خدمات, کسب و کار

صدای برند چیست؟ آموزش راه اندازه گیری و راه‌های افزایش

هر کارمند شرکت یک سهم برند

سهم صدای برند یک معیار بازاریابی است که با کمک آن میزان پوشش رسانه‌ای یک برند نسبت به رقبا را اندازه‌گیری می‌کنند sov یک معیار مفید از میزان تأثیرگذاری برند خود است که تمام برندهای بزرگ و کوچک برای آگاهی از میزان تأثیرگذاری برند خود در صنعت آن را مد نظر قرار می‌دهند. همچنین می‌توان از صدای برند برای مقایسه عملکرد رقبا نیز استفاده کرد. برای اینکه به طور کامل با نحوه اندازه‌گیری سهم صدای برند آشنایی پیدا کنید، لازم است که از افراد متخصص مشاوره دریافت نمایید. در حال حاضر مجموعه برنداکسین یکی از بزرگترین مراکز فعال در زمینه برندینگ است.

صدای برند چیست؟

تمامی‌برندها در تلاشند تا در میان مردم و مشتریان خود روز به روز بیشتر شناخته شوند، اگر تمام فعالیت‌های یک برند از جمله انتخاب نام، لوگو، طراحی، تبلیغات وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، خدمات به مشتری و سایر فعالیت‌های دیگر همسو باشند، صدای برند بهتر به گوش مخاطبان می‌رسد. اگر برای شما سوال است که صدای برند چیست؟ باید بگوییم صدای برند در واقع به نحوه ارتباط یک برند با مخاطب گفته می‌شود.

صدای برند شامل بخش‌های مختلفی از فعالیت‌ها مانند استفاده از کلمات کلیدی مناسب، سبک کلی ارتباط برند، لحن و زبان می‌شود که باید همه این موارد منحصر به فرد و قابل تشخیص باشند؛ تا برند در میان رقبا متمایز گردد. اما مسئله مهمتر این است که سهم صدای برند در بازار را مشخص کنید و بتوانید سهم بیشتری نسبت به رقبا به دست آورید.

سهم صدای برند چیست؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار در زمانی که شروع به برندسازی می‌کنند، به بخش‌های مهم کار مانند نوع فونت، رنگ، سبک طراحی برند بوک، لوگو و بسیاری از موارد دیگر توجه می‌کنند؛ اما مسئله‌ای که ممکن است نادیده گرفته شود، سهم صدای برند است.

اگر برای شما هم سوال است که سهم صدای برند چیست؟ سهم صدای برند به مفهوم دیده شدن نام تجاری در مقایسه با سایر رقبا است و معمولاً برای بهتر دیده شدن از روش‌های مختلفی می‌توان برای تقویت صدای برند استفاده کرد.

sov مخفف سهم از صدای برند sov مخفف چیست؟

ممکن است در زمان بررسی اصطلاحات مربوط به برندینگ با کلمات خاصی مواجه شوید که برخی از آنها به صورت مخفف ذکر می‌شوند. sov مخفف چیست؟ SOV مخفف Share of Voice است که به عنوان معیار بازاریابی، میزان دیده شدن نام تجاری را در مقایسه با سایر رقبا مشخص می‌کند. این کلمه کمک می‌کند تا میزان آگاهی از برند و مشارکت مشتری را بهتر ارزیابی کنید.

در صورتی که sov را پیگیری کنید، می‌توانید اقدامات مورد نیاز برای بهبود آن را انجام بدهید و صدای برند خود را بهتر به گوش مصرف کننده برسانید

روش اندازه‌‌گیری سهم صدای برند

تا اینجا متوجه شدیم که سهم صدای برند یک معیار بازاریابی است که می‌تواند میزان دیده شدن برند را مشخص کند. روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری سهم صدای برند وجود دارد که بسته به نوع کسب و کار و برند ممکن است این روش‌ها متفاوت باشد. اما به طور مشخص یک فرمول ساده برای اندازه‌گیری SOV وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

سهم صدای برند = 100 × (اندازه کل بازاراندازه برند یک کسب و کار)

این فرمول در ظاهر بسیار ساده است؛ اما باید در هنگام محاسبه اندازه‌گیری سه برند به نکات بسیار زیادی توجه کرد. در صورتی که از نیروهای متخصص مانند برنداکسین مشاوره بگیرید، این مرحله را به راحتی طی می‌کنید.

ابتدا باید به نحوه بازاریابی سنتی، تبلیغات آفلاین مانند رادیو، تلویزیون، بیلبوردها، مجله‌ها و موارد دیگر توجه کرد و با محاسبه و مقایسه میزان تبلیغات یک محصول نسبت به تمام رقبا می‌توان این محاسبات را انجام داد. البته برای تک تک کانال‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین نیاز است که محاسبات به صورت مجزا انجام شود.

در این بخش به متداول‌ترین روش اندازه‌گیری سهم صدای برند در کانال‌های مختلف بازاریابی به صورت مختصر می‌پردازیم:

  • محاسبه SOV در ورودی گوگل با کمک ابزارهای پولی و رایگان سئو

  • محاسبه SOV در تبلیغات کلیکی توسط پلتفرم‌های تبلیغاتی

  • محاسبه SOV در شبکه‌های اجتماعی در بازه زمانی مناسب و ثابت

راه اندازی بخش مارکتینگ موجب افزایش صدای برند در بازار میشودنحوه افزایش سهم صدای برند

در صورتی که بتوانید سهم صدای برند را افزایش بدهید، در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر خواهید بود و نقش بسیار مهم آن در افزایش آگاهی از برند، ایجاد وفاداری به برند و افزایش فروش است. در این بخش به بررسی برخی از راه حل‌هایی که برای افزایش سهم صدای برند می‌توان از آنها استفاده کرد می‌پردازیم:

ارائه محتوای جذاب و مرتبط

برای اینکه سهم صدای برند خود را افزایش بدهید، لازم است که محتواهای بسیار جذاب اما مرتبط را ارائه کنید. این محتواها می‌توانند شامل تمام مقالات وبلاگ‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و سایر فرمت‌های دیگر باشد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

بهتر است با مشتریان خود در رسانه‌های اجتماعی ارتباط و تعامل بیشتری برقرار کنید و به هیچ عنوان سهم اجتماعی برند را فراموش نکنید. زیرا تأثیر مستقیم بر میزان دیده شدن برند شما دارد. لازم است که حتماً متناسب با نوع کسب و کار خود، شبکه‌های اجتماعی خاص مانند توییتر یا اینستاگرام را انتخاب کرده و به اندازه بودجه، اقدام به فعالیت کنید.

انتخاب نام تجاری مناسب

برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی در بین مشتریان و سایر رقبا به دست آورید، انتخاب اسم برند از همان شروع کار اهمیت پیدا می‌کند، باید نامی‌را برگزینید که بسیار آسان با مفهوم و متمایز باشد.

همکاری با برندها و افراد تاثیرگذار در صنعت شما

بهتر است حتماً با افرادی که در صنعت شما شهرت بیشتری دارند و در ارائه آن به مشتریان تأثیرگذار هستند، همکاری داشته باشید.

مشارکت کردن در گفتگوهای مختلف

زمانی که در گفتگوهای مختلف که در مورد صنعت شما ایجاد می‌شوند، مشارکت کنید می‌توانید خود را به عنوان یک رهبر فکری در این صنعت معرفی نمایید. در چنین شرایطی امکان به دست آوردن مشتریان بالقوه جدید برای شما فراهم می‌گردد.

استفاده کردن از ابزارهای تحلیلی

برای پیگیری سهم صدای برند لازم است که از ابزارهای تحلیلی مناسب استفاده کنید، تا متوجه شوید که کدام استراتژی‌های شما برای بهبود نتایج کاربرد دارد و همچنین اقدام به تنظیم استراتژی‌های جدیدتر کنید.

افزایش صدای برند موجب جلب مشتری بیشتر می‌شودنمونه‌ای از سهم صدای برند موفق

اگر به دقت در میان برندهای مطرح توجه کنید، در می‌یابید که اغلب آنها سهم صدای برند زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، در حال حاضر یک نمونه موفق را می‌توان شرکت اپل دانست. شرکت اپل در سال‌های اخیر با ارائه محتواهای جذاب و مرتبط در مورد محصولات و خدمات خود و با انتشار منظم در رسانه‌های اجتماعی و همچنین وب سایت، توانسته است ارتباط بهتری با مشتریان ایجاد کرده و صدای خود را در میان آنها گسترش دهد. طبق تحقیقات شرکت اپل حدود 60 درصد سهم صدای برند را در صنعت فناوری به خود اختصاص داده است.

افزایش و اندازه‌گیری سهم صدای برند با کمک برنداکسین

سهم صدای برند یک راه حل آسان برای سنجش میزان دیده شدن نام برند در مقایسه با دیگر رقبا است. پس از اینکه اندازه آن را مشخص کردید، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش صدای برند باشید. در بازارهای حال حاضر که به شدت شلوغ هستند، به تنهایی نمی‌توانید موفق شوید، بهتر است از نیروهای متخصص در زمینه برندینگ کمک بگیرید. مجموعه برنداکسین یکی از معتبرترین مراکزی است که در حال حاضر با خیال راحت می‌توانید ضمن دریافت مشاوره‌های تخصصی، برای افزایش صدای برند، سهم صدای برند را هم برای شما مشخص می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *