بازرگانی, سبک زندگی, صنایع دستی, لوازم خانگی

ایده سفره هفت سین با ظروف چوبی

خرید ظروف چوبی

میز هفت سینی چوبی یکی از مدل‌های شیک و خاص می‌باشد و اگر می‌خواهید برای سال جدید یک میز هفت سین متفاوت و منحصر به فرد داشته باشید می‌توانید یکی از این ساخته‌های چوبی زیبا را انتخاب کنید و اقدام به خرید ظروف چوبی سفره هفت سین عید نوروز از سایت ما کنید. این مقاله درمورد خرید ظروف چوبی سفره هفت سین عید نوروز / ایده سفره هفت سین با ظروف چوبی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی عید نوروز

فرهنگ ایرانی یکی از غنی ترین فرهنگ‌های جهان است و فرهنگ‌های دیگر را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است. ایران را معمولاً به عنوان مهد تمدن یاد می‌کنند و هنوز هم تأثیر آن در مناطق و سنت‌های مختلف دیده می‌شود. یکی از زیباترین آداب و رسوم ایرانی عید نوروز می‌باشد که بیش از 3000 سال قدمت دارد. نوروز در لغت به معنای روز نو است و آغاز سال نوی ایرانی است که در اولین روز بهار حدود 30 اسفند جشن گرفته می‌شود.
مردم ایران برای جشن گرفتن چنین روز بزرگی از آداب و سنن مختلف پیروی می‌کنند. هر کدام از این سنت‌ها معنای خاصی دارند و به جنبه ای مهم و اساسی از فرهنگ ایرانی اشاره دارند. یکی از کارهای شیرین و دلپذیری که می‌توانید با فرا رسیدن سال نو انجام دهید، چیدمان سفره هفت سین به روش‌های مختلف است.
در این مطلب به بررسی هفت سین چوبی و ایده‌هایی برای سفره هفت سین با ظرف چوبی که یکی از زیباترین سنت‌های نوروزی است می‌پردازیم. همچنین می‌توانید از طریق سایت فروشگاهی ما به خرید دکوری چوبی و خرید تخته سرو چوبی و  سینی چوبی نیز اقدام کنید.

سفره هفت سین چیست و چه معنایی دارد

هفت سین در واقع سنت جمع آوری 7 شی نمادین است که نام آنها با س شروع می‌شود. اشیای نمادین دیگری همراه این 7 شیء هستند و با هم هفت سین را تشکیل می‌دهند. در گذشته همه این اشیاء را روی یک پارچه سفره مانند می‌گذاشتند که به آن سفره می‌گفتند.
امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به جای گذاشتن وسایل روی زمین و استفاده از سفره، روی میز بگذارند. اما بخش‌‌های دیگر این سنت نسبتاً دست‌ نخورده باقی مانده و مردم همچنان از کاری که والدین و پدربزرگ و مادر بزرگشان برای سال‌‌ها انجام داده‌اند پیروی می‌ کنند. مردم ایران قبل از شروع سال نو شروع به تهیه وسایل مورد نیاز می‌کنند و پس از چیدن هفت سین، تا آخرین روز تعطیلات سال نو که 13 روز به طول می‌انجامد در خانه‌های خود آن‌ها را نگه می‌دارند.

مدل‌های جدید و شیک هفت سین با ظروف چوبی

با نزدیک شدن به سال نو، همه در تلاش هستند تا مقدمات نوروز را فراهم کنند. چیدن سفره هفت سین زیبا که از سنت‌های دیرینه و قدیمی‌به شمار می‌رود، یکی از تزییناتی است که مردم برای سال نو به روش‌های مختلف درست می‌کنند. انواع مدل سفره هفت سین فانتزی و زیبا از تنوع بالایی برخوردار است و هفت سین چوبی نمونه خاص و منحصر به فرد این مجموعه است.
ظروف چوبی برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. اگر از ظروف چوبی به درستی نگهداری شود، سال‌های طولانی خراب نمی‌شوند و ظاهر خود را حفظ می‌کنند. شکستگی و خراش روی این ظرف‌ها اتفاق نادری است.
یکی از کارهایی که برای مراقبت از ظروف چوبی باید انجام دهید این است که آنها را با روغن معدنی یا روغن‌های سالم مانند روغن زیتون، آفتابگردان یا نارگیل بپوشانید.

ظروف چوبیانواع جنس ظروف چوبی هفت سین

چوب گیلاس: یکی از زیبایی‌های چوب گیلاس تضاد زیبای میان چوب تیره و چوب روشن و کرمی‌آن است. ذرات ریز رسوبات معدنی در سرتاسر بافت چوب دید‌ه می‌شود که باعث ایجاد نوارهای برجسته تیره در آن شد‌ه است.
چوب افرا: یکی دیگر از چوب‌های مطمئن و بی خطر برای ساخت ظروف چوبی هفت سین، چوب افرا است که رنگ روشن آن ظاهری زیبا و جذاب به ظروف می‌بخشد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه چوب افرا این است که به مرور زمان براق تر و رنگ روشن تر می‌شود.
چوب آکاسیا: چوب آکاسیا بسیار محکم و بادوام است و یکی از بهترین چوب‌های سخت است. این چوب در برابر آب و سایش مقاوم است و با رنگ‌های خاکی و کهربایی و طلایی در بین بافت چوبی گزینه مناسبی برای ظروف هفت سین می‌باشد.

مزایای استفاده از ظروف چوبی برای هفت سین چیست

همانطور که می‌دانید استفاده از ظروف چوبی مانند قاشق چوبی از قدیم الایام بسیار رایج بوده است. امروزه نیز بسیاری از افراد به دلایل سنتی استفاده از ظروف چوبی را به ظروف دیگر ترجیح می‌دهند که ما به برخی از مزایای آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ظروف چوبی هفت سین وسایل منزل شما را خراش نمی‌دهد

ظروف چوبی با ظریف ترین سطوح ظروف نرم و ملایم بوده و سطح آن‌ها را خراش نمی‌دهد و در مقایسه با سایر ظروف فلزی نیز آرام و بی سر و صدا هستند.

این ظروف چوبی هفت سین مواد مضر را وارد محتویاتشان نمی‌کنند

مزیت دیگر ظروف چوبی بی اثر بودن و عدم واکنش پذیری آنهاست، زیرا چوب مواد مضر وارد غذا نمی‌کند و با اسیدهای موجود در غذا ترکیب نمی‌شود. به علاوه طعم فلزی مانند قاشق‌های فلزی نخواهد داشت.

طراحی خاص و منحصر به فرد ظروف چوبی هفت سین

یکی دیگر از مزایای استفاده از ظروف چوبی این است که از نظر زیبایی و هنر در منزل شما تاثیر زیادی می‌گذارند و جلوه زیبایی به خانه می‌بخشند. علاوه بر خرید ظروف چوبی می‌توانید از سایت ما به خرید دکوری چوبی نیز اقدام کنید.

دوام و ماندگاری بالای ظروف چوبی هفت سین

ظروف چوبی بسیار بادوام هستند و تا زمانی که به درستی از آن‌ها مراقبت کنید، می‌توانید انتظار دوام طولانی از آن‌ها داشته باشید. شکستن آنها سخت است و حتی غلیظ ترین مواد را می‌توانید بدون نگرانی در مورد ذوب شدن آنها در آن‌ها بریزید.
امروزه ظروف چوبی بسیار مورد پسند مردم واقع شد‌ه اند و افراد زیادی به دنبال خرید محصولات چوبی با کیفیت هستند. پیشنهاد ما به شما سر زد‌ن به سایت فروشگاهی ماست. در فروشگاه ما سفره هفت سین چوبی، ظروف چوبی، دکوری چوبی و غیره موجود است. همچنین می‌توانید اقدام به خرید سینی چوبی با بالاترین کیفیت کنید.

خرید سینی چوبیمیکروب‌ها و باکتری‌ها ظروف چوبی را دوست ندارند

تحقیقات نشان می‌دهد که میکروب‌ها و باکتری‌ها در ظروف پلاستیکی و فلزی بسیار سریع تر از ظروف چوبی رشد می‌کنند. در نتیجه اگر به فکر سلامت خود و خانواده تان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از ظروف چوبی است.

استفاده از ظروف چوبی برای هفت سین، حفاظت از محیط زیست است

ما می‌توانیم با استفاد‌ه از ظروف چوبی ساخته شد‌ه از مواد قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر به حفاظت از محیط زیست کمک کنیم. چوب یک ماده طبیعی است. یعنی این ظروف زیست تخریب پذیر و تجدید پذیر می‌باشند. زیست تخریب پذیر به معنای تجزیه پذیر و قابل بازیافت است. اگر چوب چند سال بماند دوباره به خاک بر می‌گردد و مواد مغذی به آن اضافه می‌کند. تجدید پذیر بودن چوب یعنی می‌توان با کشت بیشتر آن را جایگزین کرد. بنابراین، به شرط تعویض درختانی که قطع می‌شوند با کاشت درخت جدید، چوب پایدار می‌شود.

ایده‌های جذاب برای خرید سفره هفت سین با ظروف چوبی

معمولا در سفره هفت سین از عناصر مختلفی مانند شیشه، سرامیک، چینی، چوب و … استفاده می‌شود. در این میان، چوب محبوب ترین است زیرا جلوه طبیعت را به ارمغان می‌آورد و ظروف سفره هفت سین اعم از سیب، سبزی، سیر، سرکه و … را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. از این رو، هفت سین چوبی در مقایسه با سایر هفت سین‌های موجود به یک ترند تبدیل شد‌ه است.
به علاوه هفت سین چوبی ماندگاری بالایی دارد و هیچ گاه کهنه و فرسود‌ه نمی‌شود. بنابراین با انتخاب طرح مناسب می‌توانید سالیان سال از ظروف چوبی هفت سین خود استفاده کنید. در بخش زیر چند نمونه از هفت سین چوبی آورده شد‌ه است تا اید‌‌ه‌های بهتری برای سال جدید به شما ارائه دهد.

خرید تخته سرو چوبی1) ظروف چوبی هفت سین با طرح حیوان

در این طرح ست ظروف چوبی هفت سین به شکل حیوان طراحی شد‌ه است چرا که هرسال طبق سنت‌های موجود به عنوان سال یک حیوان شناخته می‌شود. شکل حیوانات در این مجموعه ظروف می‌تواند با توجه به هر سال تغییر کند.

2) هفت سین چوبی کاسه ای شکل

طرح کاسه چوبی هفت سین بسیار کاربردی است و می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد. علاوه بر این، از هر کاسه چوبی می‌توان برای مصارف دیگری در طول سال از جمله سرو سالاد و آجیل استفاده کرد.

3) هفت سین چوبی کوچک و جمع و جور

استفاده از هفت سین چوبی به شکل اردو خوری چوبی یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه است که برای فضاهای کوچک و یا حمل در سفر مناسب است. زیرا بسیاری از ما سال نو را خارج از شهر خود آغاز می‌کنیم. در ضمن از این ظرف چوبی می‌توان بعداً برای سرو هر خوراکی روی میز مهمان استفاده کرد.

4) هفت سین چوبی با طرح مینیمال

طراحی ساده و مینیمالیستی هفت سین چوبی می‌تواند گزینه ای کاربردی باشد. این طرح از هفت سین همیشه محبوب بوده و هرگز از مد نمی‌افتد. همچنین به زیبایی با سایر عناصر خانه شما ترکیب می‌شود و دکوری فوق العاده ایجاد می‌کند. در این مقاله به خرید ظروف چوبی سفر‌ه هفت سین عید نوروز / اید‌ه سفره هفت سین با ظروف چوبی پرداخته شد.

برای دیدین نمونه کار‌های بیشتر به فروشگاه اینترنتی سمیر وود مراجه کنید. https://samirwood.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *