کانادا, مهاجرت

مهاجرت هنرمندان به کانادا از طریق دریافت ویزای کاری

کشور کانادا طی سالیان متوالی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی هنرمندان شناخته شده است. تنوع فرهنگی و اهمیت ویژه‌ای که دولت‌های فدرال و استانی این کشور برای هنرمندان قائل شده است، باعث شده تا هنرمندان بین‌المللی زیادی به فکر مهاجرت و اخذ اقامت آن باشند.

با این وجود، قوانین و شرایط منحصر به فردی جهت صدور ویزای هنرمندان کانادا اعمال شده است که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. علاوه بر معیارهای انطباق‌پذیری، تحصیلات مرتبط و مدارک زبانی، لازم است تا در حرفۀ مورد نظر خود، سوابق کاری کافی داشته باشید.

هنرمندان از چه روش‌هایی می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند؟

برنامۀ افراد خوداشتغال کانادا (Self-Employed Persons Program)، یک ابتکار منحصر به فرد است که به شما امکان می‌دهد تا اگر در یک رشتۀ ورزشی، فرهنگی یا هنری فعالیت خوداشتغالی دارید، برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

ویزای خوداشتغالی همانند انواع ویزای کار کانادا، به منظور ارتقای توسعۀ اقتصادی، فرهنگی و اشتغال در کانادا با جذب افرادی دارای مهارت‌های کارآفرینی ارزشمند طراحی شده است. به علاوه هدف از ارائۀ آن، بهبود دسترسی به بازارهای رو به رشد خارجی و توسعۀ فرصت‌های تجاری جدید است.

توجه داشته باشید که شرایط اخذ ویزای هنرمندان، در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است. همچنین جهت اشتغال در استان کبک، لازم است تا شرایط تعیین‌شده توسط دولت استانی آن را برآورده کنید.

شرکت در سیستم اکسپرس اینتری کانادا نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای هنرمندی این کشور است. برای این امر، لازم است تا در سیستم express entry ثبت‌نام کرده و یک حساب آنلاین برای خود افتتاح کنید. توجه داشته باشید که باید پروفایل خود را با اطلاعات کامل شناسایی، تحصیلی و کاری تکمیل کنید تا سازمان مهاجرتی کانادا با توجه به آن‌ها، امتیاز شما را بر اساس سامانۀ رتبه‌بندی جامع یا CRS، محاسبه کند.

چه افرادی می‌توانند ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کنند؟

برای اینکه جهت مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کار هنرمندان واجد شرایط باشید، باید مطمئن شوید که حوزۀ هنری مد نظر شما در لیست مشاغل فرهنگی و هنری تعیین‌شده توسط دولت این کشور عنوان شده است. به طور کلی مشاغل واجد شرایط برای این برنامۀ مهاجرتی، عبارتند از:

عکاسیمجری‌گریساخت انمیشین
طراحی مدکتابدارینویسندگی
تکنسین بایگانی عمومیویراستارینوازندگی
خوانندگیمترجمیکارگردانی
طراحی رقصطراحی گرافیکآهنگسازی
روزنامه‌نگاریتصویرگریبازیگری
فیلم‌سازیهنرمندان نمایشیطنزپردازی
گویندگیمجسمه‌سازیهنرهای تجسمی
نقاشیطراحی پارچه و لباسمشاغل فنی مربوط به موزه‌ها و گالری‌های هنری

شرایط مهاجرت هنرمندان به کانادا چیست؟

چنانچه قصد اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور به عنوان یک هنرمند را دارید، لازم است تا دست کم 2 سال در زمینۀ تخصصی مورد نظر، تجربۀ خوداشتغالی یا حضور در فعالیت‌های بین‌المللی داشته باشید. همچنین باید نشان دهید که با ادامه دادن فعالیت‌های هنری خود در کانادا، قادر به کسب درآمد خواهید بود.

بسته به نوع فعالیت، میزان ارزش خالص سرمایۀ شما نیز اهمیت زیادی دارد. همچنین کسب دست کم 35 امتیاز در سیستم امتیازبندی مهاجرت هنرمندان به کانادا، الزامی‌خواهد بود. توجه کنید چنانچه هرگونه منعی جهت ورود به این کشور داشته باشید، واجد شرایط مهاجرت کاری به کانادا نخواهید بود.

برای دریافت ویزای هنرمندان چه مراحلی را باید طی کرد؟

برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا، لازم است تا ابتدا فرم درخواست خود را به همراه سایر مدارک پشتیبان، به ادارۀ مرکزی مهاجرت این کشور ((CIO ارسال کنید. این سازمان پس از ارزیابی اسناد، درخواست شما را بررسی خواهد کرد. چنانچه با درخواست شما موافقت شود، می‌توانید به کانادا مهاجرت کرده و نسبت به اخذ ویزای اقامت دائم آن نیز اقدام کنید.

مدت زمان اعلام نتایج نهایی اخذ ویزا با توجه به میزان تکمیل بودن مدارک و سایر شرایط، متغیر خواهد بود؛ با این حال این زمان بین 9 ماه الی 2 سال تخمین زده شده است.

سیستم امتیازبندی برای ویزای هنرمندان کانادا به چه صورت است؟

از مهم‌ترین شرایط ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور تحت عنوان یک هنرمند، کسب حدأقل 35 امتیاز در سیستم رتبه‌بندی آن است. به طور کلی، نحوۀ امتیازبندی جهت صدور ویزای هنرمندان، به شرح زیر خواهد بود:

معیارهای انتخابامتیازات مربوطهحدأکثر امتیاز
سوابق کاری مرتبط۲ سال: ۲۰ امتیاز

۳ سال: ۲۵ امتیاز

۴ سال: ۳۰ امتیاز

۵ سال: ۳۵ امتیاز

35
تحصیلات تکمیلی مرتبطمدرک کارشناسی ارشد یا دکترا: ۲۵ امتیاز

بیشتر از یک مدرک دانشگاهی در سطح کارشناسی: ۲۲ امتیاز

دیپلم: 10 امتیاز

دبیرستان: ۵ امتیاز

25
تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی24
محدودۀ سنیکمتر از ۱۶ سال: ۰ امتیاز

۱۷ سال: ۲ امتیاز

۱۸ سال: ۴ امتیاز

۱۹ سال: ۶ امتیاز

۲۰ سال: ۸ امتیاز

۲۱ تا ۴۹ سال: ۱۰ امتیاز

۵۰ سال: ۸ امتیاز

۵۱ سال: ۶ امتیاز

۵۲ سال: ۴ امتیاز

۵۳ سال: ۲ امتیاز

بالای ۵۴ سال: ۰ امتیاز

10
انطباق‌پذیریسطح تحصیلات همسر: ۳ تا ۵ امتیاز

اگر همسر شما بیش از یک سال در کانادا مشغول به کار بوده است: ۵ امتیاز

اگر  همسر شما حداقل به مدت دو سال در کانادا تحصیل کرده است: ۵ امتیاز

داشتن اقوام در کانادا: ۵ امتیاز

6

برای دریافت ویزای هنرمندان و ویزای کار کانادا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت هنرمندان به کانادا، اخذ ویزای خوداشتغالی این کشور است. چنانچه در یکی از زمینه‌های هنری تعیین‌شده توسط دولت کانادا تخصص دارید، باید دست کم چندین سال پیش از ارسال فرم درخواست ویزا، رزومۀ کاری خود را تکمیل کنید.

از دیگر شرایط این زمینه، برخورداری از مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی، تمکن مالی مناسب و اثبات توانایی خود برای کسب درآمد از طریق تخصص مورد نظر خواهد بود. جالب است بدانید که دولت کانادا، سالانه از متقاضیان بین‌المللی برخی از رشته‌های هنری دعوت به همکاری می‌کند.

جهت افزایش شانس موفقیت خود در زمینۀ مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای هنرمندان، بهتر است تا از خدمات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده کنید. مشاوران مؤسسۀ مهاجرت پلاس می‌توانند با ارزیابی شرایط، مسیر مهاجرت به این کشور را برای شما تسهیل کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *