تحصیلی, فرانسه, مهاجرت

شرایط مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از چند روش امکان پذیر است که شامل مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی، نو آفرینی یا استارت آپ و روش‌های دیگر می‌باشد. امروزه مهاجرت به فرانسه طرفداران زیادی دارد و متقاضیان تمایل دارند در این مورد اطلاعات مفیدی داشته باشند. در این مقاله سعی داریم این اطلاعات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با سایت آموزشگاه زبان ملل می‌توانید در زمینه‌های مختلف آموزشی و اطلاعات دیگر همیشه به روز باشید.

شرایط و راه‌های مهاجرت به فرانسه

امروزه یکی از روش‌های مهم و نوین برای مهاجرت به فرانسه روش نو آفرینی یا استارت آپ ” start-up” می‌باشد‌. با این روش می‌توان بدون شرایط سنی و نیاز به مدرک زبان و یادگیری زبان فرانسه ، اقامت دائم‌ کشور فرانسه را اخذ نمود. فقط کافی است ایده جدید خود را ارائه داده و به موفقیت دست پیدا کنید.

در این روش که در واقع خود حمایتی است، شخص می‌تواند برای خود و همراهان اقامت بلند مدت و دائم دریافت کند‌. همچنین این افراد مجاز هستند در این کشور از بانک‌ها وام دریافت کنند، حق رانندگی در این کشور دارند و می‌توانند به سایر کشورهای عضو شینگن مسافرت نمایند.

برای مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای کار، باید یک کارفرما از آن کشور پیشنهادی به فرد داده باشد. همچنان مهاجرت تحصیلی نیز در مقطع‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌گیرد. هم زمان با تحصیل در این کشور می‌توان در میزان ساعت‌های مجاز مشغول به کار شد و پس از اتمام تحصیل، فرد مجاز است دوازده ماه در کشور فرانسه مانده و برای یافتن شغل تلاش کند‌.

همچنین می‌توان از طریق سرمایه گذاری نیز به کشور فرانسه مهاجرت نمود. از طریق ثبت شرکت و روش‌های خود حمایتی می‌توان این کار را انجام داد. یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم در کشور فرانسه، ازدواج با یک فرد فرانسوی می‌باشد. این فرد در ابتدا ویزای یک ساله دریافت می‌کند و پس از چهار سال به او تابعیت این کشور داده می‌شود‌. کودکانی که از پدر و مادر فرانسوی متولد شوند یا یکی از آن‌ها شهروند این کشور باشد، اقامت این کشور را خواهد داشت.

از راه‌های دیگر که امروزه طرفداران زیادی دارد رپش استارت آپ می‌باشد که برای این کار حداقل سن شخص باید چهل سال باشد و نیازی به ارائه مدرک زبان نمی‌باشد. در این روش شخصی که اقدام نموده و همراهان او در ابتدا ویزای چهار ساله دریافت می‌کنند. در صورتی که استارت آپ آن‌ها با موفقیت رو‌ به رو شده باشد، ویزای دائم و تابعیت این کشور به آن‌ها داده می‌شود.

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

بسیاری از افراد تمایل دارند برای تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت نمایند. در کل مهاجرت به فرانسه به دلیل شرایط خاص این کشور طرفداران زیادی در سر تا سر جهان دارد. محیط آموزشی در این کشور بسیار عالی بوده و سطح علمی‌بسیار بالا می‌ باشد. همچنین شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده آل است. داوطلبان و متقاضیان می‌توانند در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور به تحصیل بپردازند.

مهاجرت به فرانسه برای تحصیل در مقطع کارشناسی

افرادی که قصد دارند برای تحصیل در مقطع کارشناسی به کشور فرانسه مهاجرت نمایند، باید مدرک دیپلم دوازده ساله را داشته باشند و ارائه دهند. مدرک زبان برای این کار B2 می‌باشد. افرادی که در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند، مجاز می‌باشند در هفته به مدت ۲۰ ساعت را به کار بپردازند‌. این اشخاص می‌توانند برای گذران زندگی خود کاری پیدا کنند‌.

مهاجرت به فرانسه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در کشور فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد، شخص باید مدرک لیسانس خود را ارائه دهد و جزء مدارک لازم و ضروری محسوب می‌شود‌. این افراد می‌توانند برای تحصیل خود یکی از زبان‌های فرانسه یا انگلیسی را انتخاب نمایند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز مجاز هستند در هفته، مدت زمان ۲۰ ساعت را به کاری مشغول شوند.

مهاجرت به کشور فرانسه برای تحصیل در مقطع دکترا

برای مهاجرت به فرانسه و تحصیل در مقطع دکترا شرایط قدری متفاوت است و این افراد باید یک استاد راهنما داشته باشند و از او یک تاییدیه داشته باشند. شایان به ذکر است که برای اخذ این تاییدیه باید یک رزومه قوی ارائه دهند. این افراد می‌توانند در کشور فرانسه و هم‌ زمان با تحصیل در مقطع دکترا در هفته چها ساعت کار کنند.

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق هنر

همه می‌دانیم که‌ کشور فرانسه خاستگاه هنر است و همیشه برای هنر ارزش زیادی قائل بوده است. این کشور برای ارتقا و شکوفایی هنر و هنرمندان نهایت تلاش خود را می‌کند. یکی از شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق هنر است که از این طریق هنرمند می‌تواند استعدادهای هنری خود را پرورش دهد.

کشور و دولت فرانسه رشته‌های هنری زیادی از جمله نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، رقص، معماری، عکاسی، فیلم سازی و سایر هنرها را حمایت می‌کند. این کشور احترام و ارزش زیادی برای هنر و هنرمندان قائل است و راه را برای رشد و شکوفایی آن‌ها هموار می‌سازد. افرادی که از این طریق به کشور فرانسه مهاجرت نمایند از طرح ویژه بیمه بیکاری نیز بهره مند خواهند شد. همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، این اجازه را دارند که با هنرمندان قرارداد‌های کوتاه مدت و بدون محدودیت ببندند و آن‌ها را جذب کار نمایند.

افرادی که قصد دارند از طریق پاسپورت استعداد برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند، در واقع زیر مجموعه برنامه‌های خود اشتغالی هستند. این گذرنامه تا چهار سال اعتبار دارد. برای این که جهت اقامت بخواهد مجوز را دریافت کنند باید کد مالکیت معنوی را نسبت به فعالیت هنری خود ارائه دهد و بتواند فعالیت هنری خود را اثبات نماید. این فرد باید هنگام درخواست برای پاسپورت استعداد درخشان، هنر و هنرمند بودن خود را اثبات نماید.در واقع باید اسناد هنرمند بودن خود را نشان دهد. همچنین این شخص باید مدرکی را ارائه دهد که از طریق فعالیت هنری خود درآمد دارد. در واقع باید میزان درآمد و تمکن مالی خود را ثابت نماید.

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق زبان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فرانسه شرکت در دوره‌های زبان فرانسه می‌باشد. این دوره‌ها در دانشگاه‌های برجسته این کشور است و به صورت رایگان انجام خواهد شد. مدرک مورد نیاز زبان برای این کار مدرک A2 یا B1 می‌باشد. این دوره‌های زبانی برای اپلای دادن محدودیت زمانی ندارد و پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه بسیار راحت می‌باشد.

این کشور برای مهاجرت از طریق دوره‌های زبان فرانسوی زیاد سخت گیرانه و پیچیده عمل نمی‌کند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با هر نوع پذیرشی نمی‌توان ویزای فرانسه را دریافت نمود. سن فرد باید مناسب باشد. در صورت پذیرش در این دوره‌ها، شخص باید در دوره‌های تمام وقت شرکت نماید و باید در هفته بیست ساعت را در آموزشگاه‌های معتبر به یادگیری و آموزش زبان فرانسه بپردازید.

دقت کنید که این دوره نباید کمتر از هشت ساعت آموزش باشد‌. در غیر این صورت ویزا به شما اعطا نخواهد شد. نکته مهم دیگر این است که دوره نباید کمتر از چهل هفته باشد. برای اخذ ویزای زبان فرانسوی، شخص باید گذرنامه داشته باشد. این امر از مهم ترین شرایط مهاجرت می‌باشد. همچنین این فرد باید توانایی پرداخت شهریه دوره را داشته باشد. مدرک تحصیلی این افراد باید به زبان فرانسوی ترجمه شده و ارائه داده شود. مدارک هویتی از جمله مدارک بسیار مهم و ضروری است‌.

همچنین فرد باید در آزمون تعیین سطح شرکت نماید. این افراد باید تمکن مالی لازم را نیز داشته باشند. شرایط سنی برای این افراد برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم، ۲۴ سال، افرادی که مدرک کاردانی دارند، سن ۲۶ سال، افراد دارای مدرک کارشناسی، سن ۳۲ و برای افرادی که در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، ۳۹ سال می‌باشد. همچنین این اشخاص باید با زبان فرانسوی یک آشنایی نسبی داشته باشند.

اقدامات لازم برای اخذ ویزای مهاجرت به فرانسه از طریق زبان در وهله اول انتخاب کالج می‌باشد. در قدم بعد باید مدارک مورد نیاز را آماده و به دانشگاه تحویل دهند و در گام سوم باید ویزای دوره زبان فرانسه دریافت شود. در کالج ثبت نام صورت بگیرد. در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت شود، به او ایمیل ارسال خواهد شد. در گام آخر متقاضی باید بیعانه ای را به عنوان هزینه دوره پرداخت نماید.

سخن پایانی

از آن جایی که تب مهاجرت به فرانسه و سایر کشورها بسیار بالا رفته است و افراد زیادی تمایل دارند در کشورهای دیگر زندگی کنند، تصمیم گرفتیم که در این زمینه اطلاعاتی را تقدیم شما عزیزان نماییم. شرایط مهاجرت به این کشور را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و شما می‌توانید با کسب این اطلاعات تصمیم درستی اتخاذ نمایید. با مراجعه به سایت آموزشگاه زبان ملل می‌توانید دنیایی از اطلاعات را مشاهده کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *