بازرگانی

آرام بند، جک درب‌های ورودی

آرام بند درب

یکی از معضلاتی که باعث اذیت در خانه‌هاست صدای بسته شدن درب تک رو ساختمان یا بسته نشدن درب است. با شدت و محکم به چهارچوب می‌خورد و صدای بدی را ایجاد می‌کند. یا . برای رفع این‌ها ، بهتر شدن و صدای کمتر باید از آرام بند در استفاده کنید.

جک آرام بند وظیفه بستن درب را بر عهده می‌گیرد و اشتباه فراموشی بستن درب ورودی و یا نفرو را از بین خواهد برد و در موقع بستن درب این عمل را به نرمی‌و آرام انجام می‌دهد تا سروصدایی ایجاد نشود.

آرام بند اصولا برای آهسته بسته شدن درب و در برخی از دربها اطمینان از بسته شدن درب مورد استفاده قرار میگیرد. محل قرار گیری آرام بندها اصولا بالای درب‌ها هست اما آرام بند دارای مدل‌های مختلفی هستند که نسبت به استفاده جایگاه قرار گیری آن متفاوت هستند.

 

انواع آرام بند درب

آرام بند‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند :

  • آرام بند ریلی
  • آرام بند بازویی
  • آرام بند توکار یا مخفی

آرام بند بازویی

آرام بند‌های بازویی از مدل‌های پر مصرف و پر فروش آرام بند‌ها هستند و همینطور آرام بند‌های ریلی و توکار برای مواقعی که در جای کافی برای نصب ندارد بیشتر استفده می‌شود.

آرام بند‌های بازویی که به دو مدل دو مرحله ای و سه مرحله ای تقسیم می‌شوند. مزیت دو مرحله ای به سه مرحله ای این است که; دو مرحله ای به طور قطعی در بسته می‌شود ولی در را می‌کوبد اما سه مرحله در سه زمان سرعت در را کم کرده و در آخر در را می‌بندد. و یکی از نکاتی که باید در خرید آرام بند دقت کنید ویژگی 3مرحله ای تنها برای دربهایی هست که قفل برقی دارند.

از نکات دیگری که باید در برای انتخاب و خرید آرام بند‌ها مورد توجه قرار دهید وزن درب مدنظر شما هست. آرام بندها نسبت به وزن درب تقسیم بندی میشوند البته این تنها یکی از تقسیم بندی‌های آرام بند هست.

جک‌ها به نسبت وزن شان چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • 20 تا 45 کیلو
  • 45 تا 60 کیلو
  • 60 تا 80 کیلو
  • 80 تا 100 کیلو
  • 100 تا 120 کیلو
  • 120 کیلو به بالا

باید حتما توجه داشته باشید که اگر وزن در و عرض آن را به درستی ندانید و به اشتباه آرام بند را انتخاب کنید باعث خرابی جک و یا درست عمل نکردن آن خواهد شد.

بیشتر این جک‌های بازویی دارای 2 پیچ تنظیم سرعت بوده که پیچ اول سرعت بسته شدن درب را از زاویه باز شدن تا 15 درجه به بسته شدن درب و پیچ دوم از 15 درجه نهایی تا بسته شدن درب را کنترل می‌کند.

اگر می‌خواهید که این جک را برای در ساختمان‌های حساس مثل اداره‌ها ، بیمارستان‌ها و…. استفاده کنید مواردی که ضد حریق هستند را انتخاب کنید.

برند‌های معروف آرام بند

در حال حاضر مارک‌ها و کیفیت‌های بسیار متفاوتی از ارامبند در بازار ارائه شده است. تمام ارام بند‌ها با هر برندی با یک استانداردی ساخته می‌شوند. و در تمام شرکت‌ها اندازه وزنی که جک‌ها پشتیبانی با هم برابر هستند. و یک استاندارد جهانی محصوب می‌شود. از برندهای غیر ایرانی میتوانیم به ویرو ایتالیا,آرام بند فاتلس تایوان و از برندهای ایرانی که در بازار ایران نسبتا دارای محبوبیت هستند میتوانیم به آرام بند بهسازان, البته قابل ذکر هست که ارام بندهای بهسازان ساخت چین هست اما روغن و بولبیرینگ مورد استفاده در این آرام بند ژاپنی هست از دیگر برندهای ایرانی میتوانیم به برند سارو اشاره کنیم, آرام بندهای سارو هرکدام نسبت به سال ساخت تولید کش.رهای مختلفی هستند مثل چیت, تایوان, اسپانیا هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *