گردشگری

جاذبه‌های گردشگری یونان

یونان، یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. آمارها نشان می‌دهد در سال 2019 بیش از 30 میلیون گردشگر از این کشور کوچک بازدید کرده‌اند.

یونان از نظر تاریخی، فرهنگی و هنری از شهرت زیادی برخوردار است. این کشور، مهد بازی‌های المپیک و بعضی از رشته‌های ورزشی از جمله دو و میدانی است.

در این کشور، مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارد که پیشینه اغلب آن‌ها به سال‌ها قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری یونان بیشتر آشنا شوید.

معرفی کشور یونان

یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان قرار دارد. این کشور که خاستگاه یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشر است در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است. یونان در شمال با آلبانی، بلغارستان و مقدونیه و در شرق با ترکیه همسایه است. این کشور از سمت جنوب و  شرق به دریای اژه و از سمت غرب به دریای یونان می‌رسد.

شهر آتن، از شهرهای توریستی یونان و پایتخت این کشور است. این شهر نام خود را از آتنا، الهه خرد و جنگ گرفته است.

جمعیت یونان حدود 10 میلیون نفر است که بیشتر آن‌ها را مسیحیان ارتودوکس تشکیل می‌دهند. 99 درصد مردم آن به زبان یونانی صحبت می‌کنند. اما به دلیل حضور تعداد زیادی گردشگر بسیاری از ‌آن‌ها به زبان انگلیسی هم آشنایی دارند.

آب و هوای یونان مدیترانه‌ای است. این کشور دارای زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و مرطوب است. با این حال، در زمستان هوای مناطق کوهستانی بسیار سرد است. به طوریکه، دما به زیر صفر درجه می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: مراحل خرید ملک در یونان چیست؟

 

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری یونان

3 هزار سال پیش از میلاد مسیح، پایه‌‌های اولیه تمدن غرب در یونان ریخته شده است. به همین دلیل، از این کشور به عنوان مهد تمدن غرب یاد می‌شود. با توجه به پیشینه تاریخی یونان، جاذبه‌های توریستی زیادی در این کشور وجود دارد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

آکروپولیس آتن (Acropolis of Athens)‌

آکروپلیس در زبان یونانی به معنی شهر مرتفع است. در یونان باستان، به قلعه‌های بسیار محکمی‌که در اطراف شهرها ساخته می‌شدند، آکروپلیس می‌گفتند. وظیفه این قلعه‌ها یا دژها، حفاظت از شهر بود. بر این اساس، آکروپلیس‌های زیادی در این کشور وجود دارد. اما آکروپلیس آتن از شهرت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل، اگر واژه آکروپلیس به تنهایی بکار برود، به آکروپلیس یونان اشاره دارد.

آکروپلیس نمادی از تمدن یونان بوستان و یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی دنیا است. آکروپلیس از چند بنای تاریخی شامل پارتنون، معبد ارکتیون، پیش دروازه پروپالایا و معبد آتنا نایک تشکیل شده است.

پیشینه این مجموعه به پنج قرن قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این بنای تاریخی در شمال شرقی شهر آتن و روی یک تخته سنگ صاف ساخته شده است. ارتفاع این بنا از سطح دریا 150 متر است.

آکروپلیس در طول تاریخ و در اثر جنگ‌های متعدد صدمات زیادی دیده است. اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن سالم مانده است. در سال 2009 موزه جدید آکروپلیس افتتاح شد که امکان بازدید از آن برای تمام گردشگران وجود دارد.

میدان سینتاگما (Syntagma Square)

میدان سینتاگما، یکی از زیباترین جاذبه ‌های گردشگری آتن و مهم‌ترین میدان این شهر است. این میدان روبروی کاخ سلطنتی مربوط به قرن 19 میلادی واقع شده است. در سمت شمال و جنوب آن فضای سبز و در مرکز آن یک آب نمای بزرگ قرار دارد. این آب نما متعلق به قرن 19 میلادی است. امکان بازدید از کاخ سلطنتی برای عموم مردم وجود ندارد. اما گردشگران می‌توانند از باغ‌های ملی اطراف کاخ دیدن کنند.

پلاکا  (Plaka)

پلاکا که به آن محله خدایان هم گفته می‌شود، قدیمی‌ترین محله آتن است. این منطقه بین سینتاگما و میدان موناستیراکی قرار داشته و دارای خانه‌های رنگارنگ و باغ‌های سرسبز است. در بسیاری از خیابان‌های پلاکا، استفاده از اتومبیل ممنوع است. در این منطقه، تعداد زیادی کافه، رستوران، جواهرفروشی و موزه وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: الگوهای سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

 

معبد زئوس (Temple of Olympian Zeus)

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آتن است. ساخت این معبد  که از200 سال قبل از میلاد مسیح شروع شده بود، در سال 131 میلادی به پایان رسید.

معبد زئوس که به نام المپیون هم شناخته می‌شود، دارای ستون‌های سنگی به ارتفاع بیش از 17 متر است. تعداد این ستون‌ها در ابتدا 104 عدد بوده که در طول تاریخ تعداد زیادی از آن‌ها از بین رفته‌اند. در حال حاضر، فقط 15 ستون در این معبد وجود دارد.

میسترس (Mystras)

این قلعه در سال 1249 توسط ویلیام دوم در شهر اسپارت و در بالای یک تپه ساخته شد. این شخص، شاهزاده آخایا بود و در جنگ‌های صلیبی چهارم شرکت داشت. بعد از جنگ، به تدریج شهری در اطراف این قلعه ساخته شد که در سال 1438 به پایتخت بیزانس تبدیل شد. میسترس به دلیل اهمیتی که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

شهر باستانی میسینا (Mycenae)

میسینا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری یونان است. میسینا که یکی از مهم‌ترین شهرهای یونان باستان بوده، با استفاده از سنگ ساخته شده است. در این شهر چندین اثر باستانی از جمله دروازه شیر و دروازه شمالی وجود دارد که ارتفاع دیوارهای آن به 18 متر می‌رسد. در طول تاریخ معابد و زیارتگاه‌های زیادی در این شهر ساخته شده است. این بناها میسینا را به یک مکان تاریخی مهم تبدیل کرده‌اند.

معابد متئورا  (Meteora)

متئورا در لغت به معنی معلق در هوا است. این مکان تاریخی شامل چندین صومعه است که در بالای کوهستان ساخته شده‌اند. گفته می‌شود در قرن 11 میلادی راهبان شروع به ساخت صومعه در این مکان کردند. سپس در قرن‌های بعدی صومعه‌های دیگری به این مجموعه اضافه شدند.

صومعه مقدس بزرگ، مهم‌ترین معبد این ناحیه است. پیشینه این صومعه که در حال حاضر به موزه تبدیل شده، به قرن14 میلادی برمی‌گردد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین منطقه برای خرید آپارتمان در استانبول کجاست؟

 

جزایر توریستی یونان

زیبایی‌های یونان فقط به آثار تاریخی آن محدود نمی‌شود. بلکه در این کشور جزایر زیبایی هم وجود دارد که هر سال میزبان تعداد زیادی توریست هستند:

جزیره سانتورینی یونان (Santorini)

سانتورینی، معروف‌ترین جزیره یونان است. به دلیل ظاهر هلالی شکل این جزیره، یک خلیج کوچک درون آن ایجاد شده که کالدرا گفته می‌شود.

سانتورینی به دلیل داشتن سواحل زیبا، مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، آتشفشان فعال و بعضی از بهترین نوشیدنی‌های دنیا از شهرت زیادی برخوردار است. گفته می‌شود که این جزیره همان شهر گمشده آتلانتیس است.

جزیره میکونوس (Mykonos)

جزیره میکونوس، یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری یونان است. میکونوس در دریای اژه قرار دارد. این جزیره شهرت خود را مدیون شب‌های زیبا و سواحل زرق و برق‌دار است. آب و هوای میکونوس در بیشتر روزها معتدل است. به همین دلیل، در تمام فصول سال امکان سفر به آن وجود دارد.

میکونوس دارای بافت سنتی است. از جاذبه‌های دیدنی این جزیره می‌توان به موزه باستان‌شناسی میکونوس، کلیسای لیدی پاراپورتیانی، موزه فولکلور، خانه کلئوپاترا و منطقه باستانی دلوس اشاره کرد.

 

 

 

۲ دیدگاه برای “جاذبه‌های گردشگری یونان

  1. ساناز گفت:

    یونان واقعا کشور زیبایی هست. من قصد سرمایه گذاری در یونان را دارم.

  2. mitil گفت:

    من سانتورینی و میکونوس یونان رو دیدم محشره حتما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *