علم و فناوری

گلکسی اس 22 سامسونگ تا آبان 1400 به عرضه جهانی می‌رسد

کمتر کسی در این باره تردید دارد که سری گلکسی S21 سامسونگ شامل نسخه‌های معمولی، پلاس و اولترا از بهترین گوشی‌های 2021 هستند. محصولاتی زیبا با دوربین و نمایشگری قدرتمند که به خوبی در جلب نظر کاربران موفق بودند. اما طرفداران سامسونگ انتظارات بیشتری از شرکت محبوب خود دارد. با ادامه‌ی این نوشتار سایت تکراتو همراه باشید.

سامسونگ گویا از فروش خانواده 21S راضی نیست. آمارهای جهانی نیز حکایت از سهم پایین اعضای اس 21 در درآمد سال جاری سامسونگ و فروش به مراتبی کمتر آن‌ها نسبت به نسل قبل حکایت دارد. همین حالا هم سامسونگ بازارهای مهمی‌را در آسیا و اروپا به غول چینی شیائومی‌واگذار کرده است.

درواقع سامسونگ دو سالی هست که از فروش خانواده S سود چندانی نمی‌برد. سری اس 20 این کمپانی که قیمت‌هایی بسیار گزاف داشتند به اولین گوشی‌ها با قیمتی بالاتر از 1000 دلار بدل شدند. قیمت بالای این محصولات در کنار برخی نقایص جزئی، و البته ورود قدرتمندانه سری نوت 20 سبب شد تا فروش خانواده اس پایین تر از انتظار سامسونگ باشد. سری نوت 20 سامسونگ را هنوز هم می‌توان در زمره بهترین گوشی‌های سامسونگ 2021 قرار داد.

عرضه جهانی گلکسی اس 22 سامسونگ تا آبان 1400

جدیدترین شایعات حاکی از این است که سامسونگ در تلاش است تا سری جدید پرچمداران خانواده اس با نام گلکسی اس 22 را تا آبان ماه امسال به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های 2021 وارد بازار کند.

اگر از قیمت روز گوشی مطلع باشید باید بدانید که قیمت خانواده اس 20 در برخی نسخه‌ها حتی امروز هم از اعضای خانواده اس 21 بالاتر است.

در سال 2021 اما سامسونگ با سیاستی جدید تلاش در پایین آوردن قیمت تمام شده محصول خود داشت تا هم مشتریان را راضی نگهدارد و هم امکانات جدیدی در اختیار طرفداران قرار دهد. اما حال آمارها از فروش پایین سری اس 21 به عنوان بهترین گوشی‌های سامسونگ 2021 حکایت دارد. اما سامسونگ به این سادگی‌ها قرار نیست تسلیم شود. شرکت کره ای که اخیرا با استقبال خوب طرفدران از گوشی‌های تاشوی جدید خود مواجه شده است، قصد دارد با سری جدید گوشی‌های خانواده s، در بازار قدرتنمایی کند.

در این میان استقبال از گوشی‌های تاشو سامسونگ به حدی بوده که خیال سامسونگ از بابت سود کلان در بازار راحت باشد. زد فلیپ و زد فولد 3 به عنوان جدیدترین و بهترین گوشی‌های سامسونگ 2021 این روزها به مرز نیم میلیون نسخه فروش رسیده اند. اما با این وجود این کمپانی به هیچ وجه دوست ندارد محبوبیت سری S در بازار به خطر بیفتند.

جدیدترین اطلاعات درباره سری اس 22 حکایت از تجهیز آن به جدیدترین پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 898 دارد. سامسونگ گویا تولید این محصول را از نوامبر جاری آغاز می‌کند و در اواخر سال میلادی این محصولات آماده عرضه به بازار هستند.

سامسونگ این روزها رقابت سختی با شیائومی‌دارد. تقریبا هیچ برندی تا پیش از این تا این حد کره ای‌ها را به زحمت نینداخته بود. شیائومی‌این روزها مطابق آمارها بر بازارهای مهمی‌چون هند، اروپا و بخش عمده ای از بازار چین تسلط دارد. موضوعی که زنگ خطر را برای کره ای‌ها به صدا درآورده است.

سامسونگ اما با تجهیز اس 22 به اسنپدراگون 989  و عرضه زودهنگام آن نسبت به پرچمداران شیائومی‌می‌تواند تا حدی از برند چینی جلو بیفتد. اما آیا این بدان معناست که اس 22 از بهترین گوشی‌های 2021 خواهد بود؟ باید در حال حاضر صبر کنیم.

پردازنده اسنپدراگون 898 کوالکام گویا قرار است توسط سامسونگ تولید شود. بنابر برخی شایعات این محصول عملکردی تا 20 درصد بهتر در زمینه پردازش دارد. سامسونگ همه سفارش‌های تولید این پردازنده را به عهده گرفته است. البته انتظار می‌رود نسخه 898 پلاس توسط شرکت TSMC تهیه شود.

از سویی مطابق عادت مالوف، بخش عمده ای از تولیدات سامسونگ برای بازارهای جهانی با پردازنده اگزینوس ارائه می‌شود. پردازنده اختصاصی سامسونگ که در امور پردازشی معمولا در هر نسل، بسیار عقب تر از اسنپدراگون بوده است. اما اخبار جدید حکایت از نسل جدید تراشه‌های اگزینوس سامسونگ دارد که به نظر قرار است حتی تراشه‌های اپل را نیز به چالش بکشند.

آمارها حکایت از این دارد که پردازنده جدیدی که کره ای‌ها تولید آن را در دستور کار قرار داده اند محصولی قدرتمند مجهز به پردازنده گرافیکی AMD است و قدرت بالایی در امور پردازشی گوناگون دارد.

در بخش دوربین انتظار می‌رود سامسونگ که  حالا چند سالی هست مقهور قدرت برتر شیائومی، هوآوی و حتی بعضا اپل شده است، با ارائه دوربینی سه گانه در نسخه استاندارد که یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی دارد و از لنزهای تله فوتو پریسکوپی و اولتراواید بهره مند است پا به میدان عمل بگذارد. البته که مانند همیشه شیائومی‌و هوآوی در زمینه دوربین بسیار قوی عمل می‌کنند.

آنچه خواندید مقاله ای بود از وبسایت تکراتو که در زمینه تکنولوژی این روزها محتواهای جذابی تولید می‌کند. تکراتو را در آدرس https://techrato.com دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *