علم و فناوری, کسب و کار

انقلابی در کسب و کار‌های حضوری

تا مدتی پیش اگر یک مشتری وارد یک مجموعه , به طور مثال فروشگاه میشد و خارج میشد , فروشنده در واقع آن مشتری را از دست داده بود و ارتباط آن شخص با آن فروشنده و مجموعه قطع میشد .

اما این اتفاق چه مشکلاتی را در پی داشت ؟

مشکل کسب و کار‌های حضوری عدم ارتباط با مشتریان است به طوری که اگر فروشنده تخفیفی برای محصولات خود درنظر میگرفت , یا محصول جدیدی برای فروش تهیه میکرد و یا حتی محل فروشگاه خود را تغییر میداد تقریبا هیچ راهی برای ارتباط با مشتریان وجود نداشت و این ضرری بزرگ برای آن مجموعه محسوب میشد .

مشکل وقتی بزرگتر میشود که کسب و کار‌های آنلاین با داشتن وبسایت , پیج اینستاگرام و … دقیقا همین مبحث را پوشش داده و جایگاه کسب و کارهای حضوری را تصاحب میکنند .

اما با ورود تکنولوژی به این اتفاق , این مشکل بزرگ تبدیل به برگ برنده‌ی یک کسب و کار نسبت به سایر رقبا شده و تمایز را به کسب و کار هدیه داد .

این دستگاه که به دستگاه ذخیره شماره معروف هست , معمولا روی پیشخوان فروشگاه‌ها قرار گرفته و به وایفای متصل میشوند .

با وارد کردن شماره‌ی مشتریان در دستگاه در گام اول کارت ویزیت پیامکی برای آن شخص ارسال شده که نیاز به کارت ویزیت کاغذی را مرتفع میکند . پس از آن شماره موبایل مشتریان در سامانه‌ی همراه آن جمع آوری شده و امکان ارسال پیامک انبوه و همچنین تماس صوتی انبوه وجود دارد .

از امکانات مهم این دستگاه‌ها ایجاد باشگاه مشتریان , ایجاد و ارسال نظرسنجی , دریافت تاریخ تولد و ارسال پیام تبریک تولد به صورت خودکار و … است .

درواقع با دستگاه و سامانه‌ی آن یک سیستم مدیریت مشتریان به صورت کامل برای فروشندگان مهیا میشود که میتواند باعث مدیریت بهتر کسب و کار و همچنین ایجاد کانال ارتباطی دو طرفه بین فروشنده و مشتریان شود .

از قابلیت‌های مهم این دستگاه ریفرال بوده که باعث افزایش تعداد مشتریان میشود :

ریفرال یعنی معرفی محصول , خدمت و مجموعه توسط مشتریان حالا حاضر شما که تاثیر گذاری فوق العاده‌ای در کسب و کار شما خواهد گذاشت .

این فرایند با تعیین دو مورد تخفیف , اولی برای فرد معرفی کننده و دومی‌برای فرد معرفی شده آغاز میشود , پس از آن با دعوت از افراد کنونی به استفاده از تخفیف با استفاده از معرفی , این عملیات به صورت خودکار انجام میشود .

این فراینده معمولا منجرب به افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد مشتریان در کسب و کار‌های مختلف میشود . بنابراین استفاده از آن میتواند تحولی را در یک کسب و کار ایجاد نماید .

حال با توجه به این موضوع که نکته کلید ارتباط صحیح و دوطرفه با مشتریان است متوجه خواهیم شد که تکنولوژی , هدیه ای بینظیر به کسب و کارهای حضوری داده است که میتواند امکان رقابت را با کسب و کار‌های آنلاین ایجاد کنید .

یک دیدگاه برای “انقلابی در کسب و کار‌های حضوری

  1. رهنما گفت:

    خیلی عالی بود
    دم شما گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *