تحصیل در اروپا

تحصیل در آلمان بهتر است یا ایتالیا

کشور‌های آلمان و ایتالیا از جمله کشور‌های موفق اروپا در جذب دانشجو می‌باشد. علاوه بر موقعیت جغرافیایی مناسب ,شرایط اقتصادی قابل توجه وتجربه تحصیل در دانشگاه‌های معتبرو مطرح و ارزشمندی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های این کشور‌ها موجب شده است دانشجویان بسیاری از اروپا و سراسر دنیا علاقمند به پذیرش در دانشگاه‌های حوزه اروپا از جمله, آلمان و ایتالیا از محبوبیت ویژه ای برخوردار شوند. اما با این ویژگی‌ها, انتخاب مقصد برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور کمی‌دشوار خواهد بود. به این خاطرقبل از گرفتن تصمیم،لازم است شرایط هر دو کشور برای تحصیل از جمله (شهریه دانشگاه، دانشگاه‌های برتر، امکان انجام کار دانشجوی، شرایط دریافت اقامت بعد از تحصیل و …) به دقت مورد بررسی قرار دهید و با در نظر گرفتن شرایط و هدف خود بهترین گزینه را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کنید. در این مطلب تلاش کردیم  تا با مقایسه برخی از فاکتور‌های اشاره شده در بالا به مقایسه شرایط تحصیل در ایتالیا یا آلمان ارائه دهیم.

 

مقایسه شهریه تحصیل در آلمان و ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان بدون دریافت شهریه می‌باشد. و هزینه ی اندکی بابت امور اجرایی به میزان 100 تا 200 دلارسالانه دریافت می‌شود.در حالیکه شهریه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا سالیانه 850 تا 1000 دلارمی‌باشد.در نتیجه می‌توان گفت از نظر شهریه آلمان گزینه مناسب تری خواهد بود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در آلمان به سایت https://germanyapply.com مراجعه نمایید و با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مقایسه هزینه زندگی در آلمان و ایتالیا

هزینه زندگی دانشجویی در شهر‌های بزرگ آلمان 800 تا 950 یورو در ماه می‌باشد.البته این هزینه در شهر‌های کوچک بین 650 تا 700 یورو ماهیانه می‌باشد.

اما هزینه‌های زندگی در شهر‌های پر هزینه ایتالیا 700 تا 800 یورو و در شهر‌های ارزان قیمت مقدار هزینه‌ها حدود 650 یورو ماهیانه می‌باشد. البته باید گفت میزان هزینه‌های هر فرد بسیار به سبک زندگی مربوط است. از این رو دانشجویان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط مربوطه نسبت به انتخاب بهترین مورد اقدام نمایند.

هزینه محل اقامت آلمان و ایتالیا

هزینه محل اقامت بسیار وابسته به نوع زندگی َشما دارد. اگر دانشجویی علاقمند به زندگی به صورت مستقل هستند در کشور آلمان باید مبلغی حدود 360 یورو را در ماه هزینه کنند. این در حالی است که دانشجویان مقیم در پردیس‌های دانشگاهی آلمان هزینه‌ای کمتر را پرداخت خواهند کرد.

اما این هزینه در کشور ایتالیا برای زندگی دانشجویان به صورت مستقل  برای یک آپارتمان کوچک باید مبلغی حدود 266 یورو در ماه بابت این هزینه اختصاص دهند. این در حالی است که دانشجویانی که زندگی خوابگاهی را ترجیح می‌دهند هزینه‌ی پایین تری را پرداخت خواهند کرد.

مقایسه هزینه حمل و نقل در ایتالیا و آلمان

با توجه به این که دانشجویان همواره بیشترتردد‌های بین شهری دارند. هزینه‌های حمل و نقل بعد از هزینه خوراک و مسکن می‌تواند جزو مهم ترین مورد در بررسی آلمان و ایتالیا باشد.هزینه حمل و نقل در آلمان به این صورت است که برای ورود به تاکسی یک هزینه و برای هرکیلومتر و هر ساعت مبالغ دیگری محاسبه می‌شود. هزینه ورود به تاکسی در آلمان 4 یورو و هزینه بلیط اتوبوس2.70 یورو می‌باشد.

در حالیکه  هزینه حمل و نقل در کشور ایتالیا به نسبت آلمان بسیار پائین‌تر می‌باشد، به طوری که هزینه یک بلیط تک سفره برای سفر‌های درون شهری در ایتالیا 1.50 یورو می‌باشد. هزینه ورودی در ایتالیا پنج یورو می‌باشد، همچنین هزینه یک ساعت اجاره تاکسی در کشور آلمان 30 یورو و در یتالیا 28 یورو می‌باشد. با توجه به این موارد می‌توان نتیجه گرفت که با مهاجرت به ایتالیا هزینه حمل و نقل کمتری را به نسبت آلمان پرداخت خواهید کرد.

مقایسه دانشگاه‌ها و مدارک ارائه شده به زبان انگلیسی

کشور آلمان بالغ بر 380 دانشگاه دارد که بطور کلی حدود 250000 دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند. در این دانشگاه‌ها تعداد 1000 مدرک در مقطع ارشد و 250 مدرک در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. در مقایسه با آلمان کشور ایتالیا حدود 89 دانشگاه به علاوه موسسات عالی دارد؛ این دانشگاه‌ها 580 مدرک در مقطع ارشد و بیشتر از  100 مدرک لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که رشته‌های قالا ارائه به زبان انگلیسی در ایتالیا در حال گسترش است .

 مقایسه شرایط تحصیل در آلمان و ایتالیا

برای انتخاب کشور مقصد برای تحصیل نکات زیادی هستند که باید بررسی شوند. چه آلمان را انتخاب کنید چه ایتالیا، می‌توانید هر چیزی که تصور می‌کنید را در هر کدام از این دو کشور تحصیل نمایید.در کشور  آلمان زمینه برای  رشته‌های مهندسی، علوم، تجارت و مدیریت و امور مالی بهتر است در حالیکه ایتالیا تمرکز بیشتری بر رشته‌هایی همانند معماری، طراحی، هنر و انسان شناسی دارد.
هر دو مکان جذابیت برابری دارند و انتخاب فقط بستگی به ترجیحات و اهداف شغلی آینده ی شما بستگی دارد.

برنامه‌های تحصیلی محبوب در آلمان

دوره‌های ارشد علوم در آلمان
دوره‌های ارشد مهندسی در آلمان
دوره‌های ارشد تجارت در آلمان

برنامه‌های تحصیلی محبوب در ایتالیا

دوره‌های ارشد طراحی در ایتالیا
دوره‌های ارشد معماری در ایتالیا
دوره‌های ارشد هنر در ایتالیا

مقایسه یادگیری زبان آلمانی نسبت به ایتالیایی

این مسئله بسیار واضح است که برای زندگی و تحصیل در هر کشور خارجی نیاز به تسلط اولیه زبان آن کشور می‌باشد.قبل از هر مقایسه‌های شما باید حداقل در سطح مبتدی به زبان‌های آلمانی و ایتالیایی آشنا باشید.اما زبان انگلیسی که یک زبان مشترک بین المللی محسوب می‌شود,در بسیار یاز کشور‌ها شناخته شده است.
در شهرهای بزرگ آلمان همانند برلین یا مونیخ درصد بالایی از مردم در سطح بالایی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اما این را یک قانون کلی در نظر نگیرید. اما این به این معنی نیست که همه ی مردم آلمان به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد. با این حال، در شهرهای کوچک آلمان، شما مجبور خواهید شد که آلمانی یا ترکیبی از یک زبان آلمانی بد و زبان اشاره را استفاده کنید.
در ایتالیا برخلاف مردم آلمان، آنها بیشتر تمایل دارند در مورد هر چیزی به شما اطلاعات دهند و تا همان حدی که می‌دانند، انگلیسی صحبت خواهند کرد. شما با دیدن همان تعداد کمی‌از مردم که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کند، نیز کاملا متعجب خواهید شد.

چگونه بین تحصیل در آلمان و تحصیل در ایتالیا تصمیم گیری کنید؟

روی هم رفته، آلمان و ایتالیا هر دو از کشور‌های تحصیلی محبوب و معتبر محسوب می‌شود. اما هر یک به انواع متفاوتی رشته‌ها و زمینه‌ها ی تحصیلی می‌پردازند. اگر چه نقاط مشترک کمی‌دارند و هر یک امتیازات خاص خود را دارند, اما وقتی بحث آموزش عالی می‌شود هر دوی این کشورها ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث متمایز شدن آنها از سایر کشور‌های تحصیلی خارج از کشور می‌شود.
اما برای انتخاب هر کدام ابتدا باید شرایط خود و انتظارات خود از کشور مقصد تحصیلی خود را در نظر گرفته و در کنار نکات مثبتی مثل عدم دریافت شهریه در موسسات دولتی آلمان، که موجب رقابت بیشتری در برخی از بهترین و محبوب ترین دوره‌های تحصیلی وجود دارد؛باید در نظر بگیرید پذیرش در بهترین دانشگاه‌های آلمان کار راحتی نخواهد بود.

اگر برای انتخاب تردید دارید حتما از مشاورین متخصص در این حوزه کمک بگیرید .در اینجا نکات قابل توجهی که برا ی تصمیم گیری موثر است آورده ایم :

  • اگر شخصیت منظم و سازمان یافته ای هستید و خود را به راحتی با شرایط هماهنگ می‌کنید یا به هوای سرد اهمیتی نمی‌دهید و برنامه ی ویژه ی شما تخصص در مهندسی یا فناوری است، آلمان انتخاب واضحی است.
  • اما اگر دوست دارید در کنار تحصیل به تفریحات و فعالیت‌های علاوه بر تحصیل بپردازید, می‌توان گفت  ایتالیا مکان درستی برای شما خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *