گردشگری, مکان های دیدنی

تور باکو، تور آنتالیا و تور تایلند؛ مقاصد رویایی تابستانی!

برای داشتن سفری رویایی، باید مقاصدی را انتخاب کنید که بعضی از ویژگی‌های خاص را در بر داشته باشند. برای بسیاری افراد، داشتن چنین سفری، یعنی رفتن به شهری با سواحل زیبا، اقامتگاه‌های جذاب و امکانات تفریحی متعدد. این سه مقصد که در نوشته امروز به شما معرفی خواهیم کرد، تمامی‌این ویژگی‌ها را دارا هستند.

تور باکو؛ سفری جذاب به کرانه‌ی دریای خزر

تور باکو سفر به شهری‌ست که سایت معروف Lonely Planet آن را به ترکیبی از پاریس و دبی تشبیه کرده است. شهری که با سرعت باورنکردنی در صنعت گردشگری رشد داشته و مملو از ابنیه زیبایی‌ است که به شکلی چشم‌نواز طراحی و اجرا شده‌اند و شکوه این معماری را می‌توان در برج‌های شعله تماشا کرد که مدرن، منحصر به فرد و برگرفته از نکات فرهنگی محلی است. اگر 10 یا 20 سال پیش به باکو سفر کرده‌اید، تمام دیدگاه خود را به این شهر دور بریزید، حالا خیابان‌های باکو مملو از کسانی شده که به به روزترین لباس‌ها از مجموعه‌های لوکس را به تن دارند، مراکز تفریحی مدرن در همه جا به چشم می‌خورند و همه چیز به شکلی خاص، تمیز و چشم نواز است.

گفتیم که یک مقصد گردشگری رویایی، با سواحل خوبش بسیار بهتر خواهد شد و باکو نیز سواحلی در کرانه‌ی دریای خزر دارد که تابستان‌ها، جان می‌دهند برای آبتنی و انجام انواع تفریحات آبی تا حسابی در طول سفر به باکو خوش بگذرانید. به جز ساحل اصلی باکو که در نزدیکی بلوار باکو واقع شده‌ است، باقی سواحل خوب باکو کمی‌از مرکز شهر فاصله دارند و باید با تاکسی یا دیگر وسایل نقلیه به سراغشان بروید. سواحل شیخوف، کرسنت، بیلگاه و آمبوران از جمله بهترین‌ها در نزدیکی باکو به حساب می‌آیند و انواع تفریحات آبی نیز در این سواحل برای گردشگران مهیا شده است.

فعالیت‌های مختلفی هستند که فارغ از سواحل باکو، می‌توانید به سراغشان بروید اما قبل از هر چیز از قدم زدن در شهر قدیم باکو شروع کنید، جایی که بعضی ابنیه تاریخی شهر، پارکی زیبا و محیطی دلشنین دارد. بازدید از برج‌های شعله، مرکز فرهنگی هنری حیدر‌ علیف، مسجد بی‌بی هیبت و موزه فرش باکو جزو واجبات به حساب می‌آید.

بلوار باکو یک پارک ساحلی بسیار زیباست که گردشگران حتما از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند و خیلی از هتل‌های معروف نیز در همان حوالی قرار گرفته‌اند. چند مرکز خرید عالی هم در باکو وجود دارد که برای خرید به آن‌جاها می‌توانید سری بزنید و در کنار همه‌ی این‌ها، پیشنهاد می‌کنیم از ونیز کوچک نیز دیدن کنید. فراموش نکنید که با انتخاب هتل خود در جایی مناسب، دسترسی شما به بسیاری از نقاط گردشگری راحت خواهد بود و به این منظور، بهتر است از صفحه‌ی تورهای آژانس مقتدرسیر، بین هتل‌های متنوعی که وجود دارد، آن مورد که بیشتر با سلیقه شما جور است و به جاهایی که می‌خواهید، نزدیک خواهد بود را انتخاب نمایید.

نکاتی که باید در مورد سفر به باکو بدانید

  • فرودگاه اصلی شهر حیدر علیف نام داشته 20 کیلومتر از شمال شرقی شهر دور است.
  • از سوغاتی‌های معروف باکو می‌توان به ظروف سافلی، فرش و قالی، زیورآلات و منسوجات اشاره کرد.
  • جمعیت این شهر بیش از 2 میلیون نفر بوده و مساحت کلی آن 2140 کیلومتر مربع است.
  • سیستم حمل و نقل عمومی‌باکو متشکل از خطوط اتوبوس‌رانی، مترو، مینی‌بوس و تاکسی است.

تور آنتالیا؛ سفر به سواحل چشم‌نواز ترکیه

تور آنتالیا همیشه نقل مکالمات در مورد سواحل ترکیه است! این شهر زیبا بعد از استانبول، مهم‌تری مقصد گردشگری در ترکیه به شمار آمده و در طول سال، جمعیت بسیار زیادی از سراسر جهان به آن‌جا سفر می‌کنند. هتل‌های باشکوه و بزرگ، زمین‌های گلف، مراکز تفریحی متعدد و برگزاری فستیوال‌ها و مراسمات مختلف، همه به خاطر همین حجم از توریست‌هایی است که به آنتالیا سفر می‌کند.

آنتالیا سواحل بسیار زیادی دارد که بعضی از آن‌ها در محیط شهری بوده و عموما شلوغ هستند و بعضی دیگر از مرکز شهر فاصله داشته، دنج‌ترند و ساخت و سازی در اطراف آن‌ها انجام نشده است. از معروف‌ترین سواحل آنتالیا می‌توان به ساحل لارا، ساحل المپوس، ساحل مِدن، ساحل فاسلیس، ساحل کلئوپاترا و ساحل مِرمِرلی اشاره کرد. از خوبی‌های سواحل شهری آنتالیا، وجود امکانات کامل برای انجام انواع تفریحات آبی است. خیلی از بازی‌ها و ورزش‌هایی که در سر دارید را در این مکان‌ها می‌توانید امتحان کنید و همچنین در آن‌جاها عموما امکانات رفاهی از قبیل تخت، آفتاب‌گیر، رستوران، کافه، کابین تعویض لباس و … نیز پیدا می‌شود.

اما این تنها سواحل آنتالیا نیستند که روزهایی شاد و مفرح و سفری رویایی را برای شما می‌سازند. فعالیت‌های گردشگری مختلفی هستند که در آن‌جا می‌توانید انجام دهید. بازدید از بناهای تاریخی شهر قدیم آنتالیا، سر زدن به موزه باستان شناسی و خرید و تفریح در مراکز خرید پرتعداد این شهر، از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در آنتالیا انجام دهید. این را هم در نظر بگیرید که این شهر، چندین پارک بازی و آبی معروف در خود داشته و از این نظر، از همه‌ی شهرهای دیگر ترکیه چند پله بهتر است. هتل‌های بزرگ آنتالیا نیز اغلب دارای سواحل اختصاصی با امکانات خیلی خوب و پارک‌های آبی کوچک و استخرهای متعدد هستند و این شهر را به مقصدی بسیار جذاب برای سفرهای خانوادگی بدل می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های سفر به آنتالیا، سفر به اطراف این شهر و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستند که در فاصله‌ی کمی‌از آنتالیا واقع شده‌اند. از شهرهای باستانی جالب توجه تا آبشارها، دریاچه‌ها و جنگل‌های مختلف و یا حتی سواحل خاصی که بیرون از آنتالیا هستند، چیزهای زیادی وجود دارند که در این سفرهای نیم روزه می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این چنینی می‌توان به آبشار کورشونلو، شهر باستانی پرگ، شهر باستانی آسپندوس و شهر باستانی ترمسوس اشاره کرد.

نکاتی که باید در مورد سفر به آنتالیا بدانید

  • فرودگاه بین‌المللی آنتالیا حدودا 13 کیلومتر از مرکز شهر دور است.
  • از سوغات آنتالیا می‌توان به شیرینی‌های محلی مثل راحت‌الحلقوم و باقلوا و همچنین فرش و گلیم و ظروف سرامیکی اشاره کرد.
  • جمعیت آنتالیا حدود یک و نیم میلیون نفر است که البته این تعداد در روزهای پیک مسافرتی به خاطر حجم بالای گردشگران، بسیار بیش‌تر می‌شود.
  • بهترین روش برای جا به جایی در شهر تاکسی بوده و خطوط اتوبوس‌رانی فعال شهر نیز، با هزینه‌ی پایین شما را به نقاط مختلف آنتالیا می‌برند. برای رفت و آمد بیرون شهر نیز، عموما باید از تاکسی یا مینی‌بوس‌ استفاده کنید.

تور تایلند؛ مقصدی ایده‌آل برای انواع سفرها

تور تایلند، سفری آشنا برای گردشگران ایرانی و خیلی دیگر از کشورهاست. کشوری که با مقاصد گردشگری متنوع خود، برای هر سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد و شما می‌توانید به جاهای مختلف این سرزمین سفر کرده و تجربه‌ای متفاوت از هر کدام از مقاصد آن‌جا داشته باشید. تایلند کشوری با مردمی‌مهربان و فرهنگی خاص است. از نظر غذایی آن چه در غذاهای محلی می‌بینید، زمین تا آسمان با چیزی که در غذاهای خودمان می‌بینید، متفاوت خواهد بود و همین غذاهای محلی، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری در تایلند به حساب می‌آیند.

اگر چه که گفتیم برای داشتن سفری رویایی بهتر است یک مقصد ساحلی را انتخاب کنید، اما تور بانکوک نیز برای خیلی، سفری فوق‌العاده را رقم خواهد زد. شهری که جاذبه‌های تفریحی آن تمامی‌نداشته و همه‌ی اعضای خانواده به راحتی یک هفته‌ی عالی را در آن‌جا سپری خواهند کرد. بانکوک چندین و چند پارک بازی و آبی فوق‌العاده دارد و از طرفی، مراکز خرید و لوکس این شهر، جدا از این که برای خرید کردن انبوهی از برندهای بین‌المللی درجه یک دنیا را زیر یک سقف جمع کرده‌اند، خود با داشتن مجموعه‌های سینمایی و پارک‌های بازی کوچک، مکانی عالی برای تفریح خانوادگی به حساب می‌آیند.

اما اگر قصد رفتن به یک مقصد ساحلی را داشته باشید، مطمئن باشید که تایلند در این زمینه هیچ چیز کم ندارد. مقاصد ساحلی این کشور از شهرهای ساحلی بزرگ و شاد تا جزایر کوچک اما شگفت‌انگیز را در بر می‌گیرند. شما برای رفتن به این سفر می‌توانید به پاتای یا پوکت سفر کنید. مقصدی بزرگ و جذاب با مراکز تفریحی و خرید متنوع که از خیلی لحاظ شبیه به یک بانکوک کوچک با سواحل عالی برای تفریحات آبی به حساب می‌آیند. اما جزایری همچون کرابی، فی‌فی یا سامویی و چندین و چند جزیره‌ی دیگر هم هستند که می‌توانید برای سفر به تایلند انتخاب کرده و در فضای استثنایی و طبیعت خیره کننده‌شان، روزهایی عالی را سپری کنید.

در مجموع سفر به تایلند یک تجربه عالی برای هر مسافری خواهد بود. ترکیبی دلچسب از زیبایی طبیعت و مراکز گردشگری متنوع و جذاب و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی که بازدید از معابد بی‌نظیر این کشور برایتان به همراه خواهد داشت.

 نکاتی که باید در مورد سفر به تایلند بدانید

  • تمامی‌مقاصد گردشگری مهم و بزرگ تایلند دارای فرودگاه‌های بزرگ و مدرن هستند.
  • سوغات این کشور شامل ظروف سفالی و چینی، صنایع دستی چوبی، محصولات چرمی، ابریشم و کتان، زیورآلات مختلف، بدلیجات و محصولات اسپا می‌شود.
  • جعیت این کشور نزدیک به 70 میلیون نفر است.
  • سیستم حمل و نقل عمومی‌بانکوک با داشتن خطوط اتوبوس‌رانی، تاکسی‌های اینترنتی و همچنین مترو بسیار پیشرفته و عالی‌ست اما در شهرهای کوچک‌تر و جزایر مختلف تایلند، عموما باید از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید.

برنامه‌ریزی برای یک سفر ساحلی، می‌تواند هیجان‌انگیزترین برنامه تابستانی باشد، پس این‌بار فرزندانتان را آماده کنید که با تور تایلند مسافر تکه‌ای از بهشت بر روی زمین  می‌شوند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *