خودرو

حرفه ای ترین خدمات کارشناسی خودرو در کرج

کارشناسی خودرو

خرید خودرو سالم همیشه جزو یکی از دغدغه‌هایی است که اغلب خریداران خودرو با آن مواجه می‌شوند. خرید خودرو بدون مشاوره با افراد باتجربه و خبره در زمینه کارشناسی خودرو می‌تواند هزینه‌های مالی فراوانی برای شما داشته باشد . در کارشناسی خودرو یک فرد کارشناس با بررسی کامل و صفر تا صد خودرو به ارزیابی رنگ و بدنه خودرو ، موتور، گیربکس، تست قطعات کامپیوتری و الکترونیکی ، میزان کارکرد خودرو و… می‌پردازد و گزارش کاملی از وضعیت خودرو را به فرد خریدار ارایه می‌نماید. ظاهر سالم خودرو نمی‌تواند به تنهایی نشان دهنده سلامت خودرو باشد و برای اطمینان از سلامت خودرو باید تمامی‌بخش‌های آن مورد بررسی قرار بگیرد.

کارشناسی خودرو امری تخصصی است و نیاز به تجربه و دانش دارد که اغلب افراد فاقد این مهارت و دانش هستند و بهتر است در هنگام خرید خودرو از متخصصان این کار برای مشاوره استفاده نمایند.

وب سایت ماشین بانک یکی از برترین شرکت‌های فعال در زمینه کارشناسی خودرو که دارای سابقه بسیار طولانی در  زمینه خدمات مرتبط با خودرو  است هم اکنون خدمات کارشناسی خودرو  خود را در شهر کرج نیز ارائه می‌نماید.

با ارایه خدمات کارشناسی خودرو در محل ماشین بانک به راحتی و بدون دغدغه می‌توانید خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای درخواست کارشناس خودرو در محل کافیست به وب سایت ماشین بانک مراجعه کرده و در قسمت ثبت درخواست کارشناسی خودرو، درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ماشین بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.

 خدمات شرکت ماشین بانک در بخش کارشناسی خودرو در کرج شامل چه مواردی است؟ 

  • بررسی دقیق بیش از ۲۰۰ نقطه از خودرو شامل فنی، موتور، گیریبکس، بدنه، جلوبندی، آپشنها، رنگ، اصالت خودرو و…
  • بررسی صحت کارکرد خودرو
  • بررسی اسناد و مدارک و وضعیت بیمه و گارانتی خودرو
  • مشاوره درقیمت‌گذاری خودرو
  • تنظیم قولنامه در محل در صورت توافق طرفین
  • ارائه‌ ی گزارش رسمی‌و مکتوب از کارشناسی خودرو

مراحل کارشناسی خودرو

به طور خلاصه کارشناسی خودرو شامل مراحل زیر است:

  • بررسی کامل بدنه خودرو
  • بررسی بخش‌های فنی خودرو
  • تست رانندگی
  • شناسایی نقاط ضعف و قدرت خودرو
  • برآورد قیمت واقعی خودرو
  • گزارش بررسی‌های صورت گرفته به صورت مکتوب

بررسی جزییات مراحل کارشناسی خودرو

کارشناسی بدنه خودرو اولین بخشی است که مورد توجه کارشناس خودرو قرار می‌گیرد.در این بخش بدنه خودرو ، رنگ خودرو ، شاسی‌ها و ستون‌های خودرو و اینکه آیا قطعات بدنه تعویض شده اند یا خیر مورد بررسی کارشناس قرار میگرد. علت اهمیت کارشناسی بدنه خودرو خودرو بررسی استحکام اولیه خودرو است که تأثیر بسیار زیادی در ارزش گذاری خودرو خواهد داشت.

در صورتی که خودرو قبلا تصادف شدید داشته باشد اثرات آن بر روی شاسی و ستون خودرو ماندگار خواهد شد. هر گونه آسیب جدی بر روی شاسی و ستون‌ها موجب می‌شود خودرو عملکرد بهینه نداشته و در آینده  دچار مشکلات بیشتری خواهید شد. همچنین امنیت سرنشینان خودرو نیز در تصادفات بعدی کاهش خواهد یافت.

بخش دیگری که در کارشناسی خودرو دارای اهمیت است بررسیوضعیت رنگ بدنه ماشین است. در نگاه ابتدایی شاید برخی از مردم تصور کنند که تشخیص اصالت بدنه خودرو کار آسانی است و بدون نیاز به نظر کارشناس تخصصی میتوان در خصوص آن نظر داد. اما برخی از صافکارها و نقاشهای خودرو، با چنان دقت و ظرافتی کار خود را انجام می‌دهند که تشخیص تغییرات صورت گرفته در بدنه خودرو امکان پذیر نیست و جز خود فرد و یک کارشناس متخصص رنگ خودرو کس دیگری نمی‌تواند از آن مطلع شود.

گرچه کماکان برخی از روش‌های سنتی همچون چک کردن محل پیچ‌ها، قرار دادن خودرو در زیر نور مهتابی و … کاربرد دارد، اما یکی از روش‌های پیشرفته که برای تشخیص رنگ خوردگی خودرو از آن استفاده می‌شود کمک گرفتن از دستگاه مخصوص تست رنگ است. نحوه عملکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که ضخامت رنگ روی قطعه را روی صفحه‌ی دیجیتال نشان می‌دهد و به این صورت کارشناس متخصص میتواند تشخیص دهد که ضخامت رنگ در بازه‌ی عادی قرار دارد یا خیر.

کارشناسی خودرو در کرجکارشناسی فنی خودرو نیز از دیگر مراحلی است که باید قبل از خرید خودرو صورت پذیرد. کارشناس خودرو در این بخش به بررسی موتور خودرو ، وضعیت جلوبندی ، بررسی گیربکس ، تست دیاگ و دیگر مراحل خودرو خواهد پرداخت.

با توجه به اینکه وجود مشکل در موتور و گیربکس خودرو می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی در بر داشته باشد، بررسی این موارد در کارشناسی خودرو ضروری است.

مواردی که در بررسی موتور خودرو مورد توجه قرار می‌گیرد شامل لرزش موتور، نحوه کار آن پس از روشن شدن، نحوه ی استارت خوردن خودرو، سر و صدای غیر معمول خودرو، دمای موتور، نشت روغن، دود اگزوز، واشر درب سوپاپ، واشر سرسیلندر، بررسی عملکرد باتری و … است.  از کلاه برداری‌های رایج در فروش خودرو این است که فروشندگان با بر طرف کردن یا پوشاندن مشکلات خودرو سعی در رفع این مشکلات به صورت موقت دارند . برای اینکه از چنین ترفندهایی در امان بمانید بهترین راه کارشناسی موتور خودرو توسط فرد متخصص است.

گیربکس خودرو نیز حتما باید مورد بررسی قرار گیرد . گیربکس انرژی تولید شده در موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌نماید و وجود ایراد در گیربکس منجر به بالاتر رفتن سوخت و عدم کارکرد صحیح خودرو است.

تست دیاگ نیز از جمله مواردی است که این روزها اغلب مورد استفاده کارشناسان خودرو قرار می‌گیرد. در تست دیاگ می‌توان به ایرادات خودرو که در کامپیوتر خودرو ذخیره می‌شود دست یافت.در این روش کارشناس با وصل دستگاه دیاگ به خودرو می‌تواند تمامی‌آیتم‌های مهم از جمله ولتاژ باتری ، عملکرد سنسورها ، سیستم برق و… را مورد بررسی قرار دهد.با کمک دستگاه دیاگ نه تنها می‌توان به عیوب موجود در خودرو پی برد، بلکه می‌توان از میزان سلامت خودرو نیز اطلاعات کاملی به دست آورد.

در نهایت با بررسی موارد ذکر شده کارشناس خودرو باید تست رانندگی را در حضور فرشنده و خریدار انجام دهد. در هنگام تست رانندگی می‌توان میزان شتاب خودرو ، سیستم هیدرولیک، تعویض صحیح دنده و… را مورد بررسی قرار داد.

قیمت گذاری خودرو

آخرین کاری که در کارشناسی خودرو صورت می‌گیرد قیمت گذاری خودرو است. در فروش خودرو تمام مراحل طی شده برای رسیدن به این مرحله است. هیچ خریدار یا فروشنده‌ای دوست ندارد از معامله‌ای که انجام میدهد ضرر کند. برای جلوگیری از ضرر مطمئن‌ترین راه کارشناسی خودرو توسط فرد متخصص و وسایل تخصصی این موضوع است. بعد از کارشناسی خودرو هر فرد میتواند با خیالی آسوده خودرو مورد نظر را با قیمت واقعی بخرد و یا اینکه بفروشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *