املاک, سرمایه گذاری, مهاجرت

طریقه خرید ملک در یونان برای اخذ اقامت این کشور

مهاجرت به یونان برای استفاده از امکانات رفاهی ویژه این کشور افزایش پیدا کرده است. یکی از جدیدترین روش‌های مهاجرتی به این کشور، خرید ملک در مناطق مشخص شده در آن است. خرید ملک برای مهاجرین یک فرصت ایده آل به شمار می‌رود. با خرید ملک در یونان می‌توانید دریافت شهروندی این کشور را ساده‌تر انجام دهید. امکانات آموزشی، بهداشتی، سرمایه گذاری و… در این کشور همواره توجه افراد را به خود جلب کرده و سبب افزایش خرید ملک در این کشور شده است. در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان برای دریافت شهروندی یونان اقدام کرده و با خرید ملک در آن از این شرایط ویژه بهره برده‌اند.

دریافت گلدن ویزای یونان با خرید ملک

برای مهاجرت به یونان روش‌های متعددی وجود دارد. بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، برای مهاجرت مالی به این کشور باید مبلغی حدود 500000 یورو برای اقامت خود بپردازید. این مبلغ هنگفت در برابر هزینه‌های خرید ملک در یونان بسیار بالا است. به علاوه شما با خرید املاک در یونان می‌توانید از شرایط ویژه مالی و اقتصادی در این کشور نیز بهره ببرید. علاقه‌مندان می‌توانند تنها با پرداخت 250000 یورو در این کشور ملک خریداری کرده و از شرایط گلدن ویزای یونان بهره‌مند شوند. به این ترتیب خرید ملک در این کشور روش هوشمندانه‌تری برای دریافت ویزای یونان به شمار می‌رود.

با خرید ملک در این کشور می‌توانید بدون دریافت ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. گلدن ویزای یونان این شرایط ویژه را برای شما فراهم می‌کند. امکانات زندگی در دیگر کشورهای اروپایی نیز از مزایای دریافت این ویزا از طریق خرید ملک به شمار می‌رود. به همین خاطر بسیاری از افراد در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند.

خرید ملک در شهرهای مختلف یونان

همه ساله قوانین مربوط به مهاجرت به یونان با تغییرات چشم گیری همراه می‌شوند. در سال‌های اخیر قیمت و نرخ خرید املاک در این کشور کمی‌افزایش داشته است. با این وجود همواره بسیاری از افراد این روش مهاجرتی را نسبت به سایر روش‌ها مناسب‌تر می‌دانند. برای خرید ملک باید به شهرهای موجود در این کشور نیز توجه داشته و در مناطق مجاز برای خرید ملک اقدامات لازم را انجام دهید.

در شهرهای آتن، تسالونیکی، جزیره سانتورینی، جزیره میکونوس می‌توان برای خرید ملک اقدامات لازم را انجام داد. در هر یک از این شهرها املاک با قیمت‌های متفاوتی خریداری می‌شوند. شما می‌توانید از این شرایط ویژه برای دریافت پاسپورت معتبر این کشور است استفاده کنید.

هزینه‌های خرید ملک در یونان

برای خرید ملک در این کشور و بهره‌مندی از شرایط مهاجرت به یونان باید با هزینه‌های این فرایند نیز آشنایی داشته باشید. هزینه‌های مربوط به خرید ملک تنها در راستای خرید مستغلات صرف نمی‌شوند. شما باید هزینه‌هایی را نیز برای پرداخت مالیات‌های مربوط به این کشور نیز در نظر بگیرید و در این فرایند نسبت به پرداخت آن‌ها نیز اقدام کنید. قوانین مالیاتی در این کشور پایه و اساس محکمی‌دارند و همه شهروندان باید نسبت به پرداخت این هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. هزینه‌های شهرسازی، دفترخانه و… نیز در این میان محاسبه می‌شوند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

شرایط دریافت اقامت در یونان از طریق خرید ملک

با خرید ملک در یونان می‌توانید از شرایط اقامتی در این کشور نیز بهره‌مند شوید. اما مدت زمان اقامت شما در این کشور بسته به نوع ملک خریداری شده متفاوت خواهد بود. به همین خاطر باید در زمان خرید ملک به این شرایط ویژه توجه داشته و از قوانین تصویب شده در این حوزه نیز آگاهی کسب کنید. البته با خرید املاک در این کشور شما می‌توانید به صورت دائمی‌در یونان زندگی کنید. اما قوانین و شرایط مربوط به این اقامت در خصوص هر یک از املاک در شهرهای مختلف یونان متفاوت خواهد بود.

در خصوص مهاجرت به یونان، خرید ملک برای دریافت اقامت یک‌ساله یک روش مناسب به شمار می‌رود. به این ترتیب می‌توانید در طول هر 6 ماه به مدت 90 روز در شهرهای مختلف این کشور زندگی کرده و از شرایط اقامتی در آن‌ها بهره‌مند شوید. اما در صورتی که می‌خواهید به صورت دائمی‌در این کشور حضور داشته باشید، باید برای دریافت ویزای دائمی‌این کشور درخواست بدهید.

بر اساس قوانین تصویب شده در این کشور در حوزه املاک و مهاجرین، با خرید هر ملک در این کشور می‌توانید به مدت 5 سال در یونان اقامت داشته باشید. پس از پایان این مدت زمان باید 2 سال دیگر صبر کنید تا ویزای دائمی‌شما و پاسپورت‌های یونان را دریافت کنید. البته در طول این 7 سال باید ملک خود را حفظ کرده و از فروش آن خودداری کنید. به این ترتیب دریافت پاسپورت معتبر یونان با روش‌های ساده‌تری انجام می‌گیرد.

نکات دریافت پاسپورت از طریق خرید ملک در یونان

برای این که از این شرایط ویژه بهره‌مند شوید باید به چند نکته ساده و کاربردی دقت داشته باشید. به این ترتیب فرایند مهاجرت به یونان با روش‌های درست و قانونی همراه خواهد شد و با مشکلی رو به رو نمی‌شوید. این نکات ساده را در زیر مشاهده می‌کنید:

داشتن توان مالی مناسب

متقاضیانی که برای مهاجرت به کشور یونان اقدام می‌کنند باید ثابت کنند که توان مالی برای حضور در این کشور را دارند. این مسئله به صورت مجزا از خرید ملک و هزینه‌های مربوط به آن محاسبه می‌شود. به همین خاطر باید حتماً به وضعیت مالی خود دقت داشته باشید.

عدم حضور در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

یکی دیگر از شرایط خرید ملک و به دنبال آن دریافت ویزای یونان، عدم حضور در اتحادیه اروپا است. کسانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا عضو باشند، توان خرید ملک و استفاده از شرایط دریافت ویزای آن را ندارند. در سال‌های اخیر قوانینی در این حوزه تصویب شده‌اند که باید از آن‌ها پیروی کنید.

تسلط به زبان یونانی پس از سال هفتم

برای مهاجرت به یونان باید از سال هفتم به بعد که برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام می‌کنید، به زبان و فرهنگ مردم یونان نیز مسلط شده باشید. به این ترتیب فرایند مهاجرت شما ساده‌تر شده و با مشکلی در این زمینه رو به رو نمی‌شوید. تسلط به زبان یونانی برای دریافت اقامت دائمی‌از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در میان قوانین این حوزه دسته بندی می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در یونان

در این زمینه شما با شرایط خاصی رو به رو نبوده و همه افراد قادر به خرید ملک در این کشور و شهرهای مشخص شده در آن خواهند بود. در این خصوص باید برخی مدارک را به سازمان‌های ذی ربط در یونان تحویل بدهید:

  • اصل شناسنامه
  • عدم سوء پیشینه قبلی
  • گواهی‌های مربوط به ازدواج در صورت تاهل
  • تاییدیه‌های حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی

در هر یک از مراحل باید فرم‌های قانونی مربوطه را نیز پر کرده و برای دریافت گلد ویزای خود از طریق خرید ملک در این کشور اقدام نمایید.

برای اخد اقامت یونان از طریق خرید ملک به چه موسسه ای اعتماد کنیم؟

در این مقاله به ارزیابی وضعیت خرید ملک در کشور یونان پرداختیم و برخی قوانین و شرایط مربوط به این حوزه را بررسی کردیم. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید از خدمات حرفه‌ای مؤسسه مهاجرتی و مشاوره مهاجرت استفاده کنید. در این مجموعه می‌توانید بهترین مشاوره‌ها را از کادر حرفه‌ای آن دریافت کرده و به این ترتیب در سریع‌ترین بازه‌های زمانی برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید. این مرکز هزینه‌های بسیار مناسبی برای ارائه خدمات به مشتریان در نظر گرفته است. به همین خاطر همه مشتریان بدون محدودیت از این خدمات حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *