سرمایه گذاری, مهاجرت

در این کشورها مِلک بخرید، اقامت و شهروندی بگیرید!

مهاجرت از طریق خرید ملک، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه دریافت اقامت و شهروندی کشورهای خارجی است. خرید ملک نوعی سرمایه‌گذاری است و تعداد از کشورها در قبال این سرمایه‌گذاری، امتیاز اقامت و شهروندی خود را به خریداران ملک، اعطا می‌کنند. البته مهاجرت از این روش به هر کشوری، امکان‌پذیر نیست. در این مقاله لیست کاملی از کشورهایی که خرید ملک یکی از روش‌های اخذ اقامت آنها است را معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

 مهاجرت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق خرید ملک، یکی از روش‌های پرطرف‌دار برای دریافت اقامت کشورها است. خرید ملک نوعی سرمایه‌گذاری در بخش املاک کشورها است که در مقابل منجر به اخذ ویزا، اقامت دائم و در مواردی شهروندی این کشورها می‌شود. البته خرید ملک با اهداف دیگری مثل کسب سود، اجاره، خانه دوم و … نیز صورت می‌گیرد.

کدام کشورها از طریق خرید ملک اقامت می‌دهند؟

مهاجرت از طریق خرید ملک به نظر آسان می‌رسد به‌ویژه برای افرادی که از نظر مالی، توانایی این کار را دارند. اما با خرید ملک در هر کشوری، نمی‌توان به اقامت و شهروندی آن دست پیدا کرد. مثلاً خرید ملک آلمان، فقط یک نوع سرمایه‌گذاری در بخش املاک این کشور است و منجر به دریافت اقامت نمی‌شود. اما هنوز کشورهای زیادی وجود دارند که به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، رفاه، امنیت و… زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای را برای شهروندان رقم می‌زنند. در ادامه لیست کشورهایی که با خرید ملک می‌توان اقامت و شهروندی آنها را دریافت کرد، مشاهده می‌کنید.

کشورهایی که امکان مهاجرت از طریق خرید ملک در آنها وجود ندارد:

در ادامه تعدادی از کشورهای محبوب که در ازای خرید ملک، اقامت می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

ترکیه

برای ایرانی‌ها ترکیه محبوب‌ترین کشور در خاورمیانه برای گرفتن اقامت از طریق خرید ملک است. ترکیه اجازه اقامت یک‌ساله و قابل تمدید را به خریداران ملک در این کشور می‌دهد. مالک می‌توانند فقط در تعطیلات به ملک خود در ترکیه سر بزند. از سال پنجم به بعد نیز امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی ترکیه وجود دارد. ملکی که خریداری می‎شود باید حداقل 400 هزار یورو قیمت داشته باشد.

 

پرتغال

پس از خرید ملک در پرتغال نیازی به اقامت دائمی‌در این کشور نیست و حضور مالک 7 روز در سال کافی است. مجوز اقامت در این کشور به‌صورت دوساله است. در سال پنجم می‌توان برای گرفتن اقامت دائم و شهروندی پرتغال اقدام کرد. با این تفاسیر، امکان مهاجرت از طریق خرید ملک در پرتغال وجود دارد، اما این کشور سه طرح برای خرید ملک در نظر گرفته است که باید از آن‌ها مطلع باشید:

  1. خرید ملک در مناطق کم جمعت با حداقل سرمایه 280 و 400 هزار یورو
  2. خرید ملک مسکونی یا تجاری با سرمایه 500 هزار یورو
  3. خرید املاکی که از نظر فرهنگی و تاریخی، اهمیت دارند و نیازمند بازسازی هستند با سرمایه 350 هزار یورو

اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در بین مردم برای خرید ملک و دریافت اقامت آن است. ملکی که خریداری می‌شود باید حداقل 500 هزار یورو قیمت داشته باشد. مجوز اقامت به‌صورت دوساله صادر می‌شود و قابل تمدید است. می‌توان از سال پنجم برای اقامت دائم و از سال دهم برای شهروندی اسپانیا اقدام کرد. با وجود قیمت بالای خرید ملک در اسپانیا، دریافت ویزای طلایی ارزش این کار را بالا برده است. یکی از مزایای مهاجرت از طریق خرید ملک در اسپانیا، مجوز رفت‌وآمد در حوزه شنگن است.

یونان

یونان باتوجه‌به قیمت پایین‌تر ملک، گزینه محبوبی در بین مهاجران است. حداقل هزینه برای خرید ملک در یونان به‌منظور اخذ ویزای طلایی، 250 هزار یورو به بالا است. برای کسب اقامت و شهروندی یونان نیازی به حضور در آن نیست و می‌توان در کشور مبدأ به زندگی خود ادامه داد. مجوز اقامت در یونان به‌صورت پنج‌ساله است. می‌توان از سال پنجم برای اقامت دائم و از سال هفتم برای شهروندی یونان اقدام کرد.

فرانسه

فرانسه شرایط مهاجرت از طریق ملک در این کشور را فراهم کرده است. البته پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی دارد از جمله اینکه بعد از خرید ملک باید از طریق ویزای توریستی شنگن وارد فرانسه شد و “کارت اقامت در استان” را از استانی که ملک در آن است، دریافت کرد. فرانسه برنامه‌ای به نام ویزای طلایی ندارد و هرساله باید مجوز اقامت را تمدید کرد. برای دریافت اقامت دائم فرانسه باید بعد از سال پنجم و برای شهروندی باید از سال دهم اقدام کرد. حداقل هزینه خرید ملک نیز 90 هزار یورو به بالا است.

نکات مهم که قبل از خرید ملک در خارج باید بدانید:

اول از همه، هدف خودتان را از خرید املاک در خارج مشخص کنید؛ سرمایه‌گذاری و خریدوفروش؟ اجاره‌دادن؟ خانه‌ای دوم برای سفرهای خارجی؟ یا مهاجرت و گرفتن اقامت؟ بسته به هدف و شرایط‌تان کشور مقصد را انتخاب کنید.

خرید زمین و ملک تجاری هم در بعضی کشورها ممکن و در بعضی ممنوع است. اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، به دقت قوانین کشورها را بررسی کنید.

دربارۀ متراژ، امکانات ملک، امتیازات، سوابق پرداخت مالیات، سیستم تهویه، برق، لوله‌کشی، دسترسی‌ها، محله و موارد این‌چنینی سوال بپرسید یا از مشاورتان بخواهید دربارۀ آن‌ها تحقیق کند.

دربارۀ هزینه‌های متفرقه مثل مالیات، حق تمبر، هزینۀ نقل‌وانتقلات، هزینۀ اسناد رسمی، مجوزات متفرقه و موارد این‌چنینی هم تحقیق کنید یا از وکیلتان سوال کنید.

اگر دنبالِ گرفتن تابعیت از طریق خرید ملک هستید، دربارۀ وضعیت مهاجرت و اقامت همسر و فرزندانتان، نوع اقامت آن‌ها و حق‌وحقوق آن‌ها در کشور مقصد، بررسی کنید.

برای مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید ملک و سرمایه‌گذاری می‌توانید با مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا در ارتباط باشید.

سخن پایانی

با مهاجرت از طریق خرید ملک، روند دریافت ویزا و اقامت سریع‌تر انجام می‌شود. کشورهای یونان، پرتغال، ترکیه و اسپانیا بیشترین میزان خرید ملک را به‌منظور دریافت اقامت، به خود اختصاص داده‌اند. در این میان، یونان کمترین میزان قیمت خرید خانه و اسپانیا بیشترین مقدار را نیاز دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *