بازرگانی, علم و فناوری

«پادیوم» نام آشنای این روزها

APIواژه‌ای که حتی اگر تاکنون نامش را هم زیاد نشنیده باشید، باز هم ناخواسته به نحو‌ی از آن در روز استفاده می‌کنید. کلیه‌ی کارهای روزمره‌ی ما از جمله پرداخت‌های آنلاین قبوض، انجام تراکنش‌های بانکی، خریدهای مختلف اینترنتی و… همگی ارتباط مستقیمی‌با APIها دارند.

رشد سریع و چشم‌گیر تکنولوژی به حدی‌ است که کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک دنیا را قانع می‌کند تا برای همگام شدن با سرعت روز‌افزون علم و پاسخ به نیاز مشتری از APIها استفاده کنند.

پادیوم، یک بازارچه‌ی API و خدمات دیجیتال دو سویه است که کمک می‌کند در یک بستر امن و قابل‌اعتماد، ارائه‌دهنده‌های API و دریافت‌کنندگان (کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک) با یکدیگر تعامل کنند. ارائه‌دهندهای API در پادیوم به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1_ پادیوم با سرویس‌های متنوع

2_ APIهای خارج از مجموعه‌ی پاد که می‌توانند سرویس‌های خود را در بستر پادیوم به نمایش بگذارند

دریافت‌کنندگان با انجام مقایسه و بررسی تمامی‌جوانب می‌توانند بهترین سرویس برای کار خود را انتخاب و خریداری کنند.

سرویس‌های متنوعی در حال حاضر در پادیوم مشغول به فعالیت هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خدمات بانکی (حساب دیجیتال، کارت‌به‌کارت، برداشت مستقیم و…)

خدمات کاربردی (شارژ اینترنت و تلفن همراه، احراز هویت، عملیات حساب کاربری و…)

خرید، فروش و پرداخت (پرداخت قبوض خدماتی، تسهیم وجه و…)

بورس و بیمه

نهادها و سازمان‌ها (خدمات شهری، شهرداری مشهد، حمل‌ونقل و ترافیک و…)

تفریحی و گردشگری، نقشه و حمل‌ونقل (حمل کالا، نقشه‌ی نشان)

در این مقاله قصد داریم تا به توضیح مختصر برخی از سرویس‌های پلتفرم پادیوم بپردازیم.

سرویس‌های پادیوم

نقشه و حمل‌ونقل:

APIنقشه و حمل‌ونقل پادیوم، یک امکان بسیار خوب و مفید برای موفقیت انواع کسب‌وکارها است.

سرویس نقشه نشان: یکی از جامع‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای مسیریابی در ایران است. به جرات می‌توان گفت تقریبا تمامی‌کسب‌وکارهای آنلاین به مکان‌یابی و نقشه احتیاج دارند. برای ارسال بسته، محاسبه ترافیک، مشخص‌شدن موقعیت مکانی، مکان فروشگاه‌ها، مطب‌ها، اماکن گردشگری و… می‌توان از این سرویس استفاده کرد.

سرویس حمل کالا پادرو:

فروشگاه‌های آنلاین برای رساندن خدمات و کالاهای خود به مشتری باید روزانه زمان زیادی را صرف رفتن به اداره‌ی پست کنند. اما امروزه به منظور جلوگیری از این اتلاف وقت، سرویس‌های کارامدتری استفاده می‌شوند. «پادرو» یک بازارچه آنلاین خدمات حمل کالا، و ابزاری مناسب برای مدیریت حمل خرده بار است.

شما با مشخص کردن مبدا و مقصد خود می‌توانید از موارد زیر مطلع شوید.

  1. مدت زمان تخمینی تحویل و ارسال بسته
  2. هزینه‌ی ارسال بسته
  3. نحوه‌ی ارسال بسته با موتور، سواری یا وانت
  4. شرکت‌های پستی و حمل‌و‌نقل موجود برای ارسال بسته‌

خدمات بانکی:

ایجاد حساب دیجیتال پاسارگاد برای کسب‌وکارها. افزایش تراکنش‌های مالی کسب‌و‌کارها باعث شده تا حساب دیجیتال به یکی از امکانات اساسی مورد نیاز آن‌ها تبدیل شود.

از مزیت‌های افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد، علاوه بر آنلاین بودن آن، بهره‌مندی از کلیه‌ی خدمات و امکانات حساب بانکی است.

درخواست برداشت اعتبار، ثبت و حذف امکان تسویه حساب خودکار، افزایش موجودی به طور مستقیم، انتقال وجه بین حساب‌های مجازی کسب‌و‌کار و یا انتقال وجه به کیف پول کاربران دیگر، دریافت اطلاعات کسب‌و‌کار و لیست دنبال‌کنندگان، انتقال وجه به مشتریان بر اساس فاکتور، دریافت گزارش‌های انتقال وجه و ویرایش شماره کارت به کارت همگی از جمله امکانات حساب بانکی پاسارگاد هستند.

هوش مصنوعی:

یکی از دلایل ورود پادیوم در عرصه‌ی هوش مصنوعی، رشد تکنولوژی و ورود هوش مصنوعی در همه صنایع و کسب‌وکارها است. هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که با هوشمندسازی ماشین‌ها، کارهایی را انجام می‌دهند که به طور عادی نیازمند هوش انسانی هستند.

در حال حاضر این خدمات هوش مصنوعی در پادیوم در دسترس هستند:

  • اجرای فرمان صوتی (ASR)
  • فهم متن در حوزه بانکی
  • فهم متن در حوزه اینترنت اشیا

پادیوم تلاش کرده است تا در یک محیط شفاف و رقابتی تمامی‌سرویس‌های API را با هزینه‌ای بسیار کم در اختیار مشتریانش بگذارد و به آن‌ها این امکان را بدهد که بتوانند خدمات تامین‌کنندگان مختلف را از نظر قیمت، عملکرد و… با یکدیگر مقایسه و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی خدمات متنوع و جامع پادیوم و چگونگی خرید API از آن‌، سری به سایت پادیوم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *