سرمایه گذاری, کسب و کار

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

اگر ۱۰ سال پیش کسی را می‌دیدیم که در دنیایی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است، به عقلش شک می‌کردیم. این دنیا از کجا آمده است؟ مگر می‌شود پول خود را در چیزی سرمایه‌گذاری کنیم که هیچ پشتوانه‌ای ندارد؟ اما حالا می‌بینیم که بزرگ‌ترین بانک‌های دنیا به دنبال خرید بیت کوین هستند. سلبریتی‌ها و افراد تأثیرگذار درباره ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند و آثار خود را در قالب NFT می‌فروشند. سیستم پرداختی برخی از شرکت‌های بزرگ با ارز دیجیتال شده است و شما به‌راحتی می‌توانید پرداخت وجه را از طریق کیف پول الکترونیکی خود انجام دهید. می‌بینید که همه دنیا درگیر ارز دیجیتال شده‌اند و این استقبال هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

بی‌تفاوت بودن نسبت به این بازار درحال‌رشد کار خیلی سختی است. مخصوصاً زمانی که می‌بینید برخی از فعالان بازار سود ۱۰۰۰ درصدی از بازار گرفته‌اند. همه اطرافیان شما راجع به خریدوفروش ارز صحبت می‌کنند. چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا چم‌وخم ‌کار را به شما بگوییم.

روش‌های خرید ارز دیجیتال

خریدوفروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود. صرافی‌هایی که در آن خریدوفروش دلار و یورو انجام می‌شود با این صرافی متفاوت هستند. صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج‌ها، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که شما می‌توانید ارزهای موردنظر خود را بخرید و یا در زمان مناسب بفروشید. صرافی‌ها در دو نوع داخلی و خارجی هستند که هرکدام سرویس‌های مشخصی را به شما ارائه می‌دهند. برای ثبت‌نام در صرافی ایرانی حتماً باید احراز هویت شوید تا بتوانید سرویس بگیرید. کارت بانکی، شناسنامه، محل زندگی‌تان و عکس سلفی شما باید شناسایی و ثبت شود.

در صرافی‌های خارجی اما این‌گونه نیست. شما به‌راحتی می‌توانید یک حساب کاربری داشته باشید و معاملات خود را انجام دهید. تنها درصورتی‌که قصد انجام معاملات بزرگ را داشته باشید نیاز به احراز هویت است. اما ممکن است مشخصات حساب شما  توسط افراد سودجو هک شود و همه حساب شما خالی شود. صرافی خارجی بر اساس یک سری قوانین و مقررات حساب شما را بلوکه کند. حتماً با خودتان می‌گویید صرافی خارجی خیلی بهتر است و شما می‌توانید با دنیا در ارتباط باشید. در ادامه با ما همراه باشید، پاسخ خوبی برایتان داریم.

خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

در این بخش ما تمامی‌مزایا و معایب صرافی‌های ایرانی و خارجی را به شما می‌گوییم. شرایط خود را بسنجید و باتوجه‌به نیازهای خود یک صرافی را انتخاب کنید. گرفتن تصمیم نهایی و مسئولیت نگه‌داری از سرمایه‌تان با خودتان است.

  • صرافی بایننس: این صرافی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صرافی جهان است. در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به همه دنیا سرویس می‌دهد و طرف‌داران زیادی را در دنیا دارد. در ادامه برخی از مزایا و معایب صرافی بایننس را به شما می‌گوییم.
  1. زبان تمامی‌قسمت‌های صرافی خارجی انگلیسی است. اگر شما تسلط کافی به این زبان نداشته باشید ممکن است با یک اشتباه همه سرمایه خود را از دست بدهید.
  2. از پشتیبانی این صرافی به‌سختی می‌توانید استفاده کنید زیرا زبان آن هم انگلیسی است. تا جواب سؤال خود را پیدا کنید گیج می‌شوید.
  3. صرافی بایننس به‌تازگی خدمات خود را محدود کرده است و از تمامی‌کاربران خواسته است تا احراز هویت کنند. این صرافی ایران و چند کشور دیگر را مسدود کرده است و اجازه فعالیت در این پلتفرم را ندارید. درصورتی‌که متوجه شوند حساب شما متعلق به ایران است، آن را بلوکه می‌کنند و تمام پول شما از بین می‌رود.
  4. شما می‎‌توانید از وی‌پی‌ان با IP ثابت استفاده کنید و موقعیت جغرافیایی را مثلاً کشور آلمان انتخاب کنید، اما ریسک این کار بسیار زیاد است. فرض کنید هنگام کار با صرافی، وی‌پی‌ان قطع شود و شما با آی‌پی ایران وصل شوید. صرافی متوجه می‌شود و حساب شما را می‌بندد.

 

  • صرافی ایرانی: در ایران صرافی‌های بزرگ و قدرتمندی هستند که سرویس می‌دهند. شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی احراز هویت کنید و معامله‌های خود را انجام دهید. صرافی نوبیتکس، والکس و صرافی تبدیل از جمله پلتفرم‌های ایرانی هستند که محیط امن و حرفه‌ای را برای شما ایجاد کرده‌اند. برای مثال شما را با برخی از ویژگی‌های بارز صرافی ایرانی تبدیل آشنا می‌کنیم.
  1. زبان سایت باتوجه‌به زبان ملی کشورمان در نظر گرفته است. تمام بخش‌ها به زبان فارسی هستند و شما می‌توانید سؤالات خود را با پشتیبانی سایت در میان بگذارید. شما به‌صورت آنلاین می‌توانید با پشتیبانی صرافی تبدیل چت کنید.
  2. برای انجام برخی از معاملات کارمزد بسیار کمی‌را در نظر گرفته‌اند که باتوجه‌به آپشن‌ها و امکاناتی که در اختیار می‌گذارند خیلی کم است.
  3. در صرافی تبدیل شما یکبار احراز هویت می‌کنید و همه‌چیز تمام می‌شود. مشخصات کارت بانکی، کارت ملی و عکس خودتان را می‌فرستید و از تمامی‌امکانات می‌توانید استفاده کنید.
  4. این صرافی برای اولین بار در بین صرافی‌های ایرانی، امکان قراردادن حد ضرر و سفارش OCO در وبسایت و اپلیکیشن موبایل را در اختیارتان می‌گذارد.

شما درهرصورت باید در یک صرافی ایرانی حساب باز کنید زیرا امکان انتقال مستقیم پول به صرافی خارجی وجود ندارد. شما باید بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را پیدا کنید سپس یک حساب در آن باز کرده و احراز هویت کنید تا اجازه فعالیت به شما داده شود. سپس از طریق کارت بانکی خورد، به‌حساب صرافی ایرانی خود پول بریزید و خرید ارز دیجیتال خود را انجام دهید. اگر قصد دارید در همین صرافی ایرانی خریدوفروش کنید نیازی به جابه‌جایی و یا تبدیل پول نیست. شما به‌راحتی می‌توانید با پول خودتان ارز بخرید و نگه دارید.

قبل از واردشدن به دنیای ارزهای دیجیتال بدانید:

  1. همه تخم‌مرغ‌های خود را درون یک سبد نگذارید. این قانون طلایی همیشه یادتان باشد و همه سرمایه خود را به بازار کریپتوکارنسی وارد نکنید. بخشی از سرمایه خود را بیاورید که نیازی به آن ندارید.
  2. در این حرفه آموزش و کسب تجربه حرف اول را می‌زند. شما باید بدانید کدام ارز ارزش خرید دارد و یا چه زمانی موقع هولد کردن آن ارز است. فرض کنید به‌جای خرید اتریوم که دومین ارز قدرتمند است شما را تشویق به خرید یک شت‌کوین کرده‌اند. اگر شما اطلاعات کافی راجع به ارزها نداشته باشید، سود خوبی به دست نمی‌آورید.
  3. ترس ازدست‌دادن را از خودتان دور کنید. احساساتی تصمیم نگیرید و سعی کنید قبل از خرید ارز، اطلاعات کافی راجع به آن کسب کنید. سایت‌های داخلی زیادی هستند که ارزها را با جزئیات بررسی می‌کنند.
  4. مراقب شت‌کوین‌ها باشید و به هر ارزی اعتماد نکنید.
  5. نام کاربری و رمز عبورتان را در جایی مناسب یادداشت کنید تا هیچ‌وقت آن را گم نکنید.
  6. احساسات خود را کنترل کنید و از گرفتن نتیجه قطعی خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید. در صوتی که درگیر این احساسات شوید ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

کلام آخر

دنیای ارزهای دیجیتال پر از پدیده‌های ناب و ایده‌های خلاقانه‌ای است که جای پیشرفت خیلی زیاد است. کریپتوکارنسی همه جهان را دنیای جدید و زیبایی روبه‌رو کرده است که هر روز با یک بخش هیجان‌انگیز آن آشنا می‌شوید. در آینده‌ای نه‌چندان دور ممکن است برای پرداخت هر چیزی ما از رمزارزها استفاده کنیم. بهتر است از همین‌الان به فکر یادگیری و آموزش در این دنیا باشید. در انتخاب صرافی وسواس زیادی به خرج دهید زیرا یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم است. صرافی که انتخاب می‌کنید باید از هر نظر مورد اعتماد باشد سرمایه شما را حفظ کند. امیدوارم توانسته باشیم راه‌های خرید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *