گردشگری

تور مالزی، تور بالی و تور تایلند؛ ماجراجویی در سه مقصد ساحلی آسیا!

وقتی حرف از تورهای تابستانی به میان باشد بی‌شک مقاصد ساحلی پرطرفدارترین‌ها هستند. در سراسر دنیا صدها مقصد ساحلی چشمگیر با مناظری زیبا و باورنکردنی وجود دارد که خوشبختانه آسیا در این میان سهم خوبی را از آن خود کرده است. تمامی‌این مقاصد ساحلی با شباهت‌ها و تفاوت‌هایی داستان‌های ماجرایی خودشان را دارند که در این مقاله ما سه مقصد ساحلی نفسگیر را برای تعطیلاتی فراموش نشدنی به شما معرفی می‌کنیم.

تور مالزی؛ سفر به سرزمین زیبایی‌ها

تور مالزی در ابتدا شما را میهمان  کوالالامپور پایتخت مالزی شهری بزرگ و جذاب با تلفیقی از ملت‌ها و فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف می‌کند، جایی که همگی در صلح و صفا کنار هم زندگی می‌کنند اما آنچه این شهر را دیدنی کرده وجود آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده‌ای است که افق شهر را تزئین کرده است. مراکز خرید آنچنانی با طیفی از برندهای درجه یک و لوکس، پارک‌ها و مراکز تفریحی و هزاران جاذبه این شهر را به مقصدی چهارفصل تبدیل کرده اما آنچه که تور مالزی را در بین بهترین مقاصد ساحلی آسیا قرار می‌دهد سواحل ماسه سفید زیبایی است که همچون تکه‌ای از بهشت در امتداد آب‌های آبی خودنمایی می‌کنند.

مالزی از لحاظ زیبایی به تایلند شباهت زیادی دارد اما اغلب مردم این کشور برخلاف تایلند مسلمان هستند و آن آزادی‌ها و مسائلی که در سواحل تایلند به صورت افراطی دیده می‌شود در سواحل مالزی کنترل شده‌تر دیده می‌شود.  وجود مساجد زیبا، غذاهای حلال و توالت‌های مورد قبول مسلمانان، این کشور بین تورهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. از طرفی زیبایی‌های طبیعی این کشور مثل دشت‌های سرسبز و قله‌های سبز با زندگی حیوانی، جزایر بهشتی با سواحل ماسه سفید پودری از سراسر دنیا هر سبک توریستی را به سمت خود می‌کشاند پس چرا تابستان را در سواحل مالزی سر نکنید؟

یکی از زیباترین مقاصد ساحلی مالزی لنکاوی است که نه تنها خطه ساحلی آن با ماسه‌های درخشانی که با درختان نخل محاصره به شدت زیباست بلکه دارای جنگل‌های انبوه و انواع سافاری‌های دریایی و جنگلی است. لنکاوی مجمع‌الجزایری زیبا و افسانه‌ای است که جاذبه‌های فراوانی برای ارائه دارد شما می‌توانید در سرزمین اصلی اقامت کنید و به کشف جزایر کوچک‌تر اطراف بپردازید، از سواحل بکر دیدن کنید و در کشف آبشارها بروید. یکی دیگر از مقاصد ساحلی بسیار معروف مالزی، جزیره پنانگ با سواحلی همانند همتایانش است. شما می‌توانید در سواحل سفید و درخشان پنانگ استراحت کنید و یا با تفریحات دریایی خودتان از دنیا جدا کنید اما هرگز بیخیال گردش از جورج تادون جادویی نشوید که با جاذبه‌های تاریخی و میراث جهانی یونسکواش شما را به داستان‌ها و حماسه‌ها می‌برد و قلب سوزان و تپنده جزیره را به شما نشان می‌دهد. از دیگر جزایر زیبایی که با سواحل و امکاناتشان تعطیلات شما را به بهترین شکل رقم می‌زنند می‌توانیم به جزیره پرهنتیان، شهر ساحلی ملاکا و کوتا کینابالو اشاره کنیم.

نکته بعدی که برای توریست‌ها خیلی اهمیت دارد فرصت‌های خرید است. اگرچه در کوالالامپور مهد رونق و مدرنیته مالزی ده‌ها مرکز خرید جذاب و وسوسه‌انگیز با برندهای لاکچری انتظار شما را می‌کشند اما جزایر لنکاوی و پنانگ با فرصت‌های خرید بدون مالیات بهشت خریداران محسوب می‌شود. بماند که بازارهای شبانه مالزی به تنهایی برای تمام بودجه‌تان کافی هستند!

تور بالی؛ اقامت در سرزمین معابد خیره کننده

تور بالی را اگر سفر به بهشتی‌ترین مقصد ساحلی آسیا بدانیم اصلا بی‌راه نگفته‌ایم! این جزیره بزرگ که شامل چندین شهرستان و روستا می‌شود با تلفیقی از صخره‌های آهکی سرسبز، سواحل آرام و مواج و زیبایی‌های خیره کننده جنگلی شما را به داستان‌ها و اساطیر می‌برد جایی که انتظار دارید ققنوس و مرغ بهشتی در آن ببینید! در انتخاب مقصد چه چیزهایی برای شما مهم است؟ از زیرساخت‌های رفاهی، هتل‌های لوکس و راحت، فرثت‌های خرید و گشت و گذار و تفریح هرچه بشمارید و تصور کنید را بالی در پکیجی بی‌نظیر ارائه داده است.

برای دیدن زیباترین طلوع و غروب‌های عمرتان از تراس‌های برنج بالی دیدن کنید و برای پوستری ترین عکس اینستاگرام‌تان روی تاب بالی بنشینید و تاب بخورید و برای یکی از اصیل‌ترین قهوه‌های دنیا سری به کافه‌های روستایی منطقه بزنید. یا اگر به فکر پیک نیک به قسمتی جنگلی و خنک هستید به سمت حوضچه زمرد بروید که به خاطر رنگ منحصر به فرد آبی که آن را پر کرده به این نام درآمده است. به علاوه بخش مهمی‌از جاذبه‌های بالی را معابد جذاب و بی‌نظیری تشکیل می‌دهند که زیباترین مناظر را به نمایش گذاشته‌اند. از معابد صخره‌ای بگیرید تا معابد جنگلی قدیمی. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در بازدید از بالی و کشف جاذبه‌های مختلف آن انجام دهید اجازه روزانه دوچرخه است، به سمت جاده‌های محلی بروید و از زیبایی‌های طبیعی بومی، خانه‌های سنتی و رودخانه‌ها و آبشارها دیدن کنید. مخصوصا مردم محلی بالی که به حضور توریست‌ها عادت دارند با خوشرویی تمام با آن‌ها برخورد می‌کنند.

اما برای تفریحات ساحلی به کجا بروید؟ اول این که بالی دارای سواحل آرام و شلوغی است که فضای متفاوتی دارند جوانان و افراد پرهیجان به سواحلی مثل سمینیاک و کنگو می‌روند که همیشه شلوغ و پرهیاهو است مخصوصا از غروب به بعد که کافه‌های ساحلی بساط موزیک و پایکوبی به راه می‌اندازند. این سواحل پر از امکانات تفریحی، رستوران‌های ساحلی و اقامتگاه‌های لاکچری در آن حوالی هستند. برای این که آرامش بیشتری داشته باشید می‌توانید با کمی‌پیاده روی به سمت کناره‌ها به قسمت‌های ساکت‌تری برسید که فضای بیشتری به شما می‌دهند.

همه جاذبه‌های بالی به همین‌ها ختم نمی‌شود یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید رفتن به بازارهای محلی دستفروشی و غرفه‌های معدود ساحلی است که معمولا لوازم دستاز و هنری می‌فروشند. ولی اگر به دنبال خریدهالی باکیفیت و لوکس هستید بالی حتی در این زمینه هم حرفی برای گفتن دارد. شما می‌توانید لیپو مال و دسکاوری بروید و در حالی که هنوز در فضایی توریستی و گرمسیری هستید به حس و حال مدرن‌تری منتقل شوید.

تور تایلند؛ سفر به جزایر بهشتی

تایلند نسخه دیگری از مالزی است با شرایطی مشابه و در عین حال متفاوت. بانکوک پرهمهمه با معابد طلایی بی‌نظیرش که در افق شهر می‌درخشند در تمام طول سال پربازدیدکنندگانی است که اصلا برایشان آب و هوا مفهومی‌ندارد. بازارهای سنتی و هفتگی، بازارهای شبانه و همچنین بازارهای شنور تنها بخش از تمام فرصت‌های خرید و تجارب فرهنگی است که در گشت و گذار در این شهر کسب خواهید کرد دیگر بماند که پارک‌های بزرگ بانکوک خود به تنهایی برای پر کردن تمام روز شما کافی هستند. همچنین بانکوک با داشتن مراکز خرید لوکس و همه جانبه، جاذبه‌های تفریحی و گالری‌ها و موزه‌ها از مقاصد خانوادگی برجسته در این کشور کوچک آسیایی هم محسوب می‌شود. در حالی که خیلی‌ها برای سفر خانوادگی به سواحل تایلند ایده‌ای ندارند باید بگوییم تایلند با فرصت‌های بی‌انتهای تفریح و فعالیت‌های آبی بهشت خانواده و بچه‌ها خردسال است. از اسب سواری تا فیل سواری و قایق سواری و امثال اینها تا کارهای ماجراجویانه‌تر برای نوجوانان همه می‌توانند در سواحل تایلند رویایشان را دنبال کنند.

پاتایا، جزیره پوکت و کرابی از اولین مقاصد ساحلی تایلند هستند که اغلب توریست‌ها به آن‌ها می‌روند. اما جاهای آرام‌تری مثل کوه فی‌فی یا سامویی هم همان زیبایی‌ها را بلکه در مواردی بکرتر ارائه می‌دهند. برای توریست‌های ماجراجو سواحل تایلند با پارک‌های آبی و امکانات غواصی و اسنورکلینگ، موسسه‌های آموزش غواصی، قایق سواری، جت اسکی سواری، بناناسواری، فلای برد، شوتیگ و پاراسلینگ و ده‌ها مورد دیگر دنیای بی‌پایان تعطیلات تابستانی است رویایی شیرین که آرزو می‌کنند تا ابد در آن گیر بیوفتند.

به علاوه تایلند و مخصوصا سواحل آن با هتل‌ها و ریزورت‌هایی پر شده خودشان به تنهایی پر از امکانات رفاهی مناسب برای همه و مخصوصا خانواده‌ها هستند. البته نمی‌گوییم قرار است خیلی هزینه کنید اتفاقا تایلند با داشتن انواع اقامتگاه‌ها حتی در دورترین مقاصدش جایی است که بلاخره همه می‌توانند جایی برای تعطیلاتشان پیدا کنند. مساله این است که ریزورت‌ها و هتل‌های ساحلی تایلند از 5 ستاره تا 3 ستاره در اغلب مواقع به خاطر جو رقابتی زیاد بیش از آنچه که انتظار دارید به شما می‌رسند و هواس شما را دارند.

از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان در تایلند انجام داد معاشرت و نزدیکی با حیوانات است. بسیاری از باغ وحش‌ها به شما امکان غذا دادن و بازی با حیوانات را فراهم می‌کنند. مراکز نگه‌داری از فیل‌ها و پرورشگاه‌های لاک پشت‌های در حال انقراض و یا دلفیناریوم‌ها هر کدامشان سهمی‌در این تجارب توریستی دارند. اگر از عاشقان فیل‌ها هستید می‌توانید به صورت داوطلبانه به مراکز نگه‌داری فیل‌ها بروید و در غذا دادن و حمام دادن به آن‌ها به مربیان کمک کرده و حتی با آن‌ها بازی کنید. اغلب این حیوانات مهربان از دست سیرک‌ها و دلالان نجات داده شده‌اند و یا بچه‌هایی هستند که خانواده‌شان را از دست داده‌اند. برای سفری خانوادگی با تور تایلند می‌توانید این تفریح را به عنوان یکی از اصلی‌ترین کارهایتان در نظر نداشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *