خدمات, ساختمانی, صنعت

بهترین برند ایزوگام در ایران چیست؟!

ایزوگام دلیجان

یکی از مهمترین قسمت‌های عایق کاری ساختمان، انتخاب بهترین ایزوگام می‌باشد. در نظر بگیرید اگر بهترین نصاب را برای نصب ایزوگام استخدام کنید و او کار خود را به بهترین نحو انجام دهد، اما از ایزوگام با کیفیت استفاده نکنید، پس از اولین بارندگی یا برف نتیجه را خواهید دید.

تمام ایرادات بعد از اولین بارندگی قابل مشاهده است، اگر از ایزوگام بی کیفیت استفاده کنید و در سطح ایزوگام سوراخ یا شکاف کوچکی ایجاد شود، دوباره شاهد نفوذ آب در سقف و پشت بام خواهید بود و این مشکل باعث ایجاد هزینه‌های اضافی در کنار هزینه اولیه می‌شود و اینجا هست که اهمیت انتخاب بهترین ایزوگام برای سقف و سقف را نشان می‌دهد. پس بهتر است از همان ابتدا برای خرید یک ایزوگام خوب پول بیشتری خرج کنید.

در انتخاب بهترین ایزوگام برای سقف، ابتدا باید بودجه و کاربرد آن را بررسی کنید و مناسب ترین ایزوگام را برای کار خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که یک ایزوگام خوب باید داشته باشد. از بهترین ایزوگام‌ها میتوان به ایزوگام دلیجان شرکت ایزوگام کالا اشاره نمود.

بهترین ایزوگام روی پشت بام

یکی از مهم ترین ویژگی‌های یک ایزوگام خوب داشتن علامت استاندارد و تاریخ تولید است. بهترین ایزوگام باید تا منفی پنج درجه سانتیگراد در برابر سرما مقاوم باشد. یک ایزوگام خوب باید تا 120 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم باشد. نقطه اشتعال یک ایزوگام خوب باید 250 درجه سانتیگراد باشد. ایزوگام خوب در برابر گازها و اسیدهای شیمیایی مقاوم است.

یکی دیگر از ویژگی‌های ایزوگام خوب داشتن روکش آلومینیومی‌است که ساختمان را در برابر تشعشعات و نور خورشید محافظت می‌کند.

در بالا، ویژگی‌های مهمی‌که یک ایزوگام باید داشته باشد را بررسی کردیم، باید همه این موارد را بررسی کنید و هنگام خرید از فروشنده سوال کنید. شما عزیزان باید به این نکته مهم توجه کنید که ایزوگام‌های بی کیفیت معمولا غیر استاندارد هستند و کیفیت بالایی ندارند.

از شرکت‌هایی که ایزوگام با کیفیت و با مواد اولیه مرغوب به همراه ضمانت نامه در کشور ایران ارائه مینمایند میتوان به شرکت صدف گستر ، ایزوگام هیرمن، ایزوگام کالا و ایزوگام تهران اشاره نمود.

در ادامه نگاهی کامل تر به دیگر ویژگی‌های یک ایزوگام خوب خواهیم داشت. از نظر کیفیت به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1-ایزوگام درجه یک پلیمری

2-ایزوگام درجه دو

3-ایزوگام دمیده

مواد اولیه ایزوگام سقف

به طور کلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام عبارتند از قیر، پشم شیشه نسوز، مواد پلیمری و فویل آلومینیوم. ایزوگام خوب، ایزوگامی‌است که از مواد پلیمری مرغوب و حدود 60 تا 70 درصد قیر خالص تشکیل شده باشد. علاوه بر این، دارای روکش آلومینیومی‌است. در برخی ایزوگام‌ها از این روکش برای منطقی تر کردن قیمت استفاده نمی‌شود. اگر به دنبال ایزوگام تهران خوب یا ایزوگام خوب در بقیه شهر‌ها میباشید حتما به مواد اولیه به کار رفته در آن توجه نمایید.

اندازه شیب سقف

هنگام خرید و انتخاب بهترین ایزوگام برای سقف باید به طول و عرض استاندارد آن توجه کرد. یک ایزوگام خوب و استاندارد دارای طول 10 متر و عرض 1 متر است. بنابراین در هنگام خرید حتما به طول و عرض استاندارد ایزوگام توجه کنید.

ضخامت ایزوگام سقف چقدر است؟

ضخامت استاندارد برای ایزوگام با کیفیت بالا برای سقف و سقف بین 3الی4 میلی متر است اما گاهی برای شرایط خاصی ممکن است نیاز به ضخامت بیشتری داشته باشید، در چنین مواقعی می‌توانید ایزوگام را با ضخامت دلخواه سفارش دهید اما بهتر است از ضخامت کمتر از 3الی4 میلی متر استفاده نکنید.

برند دلیجانویژگی‌های ایزوگام سقف از نظر وزنی

وزن استاندارد رول ایزوگام باید بین 40 تا 44 کیلوگرم باشد و بهتر است وزن ایزوگام انتخابی کمتر از این مقدار نباشد. گاهی برخی از شرکت‌ها از پودرهای مخصوص برای افزایش وزن ایزوگام استفاده می‌کنند که تشخیص آن کمی‌سخت است.

طول عمر رول ایزوگام سقف چقدر است؟

یک ایزوگام خوب معمولاً تا 10 سال خوب کار می‌کند. اما به طور کلی موارد متعددی در افزایش طول عمر آن تاثیر دارد. روش و کیفیت نصب ایزوگام دومین نکته مهم در افزایش طول عمر آن است و در نهایت شرایط آب و هوایی نیز در دیر یا زود خراب شدن ایزوگام موثر است.

روش‌های تعیین بهترین ایزوگام برای سقف و سقف

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، می‌توانید از طریق سه روش زیر کفایت بهترین ایزوگام را برای سقف و سقف تعیین کنید.

تشخیص بر اساس نوع ایزوگام: هنگام خرید ایزوگام، قسمت بیرونی ایزوگام را با دست لمس کنید. ایزوگامی‌در صورتی خوب است که پس از دست زدن به آن، ذرات سیاهی روی دستان شما وجود نداشته باشد.

تشخیص بر اساس بوی ایزوگام: هنگام خرید ایزوگام را استشمام کنید، اگر بوی بسیار قوی و شبیه گازوئیل است، این ایزوگام کیفیت خوبی ندارد.

شرایط آب و هوایی محل نصب ایزوگام، آب و هوای منطقه شما عامل مهمی‌در انتخاب ایزوگام است. بهترین نوع ایزوگام در یک منطقه سرد سیر ممکن است بهترین گزینه برای مناطق گرمسیری نباشد و بالعکس. پس در قدم اول با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود خرید خود را انجام دهید. به عنوان مثال برای مناطق گرمسیری بهترین نوع ایزوگام پلیمر پلاستیکی و برای مناطق سردسیر ایزوگاما نوعی پلیمر لاستیکی است. محل انجام ایزوگام بسیار مهم است زیرا ایزوگاما انواع مختلفی دارد. ایزوگام‌های تک لایه، ایزوگامای دو لایه، ایزوگام‌های ساده، ایزوگام‌های طرح دار و …. به همین دلیل با توجه به محل قرارگیری عایق باید انتخاب کنید که از چه وسیله ای استفاده کنید. حالا بیایید به سؤالات احتمالی بعدی برویم. وقتی می‌دانم کجا زندگی می‌کنم و ایزوگام در کجا استفاده می‌شود، چگونه می‌توانم تشخیص دهم که کدام ایزوگام خوب است و کدام نه؟

نحوه تشخیص بوی خوب ایزوگام از ایزوگام بد: ساده ترین راه برای تشخیص بوی ایزوگام خوب از ایزوگام بد، حس بویایی است! در تولید ایزوگام از مواد پلیمری و در صورت مواد پلیمری بی کیفیت و تقلبی استفاده می‌شود. استفاده شود، ایزوگام بوی نامطبوعی خواهد داشت. البته این روش به تنهایی برای انتخاب بهترین ایزوگام کافی نیست، زیرا می‌توان بوی نامطبوع ایزوگام را با روش‌های غیر معمول پنهان کرد.

مواد ایزوگام: از آنجایی که در تولید ایزوگام از قیر استفاده می‌شود، از شناخت نوع مواد ایزوگام غافل نشوید، همچنین می‌توانید با لمس مواد ایزوگام از کیفیت آن مطلع شوید، ذرات سیاه رنگ به دست شما می‌چسبد.

نگهداری در فریزر: یکی از ویژگی‌های مهمی‌که عایق رطوبتی باید داشته باشد مقاومت در برابر تغییرات دما است. برای تست پایداری ایزوگام انتخابی می‌توانید آن را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید، پس از بیرون آوردن آن را با دست با زاویه 120 درجه خم کنید، اگر شکست یا حتی ترک خورد، مواد ایزوگام خوب نیست. از قدرت خود استفاده کنید: بخشی از ایزوگام را با تمام قدرت خود بکشید.

شرکت ایزوگام کالا با دارا بودن اکیپ متخصص و بزرگ ترین اجرا کننده پروژه‌های عایق رطوبتی اماده مشاوره و بازدید رایگان از پروژه‌ها می‌باشد. شرکت ایزوگام کالا پیشرو در فروش ایزوگام در شهر‌هایی مانند ایزوگام رشت ، ایزوگام شمال، ایزوگام دلیجان ، ایزوگام اصفهان و … می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *