بازرگانی, صنعت

معرفی انواع ابزارآلات کارگاهی

کیف ابزار

همیشه در کارگاه‌های مختلف نجاری، جوشکاری، تعمیرگاه‌ها و… از ابزارآلات مختلفی استفاده می‌شود و برای امور مختلف به ابزار مربوط به آن احتیاج دارید. برای مثال برای باز کردن پیچ به پیچگوشتی برای محکم کردن مهره به آچار برای کوبیدن میخ به چکش و… احتیاج است در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با انواع ابزار دستی و کارگاهی صحبت کنیم تا با کاربرد هر کدام متناسب با نیازتان آشنا شوید.

ابزارآلات دستی

اگر ماشین آلات را در نظر نگیریم می‌توانیم بگوییم ابزارآلات مهم ترین لوازم کار برای تولید محصول یا تعمیر محصولات می‌باشند که نقش اصلی و مهمی‌در افزایش سرعت کار ایفا می‌کنند. ابزارآلات دستی به گروه‌های مختلف و متنوعی تقسیم می‌شوند که هر شغل متناسب با نیاز خود این محصولات را انتخاب می‌کند. برای مثال در صنعت چوب نجاری استفاده از گیره تفنگی، پیچ دستی، کلمپ و… جزو موارد مهم است یا برای تعمیرکاران و نصاب لوازم داشتن کیف ابزار جهت حمل پیچ و مهره و ابزارآلات حائز اهمیت است. یا برای گروهی استفاده از دریل و پیچ گوشتی شارژی خیلی مهم تر از لوازم دیگر است. در ادامه به معرفی چند نمونه از ابزارآلات دستی و کارگاهی خواهیم پرداخت.

کیف ابزار

یک نمونه دیگر از لوازم کارگاهی که بسیار پرکاربرد است کیف ابزار می‌باشد. چه در میحط  کار چه در منزل استفاده از انواع ابزار ریز و درشت به همراه پیچ و مهره و میخ رایج است و چه بخواهیم و چه نخواهیم به این ابزارها نیاز داریم. بدون شک اگر چیدمان این لوازم ریز و درشت به درستی انجام شود و همه چیز مرتب سر جای خود قرار بگیرد نه تنها آرامش در حین انجام کار حفظ می‌شود بلکه سرعت و تمرکز نیز بالا می‌رود. یکی دیگر از مزایای کیف ابزار حمل راحت آن است که شما به راحتی می‌توانید ابزارهای مورد نیازتان را به هرجا می‌روید همراه داشته باشید. کیف ابزار به صورتی طراحی شده است که مورد مناسبی برای قرار دادن در ماشین است. همچنین کیف ابزار در مدل‌های مختلف با ابعاد متفاوت تولید میشود که هر شخص متناسب با نیاز خود می‌تواند خریداری نماید. برای مثال بعضی کیف ابزارها به صورت کمری تولید شده اند، در مواردی به طور اختصاصی برای حمل دریل تولید می‌شوند و در مواردی هم دارای جیب و محفظه‌های متعددی هستند که تفکیک ابزار و یراق به راحتی صورت گیرد.

سری پیچ گوشتی

همیشه باز و بسته کردن پیچ با توجه به گذر زمان، هرز شدن، شکستن و… جزو مشکلات همه ما بوده. پیچ‌ها با سری‌های مختلف تولید میشن مثلا تخت، چهارسو، ستاره ای و… و بدون شک برای باز و بسته کردن این پیچ‌ها باید از سری پیچ گوشتی مخصوص به هر کلگی استفاده کنید. سری پیچ گوشتی به صورت تخت، چهارسو، ستاره ای و مدل‌های مختلف تولید می‌شود علاوه بر نوع سری این محصولات در طول‌های مختلف هم ساخته می‌شوند و برای کاربردی تر شدن معمولا دو طرف میله دارای سری است مثلا دو سر تخت یا یک سر تخت و یک سر چهارسو. سری پیچ گوشتی معمولا با خاصیت مغناطیسی تولید می‌شود و برای متریال آن فولاد مقاوم به کار می‌برند. نوک پیچ گوشتی به دلیل ساختاری که دارد نه تنها بر روی انواع دریل و پیچ گوشتی قابل اتصال است بلکه برای نصب بر روی پیچ گوشتی‌های دستی با قابلیت تعویض سری هم مناسب هستند.

سری پیچ گوشتیگیره تفنگی

گیره یک نمونه دیگر از محصولات کارگاهی است که بیشتر در کارگاه‌هایی که برای تولید محصول به مونتاژ قطعات در کنار یکدیگر احتیاج دارند به کار می‌رود. گیره همان طور که از نامش مشخص است برای زمانی مناسب است که بخواهیم چند قطعه کار را در کنار یکدیگر قرار دهیم و با چسب و میخ و.. به یکدیگر وصل شوند تا یک محصول نهایی تولید شود. گیره با فیکس کردن قطعات در زاویه مناسب از لغزش و تکان خوردن قطعات جلوگیری می‌کند و سرعت و تمرکز شما را نیز افزایش می‌دهد. برای مثال گیره تفنگی، گیره سی، گیره اف، نرگیر، گیره ماهی، پیچ دستی و… نمونه‌هایی از انواع گیره هستند که در کارگاه نجاری و تولید محصولات فلزی و شیشه ای به کار می‌روند.

گیره تفنگیقیمت ابزارآلات دستی و کارگاهی

با توجه به تنوع بالایی که دسته بندی ابزارآلات دستی و کارگاهی دارد قیمت محصولات نیز متفاوت می‌باشد برای اطلاع از قیمت میتوانید به وب سایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید.

choobiner.ir

09021235626

02166563048

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *