گردشگری

ارزانترین بلیط هواپیما مشهد دبی را چگونه بخریم؟

دبی با معماری‌های شگفت‌انگیز، ساختمان‌های بسیار بلند و مکان‌های تفریحی بسیار زیادش تبدیل به چهارمین مکان پربازدید در جهان شده است. رشد و پیشرفت این شهر عجیب متوقف نمی‌شود و هر سال بر تعداد جاذبه‌های آن اضافه می‌شود. دبی آن‌قدر زیبا است که به شهرهای تخیلی داخل فیلم‌ها بی‌شباهت نیست. هر سال گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران از جمله مشهد به دبی سفر می‌کنند. البته سفر به دبی کم‌هزینه نیست؛ به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی برای کم‌کردن هزینه سفرشان به دنبال ارزان‌ترین بلیط هواپیما می‌گردند. اگر به دنبال راهی برای پیداکردن ارزان ‌ترین بلیط مشهد دبی هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

تاثیر ایرلاین در قیمت بلیط چقدر است؟

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بلیط هواپیما این است که از کدام ایرلاین برای سفر استفاده می‌کنید. ایرلاین‌های خارجی مثل «فلای دبی» و «قطر ایرویز» به دلایل مشخص و واضح از ایرلاین‌های داخلی گران‌تر هستند. از فرودگاه مشهد به مقصد دبی شرکت‌های هواپیمایی «فلای دبی»، «ایر عربیا»، «امارات ایرلاین»، «کویت ایرویز» و «قطر ایرویز» پرواز دارند.

کلاس پرواز، تفاوت اصلی را رقم می‌‌زند

یک عامل واضح دیگر در تعیین قیمت بلیط مشهد دبی، کلاس پرواز است. بلیط‌های فرست کلاس بالاترین قیمت را دارند. صندلی‌های بزرگ و راحت فرست کلاس در جلوی هواپیما هستند و خدمات به مسافران این بخش در بالاترین سطح ممکن ارائه می‌شوند. بلیط‌های بیزنس کلاس قیمت مناسب‌تری دارند؛ اما صندلی‌ها و خدمات این بخش به راحتی و خوبی فرست کلاس نیستند. مسافرین بیزنس کلاس در قسمت وسط هواپیما می‌نشینند. در آخر هم بلیط‌های اکونومی‌کلاس قرار دارند که مسافرانشان در قسمت انتهایی هواپیما می‌نشینند و کیفیت صندلی‌ها و خدماتشان از دو بخش دیگر کمتر است. در عوض این خدمات ضعیف، هزینه بسیار پایین‌تری را برای بلیط‌ها باید پرداخت کنید.

توقف پرواز قیمت را پایین می‌آورد

قیمت پروازهایی که به‌طور مستقیم از مشهد به دبی می‌روند، بالاتر از پروازهایی است که در مسیرشان در شهرهای دیگر توقف می‌کنند. هرچه تعداد توقف بیشتر باشد، قیمت کم‌تر می‌شود. برای مثال پرواز «امارات ایرلاین» به‌طور مستقیم از مشهد به دبی می‌رود؛ اما پرواز «کویت ایرویز» ابتدا به از مشهد به فرودگاه دبی می‌رود و پس‌از توقف در آن‌جا به سمت دبی حرکت می‌کند.

در فصل ‌های گرم سال قیمت بلیط دبی کاهش می‌یابد

هوای گرم و خشک دبی در تابستان با آفتاب طاقت‌فرسایش برای بسیاری از افراد به‌ویژه مردم اروپا و آمریکای شمالی قابل تحمل نیست. در نتیجه تعداد گردشگران دبی در تابستان بسیار کم می‌شود و قیمت بلیط‌های به مقصد این شهر حسابی پایین می‌آید. برعکس این موضوع در فصل‌های سرد سال و به خصوص در روزهای سال نوی میلادی رخ می‌دهد.

خرید بلیط رفت و برگشت به ‌صرفه‌تر است

اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای سفرتان داشته باشید و تاریخ رفت و برگشتتان مشخص باشد، می‌توانید با خرید بلیط‌های دوطرفه هزینه‌تان را پایین آورید. بلیط‌های دوطرفه همیشه ارزان‌تر از بلیط‌های یک‌طرفه هستند.

زمان خرید بلیط بسیار تعیین ‌کننده است

زمان خرید بلیط مشهد دبی هم یک عامل بسیار مهم در قیمت بلیط محسوب می‌شود. سعی کنید بلیط‌‌های سیستمی‌را پیش‌ از زمان سفر نخرید؛ بلیط‌هایی که چند ماه تا زمان پروازشان باقی مانده شامل هیچ‌گونه تخفیفی نمی‌شوند و باید هزینه کامل بلیط را پرداخت کنید. بلیط را نهایت دو الی سه هفته قبل از پرواز بخرید.

در ضمن سعی کنید در روزهای خاص به سراغ بلیط نروید. مثلا بعضی بلیط‌های در روزهای اول و آخر ماه یا تعطیلات رسمی‌افزایش قیمت پیدا می‌کند و در بعضی روزها به پایین‌ترین قیمت می‌‌رسند. برای مثال بلیط پرواز مشهد به دبی در روزهای پنجشنبه کمترین قیمت را دارد.

منظور از بلیط سیستمی‌بلیط‌هایی است که قیمتشان توسط خود شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود و خرید آن‌ها از سایت یا روش‌های دیگر تاثیری در قیمتشان ندارد. البته ویژگی خوب این بلیط‌ها امکان کنسل‌کردن و بازگشت وجه‌شان است.

به دنبال بلیط‌ چارتری باشید

اگر به دنبال بلیط‌ مشهد دبی ارزان و دارای تخفیف می‌گردید، بلیط‌‌های چارتری یک گزینه عالی برای شما هستند. چارترکننده‌ها که معمولا شرکت‌های گردشگری و برگزارکننده تور هستند، تعداد زیادی از بلیط‌های پرواز را می‌خرند و به مرور به مسافران تورشان می‌فروشند. اگر چارترکننده نتواند همه بلیط ‌هایش را بفروشد، برای جلوگیری از ضرر در آخرین روزهای مانده به پرواز آن‌ها با قیمت پایین‌تر می‌فروشد. البته همیشه هم این بلیط‌ها ارزانتر نیستند.

البته برخی به اشتباه فکر می‌کنند که با خرید این بلیط‌ها پروازتان با یک هواپیمای بی‌کیفیت انجام می‌شود و خدمات مناسبی را به شما ارائه نمی‌دهند. بلیط ‌های چارتر و سیستمی‌تنها در زمان خرید و قیمتشان متفاوت هستند و هیچ تفاوت دیگری بین آنها نیست.

بلیط ‌های لحظه آخری را از دست ندهید

بلیط‌های لحظه آخری آن‌هایی هستند که ساعت پروازشان نزدیک شده است و چارترکننده برای این‌که می‌خواهد هیچ کدام از بلیط‌هایش باقی نماند، آن‌ها را با پایین‌ترین قیمت به فروش می‌رساند. البته این بلیط‌ها در شرایطی برای شما مناسب هستند که چمدانتان را بسته و آماده حرکت باشید.

ارزانترین بلیط مشهد دبی را از فلای تودی بخرید

تمام مواردی که در بخش‌های قبل گفتیم در تعیین قیمت بلیط سفر به دبی از مشهد تاثیرگذارند. اما جست‌وجوی بلیط ارزان‌قیمت می‌تواند یک فرآیند طولانی و سخت باشد. فلای تودی این مشکل را برای شما حل کرده است. در سایت فلای تودی می‌توانید تمام بلیط‌‌های مشهد به دبی را با هم مقایسه و با اعمال فیلترهای گوناگون، مناسب‌ترین بلیط را برای خودتان پیدا کنید. به جز خرید بلیط هواپیما می‌توانید برای دریافت سریع و آسان ویزای دبی از طریق سایت فلای تودی اقدام کنید. همچنین امکان رزرو هتل دبی از میان متنوع ترین گزینه‌ها و در تمام مناطق این شهر تنها با پرداخت ریالی در این سایت در اختیارتان قرار دارد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *