استانبول, ترکیه, گردشگری

از ایران تا ترکیه با هواپیما چند ساعت است

یکی از دغدغه‌هایی که پیش‌روی همه مسافران سفرهای خارجی قرار دارد، مساله مسافت است. مسافران آمریکا باید 12 ساعت در هواپیما باشند، آن‌ها نمی‌توانند با خودرو یا قطار به این کشور سفر کنند؛ اما مسافران ارمنستان خیلی راحت با خودرو شخصی هم می‌توانند به این کشور برسند. با ما همراه باشید تا هرچیز را درمورد موقعیت مکانی این کشور و فاصله آن با ایران نیاز است، متوجه شوید.

ترکیه کشور همسایه و توریستی ایران

طبیعتا کشورهای همسایه ایران از نظر مسافرت و سختی‌های راه شرایط بهتری دارند. برای سفر به گرجستان نیازی به خرید بلیط گران‌قیمت نیست؛ شما همچنین می‌توانید با اتوبوس هم به این کشور بروید. بسیاری از همسایگان ایران روادید را هم برای ایرانی‌ها حذف کرده‌اند تا بدون نیاز به معطلی ویزا و فقط با پاسپورت راهی مرز شوید. ترکیه همین شرایط را دارد و شاید میان کشورهای همسایه ایران پادشاه لیست هم باشد.

این کشور سال‌ها است روادید مسافرت بین خود و ایران را برداشته و مردم فقط با پاسپورت می‌توانند راهی این کشور شوند. جز این مساله کشور ترکیه یکی از همسایه‌های ایران به‌حساب می‌آید که همه راه‌های مسافرت به آن باز شده است. یعنی شما با ریل قطار، خودرو شخصی، اتوبوس یا هواپیما می‌توانید راهی آن‌جا شوید و بلیطش را بخرید.

برای سفر به ترکیه می‌توانید به‌راحتی از علی بابا بلیط هر وسیله نقلیه‌ای را که نیاز دارید، رزرو و استفاده کنید. علی بابا با ضمانت و امنیت بالا هر خدماتی را که از سفر بخواهید، در اختیارتان قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها رزرو تور ترکیه علی بابا است.

شهرهای معروف ترکیه

ممکن است اطلاع داشته باشید که ترکیه کشوری توریستی و گردشگرپذیر است. یعنی شما می‌توانید از هر کشوری که فکرش را بکنید، مسافرانی را در این کشور ببینید. در این کشور چند شهر معروف و مشهور و چند شهر کم‌تر شناخته شده هستند که انتخاب آن‌ها به‌عنوان مقصد سفر حرف ندارد.

استانبول

شاید اولین و بزرگ‌ترین شهر ترکیه که اسمش به ذهن هرکسی می‌رسد، استانبول باشد. شهری دیدنی، تاریخی و تفریحی که دو بخش آسیایی و اروپایی دارد. این شهر وسط مرز آسیا و اروپا ساخته شده است. شما می‌توانید با حضور در استانبول سفری تاریخی و دیدنی را تجربه کنید. اگر دنبال سفری می‌گردید که سراغ بناهای تاریخی بروید، چیز جدید از تاریخ دنیا ببینید و… استانبول بهترین گزینه است. خصوصا که این شهر مراکز تفریحی و رفاهی بسیار زیادی هم دارد.

آنتالیا

بعد از استانبول مقصد اصلی حجم زیادی از مسافران ایرانی عازم ترکیه، آنتالیا است؛ شهری کاملا تفریحی با ساحل‌های زیبا و هتل‌های لوکس. اگر دوست دارید مسافرتی جذاب و دوست‌داشتنی داشته باشید که در لحظه‌به‌لحظه آن فقط استراحت کنید و آفتاب بگیرید، بهتر است سراغ آنتالیا بروید. این شهر بخش‌های مختلفی دارد که نسبت ‌به خدمات و امکاناتش قیمت‌گذاری شده است.

آنکارا

پایتخت ترکیه یکی دیگر از شهرهای باکلاس دنیا به‌حساب می‌آید که پر از گجت‌های فناوری و امکانات جذاب است. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر دیدن کنید و به‌عنوان مقصدی یک روزه در سفر خود به سمتش بروید.

وان

شهر وان یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه است که فاصله بسیار کمی‌با مرز ایران دارد. از این شهر بیشتر به‌عنوان محلی برای خرید و فروش اجناس ارزان قیمت یاد می‌شود. البته وان جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی هم دارد؛ اما اگر به این شهر رفتید، بهتر است جیبتان پر پول باشد تا خرید سال را انجام دهید.

مسافت بین شهرهای معروف و تهران

فاصله تا استانبول: سه ساعت هوایی، دو روز زمینی

فاصله تا آنکارا: دو الی سه ساعت هوایی، یک روز زمینی

فاصله تا آنتالیا: شش ساعت هوایی دو روز زمینی

بهترین وسیله نقلیه برای سفر به ترکیه

شاید باور نداشته باشید؛ اما بهترین وسیله نقلیه که می‌توان برای هر مسافرتی از آن یاد کرد، هواپیما است. عملا هواپیما مسیر را برای شما هموار می‌کند. طی تحقیقاتی که سالانه انجام می‌شود و آماری که ارائه شده، این وسیله نقلیه امن‌ترین نوع سفر است. شما می‌توانید با سرعت بیشتر بدون دغدغه به مقصد خود برسید. تقریبا کسانی که قصد سفر به ترکیه با تور ترکیه را دارند نیز از همین وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

پروازهای ترکیه معمولا از تهران، اصفهان و تبریز انجام می‌شود؛ اما در دوران پیک سفر ممکن است در دیگر شهرهای پر سفر هم انجام شود.

قانون‌های اصلی این سفر

سفر با تور ترکیه تقریبا یکی از ساده‌ترین انتخاب‌هایی است که پیشرو دارید. دغدغه برای این سفر خیلی کم است؛ بدون ویزا، به‌راحتی از مرز رد می‌شوید و با استفاده از راهنمای سفر که به‌صورت عمده در سایت‌های ایرانی وجود دارد، کار خود را پیش می‌برید. علی بابا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید به اطلاعات زیادی از این کشور دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید از رزرو و خرید بلیط تا رزرو هتل و دانستنی‌هایی درباره کشور استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *