خانواده, سلامت

عوارض خودارضایی به همراه درمان خوادرضایی به روش‌های قطعی

عوارض خودارضایی چیست؟ خودارضایی (Masturbation) محدود به جنسیت یا سن خاصی نیست که در اکثر افراد به شکل غیر نرمال به منظور رفع نیاز جنسی انجام می‌گیرد. صرف نظر از اینکه از لحاظ دینی، کاری مذموم شمرده می‌شود از لحاظ روانشناسی و پزشکی هم اثرات ناگوار آن از لحاظ جسمی‌و روانی تأیید شده می‌باشد.

این رفتار در بین تمامی‌افراد اعم از مجرد و متأهل رخ می‌دهد. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که عوارض خود ارضایی از نظر علمی‌چیست و چه روش‌های درمانی برای آن وجود دارد و اساسا چرا چنین کاری در بین گروه‌های سنی مختلف مردان و زنان زیاد شده است.

عوارض خودارضایی و بررسی علت شروع این اختلال

عوارض خودارضایی زمانی بروز می‌کنند که از حد طبیعی و نرمال خارج شود که در چنین شرایطی دچار عوارض گسترده ای خواهید شد که از عوارض جسمی‌گرفته تا روحی – روانی را شامل می‌گردد. اما معمولا به دلایلی مثل بیماری شهوترانی که در آن فرد نسبت به این کار وسواس پیدا می‌کند یا به دلیل بیماری‌های اختلال جنسی، از رابطه جنسی با شریک زندگی رضایت کامل را دریافت نمی‌کند، خودارضایی انجام می‌شود.

البته در برخی مواقع نیز به دلیل بیماری طولانی مدت همسر، دوران بارداری، در دسترس نبودن همسر، استرس و فشار روحی – روانی زیاد و غیره نیز خودارضایی رخ می‌دهد که در هر صورت عوارض خاص خود را به همراه خواهد داشت. فارغ از دلیل انجام این کار، در ادامه به شما می‌گوییم که مشکلات عوارض خودارضایی چه مواردی هستند و چرا باید به فکر ترک این عادت باشید.

علت بروز عوارض خودارضایی هر چه که باشد در صورت عدم درمان مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد

عوارض خودارضایی از نظر علمی

صحبت‌ها و تحقیقات زیادی در مورد خودارضایی، مزایا و معایب آن بر روی سلامت ذهن و جسم صورت گرفته است و بسیاری از تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که زمانی باید به دنبال پیدا کردن درمان عوارض خودارضایی باشید که این کار باعث آسیب رساندن به رابطه جنسی با همسر، کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ، تکرار زیاد و آسیب رسیدن به آلت تناسلی، تأخیر در انزال یا زود انزالی و غیره شده باشد.

حتی برخی تحقیقات علمی‌نشان می‌دهند که کنترل میل جنسی با خودارضایی جلوی بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته را می‌گیرد، با دفع سموم مجاری تناسلی و ادراری، نرخ سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. با آزادسازی کورتیزول، استرس بدن کاهش پیدا می‌کند که به نوبه خود باعث تقویت سیستم ایمنی، ترشح بیشتر اندورفین و ایجاد حس خوب و خواب با کیفیت می‌گردد.

در سنین بالا جلوی اختلال نعوظ و بی اختیاری ادراری را می‌گیرد و حتی از طریق آزادسازی دوپامین و اکسی توسین باعث رضایت بیشتر و حس خوب می‌گردد. با وجود تمامی‌این موارد که برخی از آنها هنوز کاملا اثبات نشده اند، پیامدهای خودارضایی قابل توجه هستند که در ادامه به چند مورد بسیار مهم و رایج بین جنسیت‌های مختلف و در بازه‌های سنی گوناگون می‌پردازیم:

  • ضعف اعصاب و بروز واکنش‌های تند و احساسی حتی نسبت به کوچکترین و بی ارزش ترین مسائل؛
  • ضعیف شدن قدرت حافظه و مشکل پیدا کردن در یادگیری از اثرات خودارضایی بر مغز؛
  • ایجاد اضطراب و افسردگی در اثر خودارضایی مکرر می‌باشد که به نوبه خود باعث افکار آشفته و بر هم ریختن ذهن می‌گردد؛
  • کاهش پیدا کردن قدرت بینایی چشمان؛
  • دفع زیاد کلسیم و بروز اثرات عوارض خودارضایی بر مفاصل و بیماری‌هایی مثل درد و پوکی استخوان؛
  • کاهش شدید قدرت و انرژی جسمانی در اثر خودارضایی مکرر با فاصله زمانی کوتاه؛
  • بر هم ریختن هورمون‌های بدن در زنان و نامنظم شدن شروع و پایان چرخه قاعدگی؛
  • نازک شدن و ریزش موها از عوارض جسمی‌خودارضایی است که بسیار شایع می‌باشد؛
  • مشکل پیدا کردن در روابط جنسی با همسر و نرسیدن به اوج لذت جنسی و حتی شرطی شدن؛
  • در برخی مواقع باعث انزوای اجتماعی و مشکل پیدا کردن در برقراری روابط دوستانه می‌گردد؛
  • در موارد شدید خودارضایی مخصوصا کسانی که شهوت زیادی دارند، خروج منی موقع خواب زیاد رخ می‌دهد؛
  • درد ناحیه پایینی کمر و قوس پیدا کردن این ناحیه؛

و غیره.

عوارض خودارضایی بسیار گسترده و مخرب است

درمان عوارض خودارضایی

با توجه به موارد گفته شده می‌توان متوجه شد که اولین نیاز افرادی که باید کنترل میل جنسی را تمرین کنند و بخاطر مشکلات زمینه ای یا سایر دلایل گفته، به شکلی غیر نرمال به خودارضایی می‌پردازند، پیدا کردن بهترین درمان عوارض خودارضایی است. روش‌های مختلفی برای اینکار وجود دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • ورزش کردن منظم برای تخلیه انرژی اضافی؛
  • نخوابیدن با شکم پر؛
  • ترک کردن عادت مشاهده فیلم‌های پورنوگرافی؛
  • انجام تفریحات سالم مثل کتابخوانی، کارهای خانگی؛
  • کمتر کردن مواد غذایی با طبع گرم در رژیم غذایی؛
  • برهنه نخوابیدن؛
  • مراجعه به مشاور، روانشناس یا مشاهده دوره‌های علمی‌و کاربردی؛
  • کنترل میل جنسی با کمتر کردن تدریجی تعداد دفعات خودارضایی در طول روز یا هفته؛
  • همیشه ذهن خود را مشغول فعالیت‌های مختلف نگه دارید تا تخیل و خیال پردازی آن کمتر شده و مغز یاد بگیرد بر افکار منحرف غلبه پیدا کند؛
  • داشتن رابطه جنسی منظم با همسر و مصرف دارو زیر نظر پزشک در صورت لزوم

و غیره.

آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین میرود؟

آیا عوارض خودارضایی از بین میرود؟ چه مدت طول می‌کشد تا این عوارض از بین بروند؟ قطعا با ترک خودارضایی جلوی عوارض جسمی‌و روحی بیشتر آن گرفته می‌شود اما باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. بسته به مدت زمان و تعداد دفعاتی که به خودارضایی مشغول بوده اید، متعادل شدن بدن و از بین رفتن عوارض متفاوت است و به طور کلی زمان می‌برد. دومین مورد آشنایی کامل با شیوه درست ترک خودارضایی است که اگر به شیوه غلط انجام شود، عوارض و تبعات بدتری خواهد داشت.

گروه آموزشی من حقیقی تحت هدایت فراز قورچیان، فارغ التحصیل ارشد روانشناسی و برگزار کننده ده‌ها دوره روانشناختی و راهکارهای علمی‌در سراسر کشور به کمک شما آمده است. با تلاش‌های دائمی‌این گروه، بهترین راهکارها و مسیرهای ترک اصولی خودارضایی بدون آسیب رسیدن بیشتر به بدن، در قالب بسته کارگاهی راهبری نیروی جنسی قرار داده شده است.

در طی این دوره آموزشی جامع که با استقبال و رضایت بالای مردم مواجه بوده، یاد می‌گیرید که چطور در طی 40 روز خودارضایی را به شیوه ای اصولی و علمی‌ترک کنید و زندگی نرمال و دلگرمی داشته باشید. چنانچه سؤالی در این رابطه دارید می‌توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *