آموزش

آموزش رایگان روبیک هرمی

آموزش رایگان روبیک هرمی‌با تیچ روبیک

روبیک یکی از پر طرفدارترین بازی‌های فکری جهان است و حل آن به صورت مستمر باعث رشد و تقویت ذهن و حافظه ی انسان میشود. روبیک انواع مختلفی دارد، از روبیک 2در2 و 3در3 گرفته تا روبیک 13در13 و روبیک‌های حجمی‌که با بهم ریختن آنها به طور کلی شکل روبیک تغییر میکند.

یکی از این روبیک‌ها، روبیک هرمی‌است. روبیک هرمی یکی از پر طرافدار ترین روبیک‌های جهان است که روزانه بسیاری از افراد به دنبال خرید و یا یادگیری آن هستند. اما مسئله مهم اینجاست که یادگیری روبیک با آموزش بی کیفیت اصلا راحت نیست و برای یادگیری درست آن باید آموزشی اصولی و با کیفیت دید. یکی از مرجع‌های معتبر و بزرگ آموزش روبیک، سایت تیچ روبیک است. تیچ روبیک، اولین و بزرگترین وبسایت تخصصی آموزش انواع روبیک است و دوره آموزش روبیک هرمیِ سایت تیچ روبیک یکی از پرفروش ترین و پر طرفدار ترین دوره‌های این وبسایت. دوره آموزش روبیک هرمی این سایت به دلیل با کیفیت بودن و مهمتر از آن رایگان بودن، بهترین انتخاب برای یادگیری روبیک هرمی‌است.

شروع یاد گیری روبیک هرمی

برای حل روبیک هرمی، ابتدا باید سه مهره ی مرکزی همرنگ را در یک صفحه در کنار یکدیگر قرار بدهیم و تا علامتی مانند تصویر زیر ایجاد شود. مثلا سه مهره ی مرکزی به رنگ آبی.

بعد از آن باید مهره‌های لبه ی صفحه ی اول را درست کنیم. که میتوان این کار را با فرمول‌های ‏(l r’ l’ r) و (‘r’ l r l) انجام داد. وقتی رنگ آبی مهره را روبروی خودمان قرار دادیم و رنگ آبی سمت چپ بود میتوانیم آن را با فرمول اول و اگر رنگ آبی سمت راست بود میتوانیم آن را با فرمول دوم درست کرد.

حالا باید سه مهره ی لبه ی صفحه ی دوم را درست کنیم. اول باید یکی از این سه مهره را درست کنیم. که میتوان آن را با فرمول ‏(‘r u r’ u r u r) درست کرد. اگر بار اول یکی از مهره‌ها درست نشد، باید بدون تکان دادن روبیک یک بار دیگر همین فرمول را بزنیم.

در مرحله ی آخر با فرمول (‘l r’ l’ r u’ r u r) باید دو مهره ی لبه ی درست نشده ی صفحه ی دوم را درست کنیم تا روبیک ما به صورت کامل درست شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *