سرمایه گذاری, علم و فناوری

چطور بهترین زمان سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی را متوجه شویم؟

از چالش‌های اساسی تجارت ارز دیجیتال، یافتن بهترین زمان برای سرمایه گذاری یا ورود به بازار است. برای افرادی که به دنبال خرید و فروش‌های بزرگ هستند، باید زمان‌هایی که حداکثر نقدینگی وجود دارد و حجم معاملات بالا است، شناسایی شود. مانند یک دست فروش که بهترین فروش را در شلوغ‌ترین بازار با تعداد زیادی بازدید کننده، خواهد داشت. باید پیک یا نقطه اوج را پیدا کنید! در این مقاله از چند منظر، بهترین زمان سرمایه گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد. ما را تا پایان همراهی کنید.

معیارهای زمان مناسب خرید ارز دیجیتال به نقل از والکس

خرید در زمان مناسب به سادگی گفتن آن نیست. بسیاری از تحلیلگران با تجربه نیز گاهی دچار سردرد و اشتباه در انتخاب زمان مناسب برای ورود به بازار کریپتو می‌شوند. برای رسیدن به یک زمان‌بندی موفق باید دانش تحلیلی کافی داشت. طبق آن چه در سایت والکس گفته شده برای خرید و فروش ارز دیجیتال در زمان مناسب باید به معیارهای زیر توجه داشت:

  • بررسی روند کوتاه و بلند مدت خرید ارز دیجیتال به شکل هفتگی و ماهانه
  • استفاده از اندیکاتورها برای شناخت حجم معاملات، نوسان قیمت ارز دیجیتال، روند بازار و غیره (اندیکاتورهایی مانند MACDI و RSI)
  • پیگیری اخبار از منابع موثق همزمان با تحلیل تکنیکال
  • خرید پلکانی، به این صورت که کل سرمایه خود را با پایین آمدن قیمت‌ها، یک جا وارد معامله نکنید و به قول معروف گاماس گاماس حجم خرید خود را افزایش دهید
  • سرمایه گذاری در ایردراپ (AirDrop) که عرضه اولیه کوین‌ها (ICO)، دارای قیمت پایین‌تر هستند

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال، درست همان زمانی است که شما آماده خرید هستید. نکته مهم این است که هرگز بیشتر از آن چه احتمال می‌دهید ضرر داشته باشید، وارد معامله نکنید. افراد با خرید مناسب در زمان مناسب، پول‌های زیادی را به جیب می‌زنند که علاوه بر زمان‌بندی، شانس نیز در آن دخیل است. موارد زیر بهترین زمان خرید بر اساس روز، هفته و ماه است:

بهترین زمان در طول روز

اگر داده‌های چند ماهه را تجزیه و تحلیل کنید، چند الگوی کلی بدست خواهد آمد. مقایسه فعالیت معاملاتی بیت کوین، سولانا و کاردانو نشان می‌دهد که بهترین زمان خرید در طول روز معمولاً صبح زود است. ساعات اولیه بازگشایی خرید و فروش ارز دیجیتال، برای تریدرهای حرفه‌ای بهترین گزینه است. به این دلیل که در این زمان، بازارها درگیر رویدادها و اخبار ساعات گذشته بوده و حجم بازار و قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کنند. اگر مبتدی هستید، از خرید و معامله در ساعات اولیه بازگشایی بازار (یک ساعت اولیه) اجتناب کنید.

بهترین زمان در طول هفته

بر اساس همان داده‌های تعیین بهترین زمان در روز، به نظر می‌رسد بهترین روز‌ هفته برای خرید ارز دیجیتال، صبح پنجشنبه و دومین روز دوشنبه است. پس از این دو روز رویایی، جمعه و شنبه را هم باید در نظر گرفت. به گفته والکس، مردم بر این باورند که اولین روز هفته، بهترین زمان برای خرید است که به آن «اثر دوشنبه» یا Monday effect نیز گفته می‌شود.

بهترین زمان در طول ماه

آمار نشان می‌دهد که بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال در طول ماه، روزهای منتهی به پایان است. ارزش و قیمت‌ ارزهای دیجیتال معمولاً در ده روز اول افزایش دارند و سپس سقوط می‌کنند. این موضوع می‌تواند به دلیل فروش پس از روند افزایشی قیمت‌ها در اول ماه باشد. این روند نسبتاً ثابت است اما همه چیز در بازار کریپتوکارنسی دائما تغییر می‌کند.

استراتژی DCA چیست؟

یکی از روش‌های اثبات شده برای مدیریت نقاط ورودی، انجام میانگین سازی هزینه دلار (DCA) است. DCA یک استراتژی سرمایه گذاری ساده است. سرمایه گذارانی که از DCA بهره می‌برند، سبد معاملاتی خود را تقسیم کرده و دارایی‌ها را در فواصل زمانی مشخص، خریداری می‌کنند. این استراتژی، ریسک نوسانات را به حداقل می‌رساند چون از ورود به یک نقطه قیمت، جلوگیری می‌کند.

به آخر هفته‌ها برای تریدینگ اعتماد کنیم؟

بازار رمزارز در آخر هفته میلادی استراحت نمی‌کند، اما سرمایه گذاران قدرتمند آمریکایی احتمالاً در تعطیلات خواب هستند. پس چه باید کرد؟ از کانترینگ کلارک (Cantering Clark)، یکی از تریدرها و تحلیلگران خرید و فروش ارز دیجیتال، نقل است که: «به طور واضح، آخر هفته‌ها مشارکت پول هوشمند در خواب است». او توضیح می‌دهد که بیشتر فعالیت‌ها در این زمان، توسط ربات‌های معاملاتی الگوریتمی‌و ارائه دهندگان نقدینگی، انجام می‌گیرد و بازار برای تجارت، جذابیت کمتری دارد.

روزهای آخر هفته کمترین نوسان خرید و فروش ارز دیجیتال را دارد و این برای تریدرها اصلاً خوب نیست. تریدرها به دنبال نوسان هستند تا فرصت‌های طلایی را شکار کرده و معاملات پر سود داشته باشند. البته برای خرید ارز دیجیتال و پس انداز کردن آن با قیمت پایین، روزهای آخر هفته می‌تواند زمان خوبی باشد.

سخن پایانی؛ زمانبندی یا سرمایه گذاری طولانی مدت؟

سرمایه گذاران بلند مدت بیشتر از معامله گران کوتاه مدت، به ثروت می‌رسند. تریدرها از تحلیل تکنیکال شاخص‌هایی مانند عملکرد تاریخی، حجم معاملات و غیره برای پیش بینی الگوهای آینده یک ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

از آنجایی که در مقاله “آیا زمان درستی برای سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال است؟” نیز نوشته شده است، اگر بدون آگاهی و با هیجان وارد بازار ارز‌های دیجیتال شوید خیلی زود متوجه خواهید شد به علت نوسان قیمت ارز دیجیتال شما دچار ضرر شده‌اید. برای این‌که در این بازار سود کنید باید در سرمایه‌گذاری‌هایتان دقت داشته باشید و تا حد امکان تحلیل‌های درست را دنبال کنید.

این درست است که هر سرمایه گذار باید نگران الگوهای روزانه خرید و فروش ارز دیجیتال باشد، اما توجه داشته باشید که آینده ارزهای دیجیتال به پارامترهای بسیاری وابسته است و به طور تضمینی نمی‌توان گفت چه چیزی پیش روی این بازار قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *