آموزش, خدمات

دلایل انسداد مجرای فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟

انسداد در ماشین لباسشویی در مجرای تخلیه و پمپ آب رخ می‌دهد. مسیر آبگیری به ندرت مسدود می‌شود، بنابراین در این مقاله فقط در مورد گرفتگی و انسداد فاضلاب ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد. مجرای تخلیه و فاضلاب ماشین لباسشویی ممکن است با موارد زیر پر شود:
– نخ هی لباس و مو
– افتادن اقلام مختلف مانند سکه، کاغذ، دستمال؛ از جیب لباس‌ها
– اتصالات کنده شده مانند دکمه‌ها، مروارید ، بدلیجات، مهره و غیره از لباس‌ها
– بقایای مواد شوینده، حتی بهترین پودرها و مواد شوینده به مقدار کم در مسیر تخلیه باقی می‌مانند.

4 مکان در تخلیه و فاضلاب ماشین لباسشویی که اغلب در آن گرفتگی و انسداد وجود دارد:

فیلتر تخلیه

گرفتگی و انسداد غلب در فیلتر تخلیه ایجاد می‌شود. فیلتر تخلیه ، آب را قبل از ورود به پمپ تخلیه تصفیه می‌کند. محل قرارگیری قطعه به گونه ای است که کاربر می‌تواند خودش آن را تمیز کند. در پشت درام در گوشه پایین سمت راست یا چپ پایین نمای جلوی دستگاه قرار دارد. اگر نمی‌دانید چگونه فیلتر را به درستی تمیز کنید، به دستورالعمل‌های دستگاه نگاه کنید . لطفا توجه داشته باشید که این قطعه باید به طور منظم هر 2-4 ماه تمیز شود!

مجرای فاضلاب

در بیشتر موارد، دستگاه‌ها از طریق سیفون سینک به فاضلاب عمومی‌متصل می‌شوند. این جایی است که سردرگمی‌رخ می‌دهد. برای بررسی اینکه آیا واقعاً چنین است، باید شلنگ تخلیه را از فاضلاب جدا کرده و انتهای آزاد آن را در حمام یا توالت قرار دهید. سپس، تخلیه دستگاه را روشن کنید. اگر آب به طور مرتب از دستگاه تخلیه می‌شود، سیفون و یا فاضلاب گرفتگی دارد. لازم است انسداد را خودتان یا با تماس با یک لوله کش برطرف کنید.

شلنگ تخلیه

اگر انسداد در شیلنگ تخلیه رخ دهد، باید قاب دستگاه جدا شود. ابتدا تعمیرکار شیلنگ را از فاضلاب جدا می‌کند. سپس، باید به پمپ تخلیه نزدیک شود که انتهای دوم شلنگ به آن وصل شده است. در برخی از مدل‌های قدیمی‌ماشین‌های لباسشویی، می‌توانید به سادگی با کج کردن دستگاه  به پهلو یا پشت و تکیه دادن به دیوار، از پایین به پمپ برسید. اما در مدل‌های جدید نیاز به جداسازی است، زیرا دسترسی از پایین وجود ندارد، سپس باید دیواره جلویی یا پشتی ماشین لباسشویی جدا شود. پس از اینکه تعمیرکار به پمپ تخلیه دسترسی پیدا کرد، انتهای دوم شلنگ تخلیه را از آن جدا می‌کند. سپس لوله را برمی‌دارد و با کمک کابل‌ها، برس‌های نرم و جت آب آن را تمیز می‌کند. فیلتر تخلیه نیز حتما باید تمیز شود.

پمپ تخلیه

در واقع قسمت حلزونی که فیلتر تخلیه در آن پیچ شده است، بخشی از پمپ تخلیه است. برای تمیز کردن آن، باید فیلتر تخلیه را باز کنید و داخل آن را نگاه کنید. یک پروانه وجود خواهد داشت. معمولاً انسداد در این مکان موضعی می‌شود و موها، نخ‌ها در اطراف تیغه‌ها پیچیده می‌شوند و سپس روی آنها را گرد و خاک می‌پوشاند. لازم است انسداد را با موچین نازک یا قلاب به دقت از بین برد. اگر درست نشد، دستگاه را جدا کرده، پمپ را برداشته و آن را تمیز کرد.

علائم مسدود شدن فاضلاب در ماشین لباسشویی

درک اینکه آیا  انسداد در فاضلاب ماشین لباسشویی ایجاد شده است یا خیر بسیار ساده است، در صورت گرفتگی و انسداد  ، دستگاه آب را تخلیه نمی‌کند. یا تخلیه می‌کند، اما مدت زمان زیادی طول می‌کشد. اما باید توجه داشته باشید که صدای پمپ تخلیه یا عدم وجود صدای آن نشانه قابل اعتمادی از انسداد نیست. زیرا به عنوان مثال اگر پره‌های پمپ بشکنند صدای کارکرد آن شنیده می‌شود اما آب به آرامی‌خارج می‌شود یا ممکن است به همین دلیل نیز آب اصلا تخلیه نشود.

نحوه جلوگیری از گرفتگی و انسداد فاضلاب ماشین لباسشویی

بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از انسداد فاضلاب ماشین لباسشویی و نجات تجهیزات خود انجام دهید این است که به خوبی از آنها مراقبت کنید. قوانین “طلایی که به جلوگیری از مشکل انسداد کمک می‌کند شامل موارد زیر است:
– فیلتر تخلیه را هر ۲ تا ۴ ماه یکبار تمیز کنید (بسته به میزان استفاده شما از دستگاه)
– قبل از انداختن لباس‌ها داخل درام ماشین لباسشویی جیب‌های آنها را کاملا بررسی کنید.
– لباسهای پوشیده شده از با پولک، مهره، بدلیجات و سایر لوازم جانبی در کیسه‌های مخصوص  انداخته سپس داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. و آنها را در چرخه‌های ظریف بشویید.
– ماشین لباسشویی خود را هر شش ماه یکبار تمیز کنید. برای انجام این کار، باید چرخه شستشو را با یک درام خالی و با استفاده از  سرکه سفید یا اسید سیتریک اجرا کنید .  در لباسشویی‌های جدید برنامه شستشوی دستگاه بطور مجزا وچود دارد .

ماهان سرویس تعمیرگاه تخصصی ماشین لباسشویی در کرج

تعمیر ماشین لباسشویی کاری تخصصی بوده و عیب یابی آن نیازمند تجربه است . لذا سپردن تعمیر آن به افراد غیر مجاز ، احتمالا منجر به صدمه و هزینه‌های بیشتر است .
ماهان سرویس 15 سال در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در کرج سابقه داشته و با اعزام تعمیرکاران متبحر ، تعمیر لباسشویی ال جی در کرج ، تعمیر لباسشویی بوش در کرج ، تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج و… را در منزل انجام می‌دهد.
برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی در کرج ، با ماهان سرویس تماس بگیرید. ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵
www.arvandoxin.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *