بازرگانی

یخساز‌های خانگی و صنعتی چه کاربردی دارند ؟

یخساز‌ها ابزارهایی برقی می‌باشند که امکان تولید یخ در مدت زمانی کوتاه را فراهم میکنند. این دستگاه‌ها دارای نمونه‌های مختلف صنعتی و غیر صنعتی می‌باشند که در این نوشتار به بررسی ویژگی‌های انواع مختلف آنها خواهیم پرداخت.

یخساز‌ها در چه مراکزی مورد استفاده قرار میگیرند ؟

وقتی نام یخساز برده میشود، عموم مردم به یاد قالب‌های تولید یخ در یخچال‌ها می‌افتند که از روزگاران قدیم در شکل‌های مختلفی تولید میشد و با استفاده از آنها امکان تولید یخ در محل مخصوص یخچال مهیا می‌شد. اما استفاده از این قالب‌ها برای تولید یخ با سرعت بالا و مقدار زیاد امکان پذیر نیست ، از این رو استفاده از انواع مدل‌های یخساز که توانایی تولید یخ در مدت زمانی کوتاه و با مقداری زیاد را قادر هستند رایج شد.

این دستگاه‌ها در نمونه‌های مختلفی به منظور استفاده در خانه ، کافی شاپ ، رستوران ، سالن‌های فروش مواد غذایی ، مراکز فروش ماهی و … طراحی و تولید شده اند. برخی از این دستگاه‌ها که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم ، همچون کارخانه‌های قابل حملی هستند که روزانه توان تولید چندین تن یخ قالبی را دارند که بیشتر برای استفاده در صنعت طراحی میشوند.

استفاده از یخ ساز در خانه :

یخساز‌های مورد استفاده در خانه دارای ابعاد کوچکی هستند. این دستگاه‌ها دارای مخزنی کوچک بوده که در مدل‌های مختلف امکان پر کردن آنها به صورت دستی و یا اتصال به آب شهری مهیا شده است. از مهمترین قابلیت‌هایی که در این نوع یخ ساز‌ها میتوان بدان اشاره کرد ، امکان استفاده از آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های مختلف در داخل مخزن و تولید یخ این نوشیدنی‌ها می‌باشد که میتواند یک نوشیدنی خوشطعم و خاطره انگیر برای شما تولید کند.

یخ ساز‌های خانگی به صورت معمول در اندازه‌های 10 کیلوگرمی‌تا 50 کیلوگرمی‌در دسترس می‌باشند. منظور از یخساز 50 لیتری ، یخسازی می‌باشد که توان تولید 50 کیلوگرم یخ در مدت زمان 24 ساعت را دارا می‌باشند که برای استفاده در منازل و کافی شاپ‌های کوچک انتخابی بسیار ایده آل می‌باشند.

استفاده از یخ ساز در کافی شاپ و رستوران :

یخ ساز‌های مورد استفاده در کافی شاپ‌ها تا وزن 500 کیلوگرم در هر 24 ساعت توان تولید دارند. این یخساز‌ها دارای ویژگی‌های مخصوصی هستند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم :

– دارای سیستم تماما اتوماتیک به منظور تسهیل در تولید سریع یخ

– دارای سیستم استاندارد تولید یخ حبه ای در اندازه‌های مشخص

– تولید شده از مواد ضدزنگ و بهداشتی

– امکان اتصال به آب شهری

– و …

این نوع از یخساز‌ها به دلیل بالا بودن تقاضا باید توان استفاده از آب شهری را داشته باشند. بدین ترتیب نیازی به نیروی کار برای پر کردن مخزن وجود ندارد. از سویی دیگر چنین دستگاه‌هایی دارای سیستم مخصوص دفع آب مانده در دستگاه می‌باشند. بدین صورت که پمپ مخصوص مکش آب پس از هر مرحله یخسازی ، اب باقی مانده در مخزن را خالی میکند تا هم استفاده از آب مانده صورت نگیرد و هم اینکه آب در مخزن بو نگیرد.

از دیگر ویژگی‌های بخصوص این تجهیزات سرمایشی ، می‌توان به امکان خنک نگهداشتن مخزن یخ دستگاه اشاره کرد. زمانی که دستگاه تمام یخ‌ها را تولید میکند ، موتور دستگاه به حالت آماده به کار میرود ، اما مخزن دستگاه با نیروی ضعیفی خنک میشود تا یخها در داخل مخزن آب نشوند.

دیگر خصوصیت برجسته ی این دستگاه‌ها امکان تولید اتوماتیک یخ با خالی شدن مخزن می‌باشد . بدین ترتیب که با برداشتن یخ از مخزن ، دستگاه به میزان یخ برداشته شده، یخ تولید می‌کند که کمک بسیاری به در دسترس بودن همیشگی یخ خواهد داشت.

یخسازاستفاده از کارخانه‌های یخسازی :

کارخانه‌های یخسازی سازه‌هایی صنعتی می‌باشند که امکان تولید یخ‌های قالبی را به اندازه ی چندین تن در روز دارا می‌باشند. این یخ‌ها در صنایع مختلفی استفاده میشوند از جمله :

– در کشتارگاه‌های صنعتی طیور به منظور خنک نگهداشتن موقت لاشه‌ها

– در لنج‌های ماهیگیری جنوب به منظور تازه نگهداشتن لاشه ی ماهی‌ها در سفرهای دریایی

– در مرحله ی بجینگ بتن ، به منظور کاهش دمای بتن

– در سالن‌های بزرگ فروشگاه‌های زنجیره ای به منظور خنک نگه داشتن ماهی و …

– در پادگان‌ها و پایانه‌های مسافربری به منظور استفاده انسانی

و …

کارخانه ی یخسازی که به آنها دستگاه یخساز قالبی نیز میگویند ، سیستم‌های پیچیده ای دارند که میزان تولید یخ به صورت روزانه در آنها قابل سفارشی سازی می‌باشد. همچنین اندازه ی قالب‌ها نیز در این دستگاه‌ها امکان سفارشی سازی دارد که خریدار با توجه به نیاز خود می‌تواند نمونه ی مناسب را سفارش دهد.

سیستم‌های کاری برخی از این نوع یخساز‌ها امکان تولید یخ از آب دریا را نیز فراهم میکند که می‌تواند در کاهش هزینه‌های جاری تولید کننده ی یخ در برخی از صنایع نیز بسیار بصرفه باشد .

یخ ساز را از کجا تهیه کنیم ؟

خرید یخساز مناسب ، در وحله ی اول نیازمند آشنایی کامل با نیاز‌های کاربر می‌باشد. پس از این ، کاربر می‌تواند با بررسی مدل‌های مختلف و مقایسه مزایا و معایب آنها ، نمونه ی مناسب برای خود را انتخاب کند.

در خرید یخساز علاوه بر کیفیت محصولات به خدمات پس از فروش تولید کننده نیز توجه خاصی داشته باشید ، چرا که این دستگاه‌ها طول عمر بالایی داشته و امکان نیاز به برخی قطعات در آینده وجود دارد که عدم دسترسی به آنها ، مساوی با بی استفاده بودن دستگاه خواهد بود. با خدمات پس از فروش مناسب تولید کننده اطمینان می‌دهد که برای مدت زمان معین تعریف شده امکان سرویس دهی و تامین قطعات دستگاه مهیا خواهد بود.

یکی از معتبرترین مراکز عرضه انواع یخساز ، وبسایت دکتر قشلاق می‌باشد که با توجه به بررسی تمامی‌ویژگی‌های دستگاه‌ها ، امکان مقایسه ی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر را مهیا کرده و بدین ترتیب کاربر می‌تواند به آسانی مشخصات دستگاه را مشاهده و بر اساس نیاز خود دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کند .

از سویی دیگر امکان برقرای ارتباط با کارشناسان فروش دکتر قشلاق به منظور مشاوره ی خرید نیز مهیا شده است که پیشنهاد میشود پیش از اقدام به خرید این دستگاه‌ها با کارشناسان فروش ما نیز تماس گرفته تا گزینه ی مناسبی را بتوانید انتخاب کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *