاتایا بعنوان نقطه شروع خود بروید:

  • Pattaya Reality³ – این مشاوره بیش از 15 سال سابقه در بازار ملک پاتایا دارد، که توسط سرمایه گذاری مشترک بریتانیا-تایلند اداره می‌شود.
  • Re/Max Town and Country⁴ – فرانشیز محلی این شرک تجهانی، طیف وسیعی از گزینه‌های مسکونی را در سراسر منطقه پاتایا در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Pattaya Prestige Properties⁵ – طیف وسیعی از آپارتمان‌ها و خانه‌های فروش و اجاره که در آن وبسایت گزینه گفتگو وجود دارد تا بدنبال جستجوی هرگونه توصیه باشید.

حضور در بازار ملک یک کشور خارجی می‌تواند فریبنده باشد. به دلیل وجود قوانین متفاوت، مانع زبانی، عرف و فرهنگ مختلف دلیل این موضوع است. داشتن مشاوره املاک خوب می‌تواند تضمین دهنده فرآیند خرید، فروش یا اجاره باشد.

در منطقه مشهوری مثل پاتایا، مشاورین املاک متعددی هستند- پس چگونه می‌توان بهترین مشاوره املاک را طبق نیازهای خود پیدا کنید؟

مقایسه کردن مشاورین املاک می‌تواند برای رسیدن به فهرستی از نکات مطمئن درباره مشاوره و خدمات وی، سودمند خواهد بود. این می‌تواند مواردی نظیر صحبت به زبان انگلیسی، ساعات باز بودن دفتر در آخر هفته‌ها، داشتن دانش و آگاهی زیاد در منطقه باشد.

همچنین داشتن تجربه حرفه ای و دانش، به مشاوره ای قابل اعتماد نیاز دارید که واقعاً طرف شما باشد. می‌توانید مدت‌ها زمان صرف کنید تا به خانه رویایی تان برسید، پس کسی را انتخاب کنید که قابل اعتماد و همراهتان باشد.

قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد مشاوره املاک، بررسی و بازخوردگیری از مشتریان راجع به فهرستی از گزینه‌های بالقوه، اقدامی‌هوشمندانه است. می‌توانید بررسی‌های مربوط به مشاورین املاک را بصورت آنلاین داشته باشید، یا ازگروه مهاجرین محلی در فیسبوک یا گروه‌های مهاجر که معمولا در تاپ برگ هستند سوال کنید، یا از توصیه‌های دوستان، خانواده و همکارانی که سابقه همکاری با مشاورین املاک منطقه را دارند، بهره بگیرید. همچنین می‌توانید مستقیماً از مشاوره بپرسید که آیا دست شما را در دستان مشتریان قدیمی‌شان می‌گذارند تا بتوانید از آن‌ها بازخورد لازم را دریافت کنید.

عضویت در تاپ برگ، اولین و تنها پرتال ایرانیان مقیم خارج از کشور.

پاتایا

پاتایا

هزینه‌های معمول مشاوره املاک در پاتایا

در اینجا نگاهی به هزینه‌های لازم برای پرداخت به مشاوره املاک در موقع خرید ملک در پاتایا می‌اندازیم.

  • کمیسیون مشاوره املاک- فروش ملک: معمولاً توسط فروشنده پرداخت می‌شود- 3-6% کل قیمت فروش
  • سایر هزینه‌ها هنگام خرید ملک- از مشاوره املاک درباره هزینه‌ها، مالیات و مخارج احتمالی مربوط به نوع ملکی که می‌خرید، سوال کنید. معمولاً باید 3-8% مالیات ملک و همچنین سایر هزینه‌ها مثل هزینه‌های قانونی، هزینه بازدید ملک و پوشش بیمه، بپردازید.

مشاورین املاک محلی: چه چیزی را باید در مورد بازار ملک در پاتایا بدانم؟

باید بدانید که خرید خانه در تایلند احساس کاملاً متفاوتی نسبت به خرید ملک در ایران دارد. قوانین مالکیت برای خارجی‌ها پیچیده است و باید اقداماتی انجام دهید تا نسبت به قانونی بودن خرید خود اطمینان حاصل کنید. یعنی اینکه باید مشاوره املاک و وکیل محلی خوبی داشته باشید که امری ضروری محسوب می‌شود.

برای رفتن به خانه جدید خود در پاتایا عجول نباشید. بازدید از ملک بسیار اهمیت دارد تا مطمین شوید که ساختمان وضعیت خوبی دارد؛ همچنین برای بررسی کامل سند حقوقی ملک نیاز به وکیل دارید. این امر کمک می‌کند تا مطمئن شوید که فروشنده، مالک واقعی و قانونی ملک است، همچنین حقوق دسترسی و سایر جزئیات را بررسی نماید. تنها بیعانه غیرقابل استرداد ملک را زمانی بپردازید که نسبت به اسناد مطمئن هستید و ملکی که حق شماست را کاملاً بررسی کرده باشید.

سوالاتی که هنگام خرید یا فروش باید از مشاورین املاک پرسید

اگر گزینه‌های خود را محدود کرده اید و چند مشاوره املاک باقیماندند که باید یکی را انتخاب کنید، باید سوالات مهمی‌را از آن‌ها بپرسید. به این فکر کنید که چه چیزهایی برایتان اهمیت دارد و مطمئن شوید که با فرد قابل اطمینان و حرفه ای طرف هستید. سوالات خوب عبارتند از:

  • – سابقه کاری تان چقدر است و تجربه حرفه ای تان چیست؟
  • – آیا آخر هفته‌ها یا عصرها هم امکان بازدید، در صورت تقاضای مشتری، وجود دارد؟
  • – هم اکنون چند خانه برای فروش دارید، و فروش خانه معمولاً چقدر طول می‌کشد؟
  • – مشتریان اصلی شما چه کسانی هستند؟ آیا با خریداران مهاجر هم معامله می‌کنید؟
  • – املاک را چگونه ارزشگذاری می‌کنید؟

قبل از جستجوی خانه و ملک رویایی تان در پاتایا، باید بدایند که خارجی‌های صاحب ملک در تایلند دارای محدودیت‌هایی هستند. اگر تمایل به خرید خانه دارید، باید بدانید که خارجی‌ها نمی‌توانند در تایلند صاحب زمین باشند، یعنی اینکه یا باید ملک را اجاره کنید، یا آن را از طریق شرکت با مسئولیت محدود خریداری کنید. می‌توانید یک آپارتمان بخرید، اما تنها اگر 51% یا بیشتر از آن ساختمان تحت مالکیت تایلندی‌ها باشد.

بخاطر این محدودیت‌ها، باید مشاوره املاکی را انتخاب کنید که به شما در جهت توجه به چالش‌های خرید ملک در تایلند کمک کنند.

احتیاط نسبت به مشاوره املاکی که می‌خواهید با او معامله کنید، حالا هرکجای که دنیا هستید، کار عقلانی است، اما هنگام معامله در یک سیستم ناآشنا قطعاً نیاز به دقت و احتیاط بیشتری است. قوانین صنعت املاک و مستغلات در تایلند شبیه به کشور شما نیست، بنابراین اگر اشتباهاتی در معامله پیش بیاید، مراجع ذیصلاح حرفه ای نیستند که به آن‌ها مراجعه کنید. یعنی اینکه باید خیلی احتیاط کنید.

در ادامه به چند نکته برای خرید ایمن ملک جدید اشاره می‌کنیم:

  • – از مشاوره یا نماینده ای استفاده کنید که توسط دوستان یا خانواده شما معرفی شده، و بازخورد کافی می‌توانید در مورد مشتریان قبلی اش داشته باشید.
  • – از دوست تایلندی در طول فرآیند کمک بخواهید- این کار باعث از بین رفتن مشکل مانع زبانی می‌شود، همچنین در اجتماعی معامله کنید که ارزش زیادی برای روابط قائل هستند.
  • – مالکیت زمین یا ملک همیشه کار آسانی نیست. همچنین برخی از اسناد حقوقی اجازه فروش زمین را نمی‌دهند. مطمئن شوید که وکیل تان سند حقوقی را کاملاً، قبل از پرداخت بیعانه، بررسی کرده باشد.
  • – درگیر هیجان معامله نشوید و عقلم سلیم و منطق خود را همیشه در اولویت قرار دهید.

به لطف هزینه‌های پایین زندگی، استقبال گرمی‌از شما می‌شود. تایلند مقصد بسیار محبوبی برای خارجی‌هایست که قصد خرید ملک خارج از کشور را دارند. پاتایا گزینه‌های اقامت بسیار، جامعه مهاجرین قدرتمند و زیرساخت مستحکمی‌ارائه می‌کند و گزینه‌های زیادی برای خانه جدید، اقامتگاه تعطیلات یا حتی برای سرمایه گذاری، خواهید داشت.

خرید ملک در تایلند پیچیده تر از آنچه به آن عادت کردید شده است، که بخاطر تفاوت‌های قانونی و عرفی فرهنگی است. به سراغ مشاوره املاک یا نماینده ای بروید که طرف شماست و باعث ضرر و زیان شما نمی‌شود.

منابع:

1.https://www.justlanded.com/english/Thailand/Thailand-Guide/Property/Where-to-look
2..https://www.thailand-property.com/agents/chonburi/pattaya
3.http://pattayarealty.com/
4.https://www.towncountryproperty.com/
5.https://pattayaprestigeproperties.com/
6.https://www.justlanded.com/english/Thailand/Thailand-Guide/Property/Buying-property-in-Thailand
7.https://www.siam-legal.com/realestate/thailand-property-how-to.php
8.https://www.justlanded.com/english/Thailand/Thailand-Guide/Property/Legal-restrictions
9.http://www.thailandretirementhelpers.com/property-investment-scams-in-thailand/

 این مطالب اطلاعات کلی می‌دهد و تمام جنبه‌های این موضوع را در برنگرفته است. این نوشته به شما هیچ توصیه ای نمی‌کند. شما باید قبل از هر اقدامی‌با افراد متخصص و حرفه ای مشورت کنید. این نوشته شامل توصیه‌های حقوقی، مالیاتی و سایر توصیه‌های تخصصی از وب سایت تاپ برگ و شرکت‌های وابسته به آن، نمی‌باشد. نتایج پیشین, ضامن اتفاق مجدد آن‌ها نیست. ما هیچگونه تضمینی در رابطه با درستی، جامع بودن و به روز بودن این مطالب نمی‌کنیم.

پست های مرتبط

یک دیدگاه برای “چگونه در پاتایا مشاوره املاک پیدا کنید

  1. Bahar گفت:

    لطفا در مورد پیدا کردن خانه در مالزی هم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *