تایلند, مکان های دیدنی

تایلند، سرزمین هزار معبد

تایلند، سرزمین هزار معبد

تایلند کشور جذابی برای گردشگران است؛ هم دریا دارد، هم کوهستان، هم جنگل دارد و هم تاریخ طولانی. مخارج زندگی نیز در این کشور پایین است در نتیجه می‌توان سوغاتیهای بیشتری خرید. تایلند سرزمینی حاصلخیزاست. شمال این کشور کوهستانی و جنگلی است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. در قسمت غرب و شرق این سرزمین باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید را می‌توان دید. علاوه بر این تایلند جزایر بسیاری نیز دارد که هرکدام گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند.

میانگین آب و هوای تایلند ۲۸ درجه سانتیگراد است و در تمام فصول سال هوا گرم، مرطوب و آفتابی است. با وجود وسعت این کشور امکان سفر در تمام ماه‌ها برای گردشگران فراهم است اما بهترین زمان برای سفر به مناطق شمالی کشور از اواسط مهر تا اوایل اسفند است و برای مناطق غربی و جنوبی تایلند از اواسط مهر تا اوایل اردیبهشت.

زبان رسمی‌این مردم تایلندی است که در بعضی مناطق با لهجههای چینی و مالایی صحبت می‌شود. در بانکوک و شهرهای بزرگ به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌شود. واحد پول این کشور بات است.

اما بشنوید ازغذاهای تایلندی. یکی از جاذبههای مهم تایلند برای گردشگران غذاهای لذیذ آن است. البته بعضی‌ها طعم نزدیک به طبیعی غذاهای تایلندی را نمیپسندند ولی به هر حال برای هر غذایی موافق و مخالف می‌توان پیدا کرد.

آشپزی تایلندی شهرتی جهانی دارد و یکی از دلایل این شهرت این است که آشپزی تایلندی ترکیب خوبی از سبزیجات و ادویه‌ها و چاشنیهای مختلف است. همچنین از آنجا که تایلند در جهان رتبه بالایی از جهت تولید محصولات گوناگون کشاورزی به ویژه انواع حبوبات دارد، غذاهای تایلندی تنوع بسیاری دارند. علاوه بر این، رنگارنگ بودن این غذاها و سادگی طبخ آن در کنار طبیعی بودن این غذاها باعث شده غذاهای تایلندی یکی از ویژگی‌های توریستی این کشور محسوب شوند. هر سال جشنوارههای غذایی مختلفی در این کشور برگزار می‌شود و رشته‌های مرتبط با آشپزی مثل تزئین غذا و سفره آرایی در آن اجرا میشود.

غذای تایلندی

غذای تایلندی

همچنین غذاهای دریایی تایلند به لحاظ تازگی و خوش طعمی‌مشهور است. امروزه انواع میوه‌ها، شیرینیها و میوههای خشک از این کشور به سراسر جهان صادر می‌شود.

تولید انواع کمپوتها نیز با فناوری جدید در این کشور صورت می‌گیرد که از جمله مهمترین اقلام صادراتی محسوب میشود. همچنین در این کشور میتوان انواع غذاهای ملل گوناگون را یافت. جالب است بدانید حتی ایرانیها نیز میتوانند به راحتی غذاهای ایرانی مورد نظرشان را در تایلند بیابند.

اگر به تایلند سفر کردید میتوانید علاوه بر انواع محصولات چوبی، کائوچویی، سنگهای قیمتی و پوشاک، صنایع دستی دریایی، از پارچه‌های ابریشمی‌تولید شده در این کشور نیز بهرهای ببرید. همچنین گلهای ارکیده زیبایی که به خوبی در بسته بندیهای مناسب برای سفر طولانی در فرودگاهای این کشور عرضه میشوند، هدیه خوبی برای علاقهمندان به گل و گیاه است.

دیدنیهای تایلند هم کم نیست. بانکوک، پایتخت این کشور، ترکیبی از معماری مدرن و سنتی دارد که در دو سوی رودخانه چائوپراتریا قرار دارد. در این شهر از ساختمانهای مدرن مرتفع تا اماکن تاریخی و سنتی، همه و همه در کنار هم دیده میشوند. در بانکوک میتوان از بازارهای رودخانهای که به شکل سنتی در مناطقی که در حاشیه رودخانه هستند خرید کرد یا سری به مراکز خرید بسیار مدرن زد که در سراسر شهر وجود دارند.

از جمله اماکن دیدنی این شهر میتوان به معابد بودا اشاره کرد که در مجموعهای قرار دارد که کاخهای سلطنتی را نیز شامل میشود؛ معبد زمرد بودا، مجموعه قصر بزرگ و قصر ویمانمک که بزرگترین ساختمان چوب ساج در جهان است. در معبد طلایی بودا بالغ بر پنج تن طلا به کار رفته است. بیش از ۲۶هزار معبد در سراسر این کشور وجود دارد که از جمله دیدنیهای توریستی و مذهبی تایلند به شمار میروند.

از دیگر شهرهای دیدنی تایلند میتوان به آیوتایا اشاره کرد که در ۷۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد و زمانی پایتخت این کشور بوده است و اکنون خرابههای معابد و کاخهای باشکوه باستانی برجا مانده، اقتدار گذشته این شهر را تداعی میکند.

 این مطالب اطلاعات کلی می‌دهد و تمام جنبه‌های این موضوع را در برنگرفته است. این نوشته به شما هیچ توصیه ای نمی‌کند. شما باید قبل از هر اقدامی‌با افراد متخصص و حرفه ای مشورت کنید. این نوشته شامل توصیه‌های حقوقی، مالیاتی و سایر توصیه‌های تخصصی از وب سایت تاپ برگ و شرکت‌های وابسته به آن، نمی‌باشد. نتایج پیشین, ضامن اتفاق مجدد آن‌ها نیست. ما هیچگونه تضمینی در رابطه با درستی، جامع بودن و به روز بودن این مطالب نمی‌کنیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *