تحصیلات دانشگاهی, کانادا, مهاجرت

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

با تحصیل در کانادا می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. در کنار تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان و ارتقاء سطح علمی‌و آموزشی خود، پس از فارغ التحصیلی می‌توانید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنید و پس از آن برای اقامت دائم پیگیری کنید. تحصیل در کانادا یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها از دید افراد متقاضی مهاجرت محسوب می‌شود. اگر صلاحیت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا هم داشته باشید که در بهترین شرایط ممکن به سر می‌برید.

بورسیه تحصیلی کانادا

اگر به دنبال دریافت سریع بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستید، توصیه می‌کنیم یک برنامه ریزی مدون را سرلوحه کار خود قرار دهید. در این پکیج باید موارد مختلفی رعایت شود که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین فاکتورها، اشاره می‌کنیم. داشتن معدل بالا در همه مقاطع تحصیلی امتیاز شما را بالا می‌برد. لازم است در یکی از موسسات آموزش عالی کانادا که اداره مهاجرت کانادا آن را تایید می‌کند، پذیرش شوید، تمام تلاش خود را کنید که در آزمون زبان نمره بالایی دریافت کنید، توجه داشته باشید که اگر سوء پیشینه داشته باشید، درخواست شما رد می‌شود، لازم است برنامه تحصیلی دقیق و قانع کننده‌ای ارائه دهید و مقاله‌های معتبر ثبت کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا این است که از سوی دو استاد و یا تعداد بیشتری از اساتید، معرفی نامه‌ای قوی داشته باشید.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

پیش از هر چیز باید بدانید که پروسه دریافت بورسیه تحصیلی کانادا راه یک شبه نیست و باید با صبوری فراوان آن را دنبال کنید. در صورتی که تخصص بالایی دارید و در مکاتبه با اساتید می‌توانید آن‌ها را در قبال توانایی‌های فردی خود قانع کنید و در صورتی که انگیزه نامه قابل قبول و توصیه نامه‌های معتبری داشته باشید، در رقابت پذیری متقاضیان و دانشجویان مطرح، از شانس بسیار بالایی برای دریافت بورسیه برخوردار خواهید بود.

دریافت بورسیه شرایط خاصی را می‌طلبد که همگی در کنار هم این فرآیند را به نتیجه مطلوب می‎رسانند. این شرایط می‌تواند پذیرش دانشجو در یکی از دانشگاه‌های مطرح کانادا و یا تحصیل او در آنجا باشد. توجه داشته باشید که یکی از شروط در بخش معدل است و به نوعی برای نمره معدل، سطح تعیین شده است؛ معدل دانشجو باید بیشتر از 17 باشد البته اگر دارای رزومه و سابقه تحصیلی قوی باشد با معدل کمتر هم می‌تواند از بورسیه تحصیلی کانادا استفاده کند. اگر تصمیم دارید برای دریافت بورسیه اقدام کنید پس نمره زبان شما باید در آزمون آیلتس بالاتر از 7 و یا معادل آن در آزمون تافل باشد. با شرکت در دوره‌های GRE و GMAT هم می‌توانید رزومه خود را قوی‌تر کنید. نوشتن مقاله‌های تخصصی و معتبر را در ژورنال‌های خارجی فراموش نکنید که در امتیازدهی شما بسیار نقش دارد.

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که هزینه بورسیه تحصیلی کانادا چه میزان است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عوامل متعددی در مبلغ بورسیه تأثیرگذار هستند. بودجه دانشگاه، بودجه استاد راهنما، بودجه پروژه‌ای که برای دانشجو در نظر گرفته شده، تعداد واحدهای درسی و غیره از جمله فاکتورهای تعیین کننده در تعیین مبلغ بورسیه هستند و مشخص است که برای هر دانشجو با در نظر گرفتن رزومه تحصیلی، مقطع و موقعیت وی، این میزان می‌تواند متغیر باشد.

از این موضوع غافل نشوید که هزینه‌ای که به عنوان بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا به دانشجو تعلق می‌گیرد، به عنوان کمک هزینه محسوب می‌شود و تنها بخشی از هزینه‌های مالی دانشجو را نظیر شهریه سالیانه، اسکان و امور زندگی را در بر می‌گیرد با این حال برای اینکه از نظر دانشگاه و استاد مورد تایید قرار بگیرید باید سوابق تحصیلی و پژوهشی بی نظیری جمع آوری کنید و ارائه دهید.

نکته مهم دیگر این است که بورسیه تحصیلی مختص گروه خاصی از دانشجویان ممتاز نیست بلکه به دلیل تنوع شرایط 5 نوع برای بورسیه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که می‌توان به نمونه‌های شایسته محوری، نیاز دانشجو، وام برای دانشجو، دستیار تدریس و دستیار تحقیق اشاره کرد. پس از آنکه صلاحیت دانشجو توسط دانشگاه و استاد مشخص شد، طرفین در قبال یکدیگر مسئولیت‌هایی دارند که در طی بازه زمانی تحصیل دانشجو بایستی به انجام آن متعهد شوند. در واقع بورسیه تحصیلی کانادا دو طرفه است و با پایان زمان تحصیل، مسئولیت و تعهد نیز به اتمام می‌رسد.

دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی

اگر به صورت جدی و هدفمند برای استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا اقدام می‌کنید، نیازمند مشاور قوی، زبده، دلسوز و آشنا به قوانین کشور کانادا هستید تا با تدوین برنامه منسجم، ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به هدفتان برساند. شما می‎توانید این درخواست را از مشاوران ما در دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی داشته باشید تا با تعهد و صبوری، مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهند. مشاوران و متخصصان ما اطلاعات لازم را در مقاطع مختلف تحصیلی در اختیارتان قرار می‌دهند تا به مسیر درستی را انتخاب کنید. پل ارتباطی ما در این مجموعه به صورت 24 ساعته به روی شما باز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *