ساختمانی

کاشی تبریز از برترین تولیدکنندگان کاشی در ایران

کاشی تبریز

کاشی تبریز مجموعه ای که سالیان سال است در زمینه تولید کاشی و سرامیک فعالیت دارد، هنوز هم در میان مردم هوادران خود را دارد. علت مرغوبیت و معروفیت این برند در تمام این سال‌ها و از بین نرفتن نام آن در ایران، کیفیت بالای جنس کاشی‌های آن است. کاشی و سرامیک تبریز با در نظر گرفتن آخرین فناوری‌ها و یافته‌ها در صنعت کاشی و سرامیک سازی توانسته است که در طول این سال‌ها کیفیت خود را حفظ و روز به  روز ارتقا دهد. کاشی تبریز از سال 1362 در شهر تبریز تاسیس شد و از همان زمان در صنعت کاشی سازی پیشرو است. در ادامه این متن قصد داریم درباره انواع کاشی و سرامیک‌ها جدید تبریز و ویژگی‌های آن بپردازیم.

معرفی جدیدترین محصولات کاشی تبریز

محصولات کاشی و سرامیک تبریز با طرح‌ها و مدل‌های متنوع تولید می‌شوند. اما ابعاد کاشی‌ها تبریز در طول سالها در انواع مختلفی تولید شده اند. امروزه بیشترین محصولات کاشی و سرامیک تبریز در ابعاد زیر تولید می‌شوند. هر یک از کاشی‌های نام برده در زیر را می‌توان در مکان‌ها مختلفی استفاده کرد که ما به معرفی ویژگی‌ها و کاربرد آنها می‌پردازیم.

کاشی و سرامیک

محصولات 50 در 100

کاشی‌های 50 در 100 بیشترین تنوع را دارند. امروزه بیشتر کاشی‌های دیواری را با این اندازه تولید می‌کنند. معمولا این نوع کاشی‌ها جهت نصب روی دیوار استفاده می‌شوند. اما کاشی با این اندازه قابل استفاده در کف نیز می‌باشد. این محصولات در سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، پارکینگ‌ها و غیره قابل استفاده هستند.

محصول 25 در 100 

این محصول که از پهنا نصف کاشی‌های 50 در 100 است، را برای ایجاد طرح به عنوان یک حاشیه یا نوار در میان کاشی‌های حمام، سرویس بهداشتی، آَشپزخانه  و غیره استفاده می‌کنند. این کاشی‌ها در طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند تا بتوان آن‌ها را با کاشی‌های دیگر هماهنگ کرد و با استفاده از آن‌ها جلوه زیبایی به خانه‌ها داد.

محصول 60 در 120 کاشی تبریز

کاشی تبریز 60 در 120 را به عنوان کاشی نما در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. نصب این کاشی‌ها در ارتفاعات کم بسیار ساده است و می‌توان آن‌ها را با چسب مخصوص یا ملات به دیوار چسباند. اما برای چسباندن آن‌ها به ارتفاع بالاتر از 3 طبقه توصیه می‌شود ابتدا پرسلان‌ها را به صورت اسکوپ مسلح کنید و سپس آن‌ها را به همان روش چسب یا ملات به دیوار ثابت کنید. اما برای قرار دادن این کاشی‌ها به دیوار نما روش خشک است. در این روش به دلیل عدم استفاده از ملات یا چسب به سبک ماندن ساختمان نیز کمک می‌شود. که در این روش محصول را با استفاده از سازه‌های مخصوص نصب می‌کنند.

درجه بندی کاشی تبریز

در میان تمام برندهای کاشی سازی از جمله کاشی تبریز ، برای کیفیت کاشی و سرامیک‌ها درجه بندی تعیین شده است. کاشی و سرامیک‌ها معمولا در 3 درجه به بازار عرضه می‌شوند. کاشی‌های درجه یک را می‌توان برای صادرات نیز به  کشورهای دیگر استفاده کرد.کاشی‌ها فرآورده‌هایی سرامیکی هستند که توسط گرمای بالا و پخته شدن در کوره سطح لعابدار و غیرقابل نفوذ در مقابل آب ایجاد می‌شود. مهمترین ویژِگی کاشی تبریز مقاومت بالا در برابر ساییدگی، فشار و تحمل ضربات مکانیکی است. کاشی‌ها به طور معمول توان تحمل دمای بین 20 تا 100 درجه را دارند.  در زیر به مشخصات هر یک از درجه بندی‌ها می‌پردازیم.

  • کاشی‌های درجه 1 کاملا سالم است و بدون هیچگونه نقصی است و در سطح لعابدار آن وجود ندارد.
  • کاشی درجه 3 دارای کمی‌خرابی است. این خرابی در حد یک دو تا خال در فاصله یک تا دو سانتی متری کناره‌ها است یا در اطراف سطح لعاب دار آن دارای یک لکه 2.3 میلی متری است که لعاب نگرفته است.
  • کاشی درجه 3 از لحاظ شکل ظاهری دارای تعداد خال بیشتر در فاصله 3 سانتی متری از کناره‌ها است. همچنین سطح لعاب دار آن‌ها تا فاصله حداکثر نیم میلی متر دارای خال است. کاشی‌های درجه 3 داری لب پریدگی است.

کاشی

از کجا کاشی تبریز بخریم؟ 

البته بسیاری از کاشی فروشی‌های موجود در سطح شهر دارای انواع کاشی تبریز هستند. اما موضوع این است که شما باید بتوانید فروشنده خوب و با وجدان پیدا کنید که کاشی درجه دو یا حتی سه را به شما به عنوان کاشی مرغوب نفروشد. از آنجا که اکثر مشتریان ممکن است توان تشخیص نوع کاشی و کیفیت آن را نداشته باشند، ما به شما توصیه می‌کنیم که از کاشی فروشی‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. شما می‌توانید جهت خرید کاشی به فروشگاه اینترنتی کاشی لند به آدرس اینترنتی kashiland.com مراجعه کنید و برای خرید کاشی و سرامیک از مشاورین آن‌ها کمک بگیرید.

کاشی لند

جمع بندی

کاشی تبریز یکی از بهترین مارک‌ها و برندهای تولید کننده کاشی در کشور است. این برند می‌تواند با برترین تولید کننده‌های کاشی در جهان رقابت کند و کاشی تبریز درجه1 به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. برای خرید کاشی تبریز مرغوب و با کیفیت می‌توانید به سایت کاشی لند مراجعه کنید. کاشی لند از برترین فروشندگان کاشی و سرامیک در ایران است و می‌تواند به شما در خرید کاشی مناسب کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *