سرمایه گذاری, علم و فناوری, کسب و کار

معیار‌های مهم جهت انتخاب یک بروکر مطمئن فارکس

برای ترید و معامله در بازار مالی فارکس، حتما باید در یکی از کارگزاری‌ها یا همان بروکر‌های فارکس ثبت نام کنید. در توضیحات زیر به معرفی معیار‌های مهم جهت انتخاب بهترین بروکر فارکس اشاره کرده ایم. در حال حاضر بروکر‌های متعددی در زمینه فارکس به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها از اعتبار و شرایط مناسبی برخوردار هستند.

میزان اسپرد، کمیسیون و سوآپ برای ترید در فارکس

تمامی‌بروکرهای فارکس مثل آلپاری برای ارائه خدمات به مشتریان و کاربران خود هزینه‌هایی با روش‌های مختلف دریافت می‌کنند. به طور کلی بروکر‌های فارکس برای هر معامله ای که توسط تریدر باز و بسته می‌شود از 3 طریق کمیسیون، اسپرد و سوآپ، هزینه دریافت می‌کند.

کم بودن میزان کارمزد‌های بروکر به معنای اعتبار بالای آن نمی‌باشد و چه بسا یک بروکر معتبر میزان کارمزد‌های بالایی نیز داشته باشد. برای آگاهی از کارمزد‌های بروکر بهترین راهکار ایجاد یک حساب دمو در آن است. معمولا میزان کارمزد بروکر‌ها کمی‌بیشتر از اعدادی است که در سایت به عنوان راهنمای انتخاب حساب درج می‌شود.

سایت مناسب و سرور‌های پر سرعت

مورد دیگری که بهتر است در انتخاب یک بروکر مطمئن فارکس در نظر داشته باشید، سایت و سرور‌های آن است. سایت کارگزاری باید ساده و راحت طراحی شده باشد و تریدر بتواند به سادگی با آن کار کند و سردرگم نشود.

همچنین مورد دیگر، سرعت سرور‌های بروکر می‌باشد. سرعت سرور‌ها در باز و بسته شدن سریع معاملات نقش بسزایی دارد. این عامل برای تریدر‌های اسکلپر و کوتاه مدتی بسیار پر اهمیت و مهم است.

پشتیبانی فارسی بروکر فارکس

یکی از مهم ترین معیار‌های انتخاب بروکرهایی مثل لایت فارکس، پشتیبانی قوی بروکر است. پشتیبانی بروکر مهم ترین راه ارتباطی تریدر با کارگزاری خود می‌باشد. پشتیبانی قوی و سریع می‌تواند در مواقع ضروری بسیار یاری کننده باشد. از طریق پشتیبانی می‌توانید تمامی‌مشکلات و سوالات خود را در کمترین زمان حل کنید.

واریز و برداشت از راه‌های مختلف

مورد دیگری که در زمان انتخاب بروکر فارکس بهتر است به آن توجه کنید، روش‌های واریز و برداشت وجه است. بهتر است بروکر مورد نظر حتما روش‌های واریز و برداشت ریالی، دلاری و کریپتو را داشته باشد. امروزه برخی بروکر‌ها خدمات پرداخت ریالی نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند که برای کاربران ایرانی بسیار مناسب و راحت است.

پلتفرم‌ها و حساب‌های معامله گری متنوع برای ترید در فارکس

بهتر است بروکری که انتخاب می‌کنید از پلتفرم‌های مورد نظر شما پشتیبانی کند. امروزه بیشتر بروکرها با پلتفرم‌های MT4 و MT5 کار می‌کنند. در سایت باینری آپشن کلاب در مورد این موضوع بیشتر خواهید خواند.

همچنین بروکر فارکس باید حساب‌های متنوعی برای معامله گری باشد. بروکر باید برای انواع تریدر‌ها با سبک‌های مختلف معامله گری حساب‌های مخصوص ارائه دهد. به عنوان مثال اگر شما یک معامله گر اسکلپر هستید و تعداد معاملات بالایی در طی یک دوره باز می‌کنید، بهتر است بروکری را انتخاب کنید که حساب‌هایی با کمیسیون و اسپرد پایین ارائه می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *