ترکیه, گردشگری

زمان حراج‌های ترکیه

در ایران بر کسی پوشیده نیست که کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول مکان مناسبی برای خرید اجناس گوناگون به ویژه پوشاک برای ایرانیان است. البته در چند سال اخیر به دلیل کاهش ارزش واحد پول ایران و وجود ویروس کرونا هزینه‌های سفر و خرید و… برای قشر متوسط و پایین ایرانی که اکثریت ایرانیان را شامل می‌شود دشوار شده است با این وجود به دلیل کیفیت بالای کالاهای ترکیه و قابل دست یافتن بودن خرید هنوز مردم کشورمان برای خرید و گشت و گذار تور استانبول و تور استانبول ارزان و لحظه آخری را ترجیحا خریداری کرده و راهی این شهر زیبا می‌شوند.

اگر بخواهیم به حق صحبت کنیم نباید نادیده گرفت که استانبول به راستی شهر جذابی برای سفر است و علاوه خرید و مراکز خرید ارزان استانبول نمی‌توان از زیبایی‌های تنگه بسفر، جذابیت‌های میدان تکسیم و خیابان استقلال، مساجد سبک عثمانی، قصرهای دیدنی، پارک‌های سرسبز، جنگل بلگراد و برج‌ها و تفریحات گوناگونی که در آن وجود دارد چشم پوشی کرد اما به دلیل آن که خرید بخشی جدا نشدنی از سفر ایرانیان است و همواره مسافران در صدد هستند که بهترین زمان را برای سفر و مصادف با حراجی‌های استانبول تنظیم کنند در ادامه در رابطه با این موضوع بیشتر توضیح می‌دهم.

بهترین زمان سفر به استانبول

چند فاکتور مهم در رابطه با انتخاب بهترین زمان سفر به شهر استانبول وجود دارد که باید بر اساس شرایط و سلایق خود آنها را در نظر گرفته و بهترین فرصت را برگزینید.

بهترین زمان سفر بر اساس وضعیت آب و هوایی: اگر قصد شما از سفر کردن به کشور ترکیه صرفا تفریح و استفاده از مراکز می‌باشد توجه به وضعیت آب و هوایی عامل مهمی‌خواهد بود زیرا در صورت مناسب نبودن شرایط جوی نمی‌توانید از بسیاری از تفریحات و سرگرمی‌ها استفاده نمایید. برای مثال اگر تفریح در پارک‌های آبی در برنامه سفر شما قرار دارد یا همیشه علاقمند بودید که در سواحل ترکیه قدم بزنید یا آفتاب بگیرید تنها باید تابستان را برای سفر انتخاب نمایید زیرا در سایر فصول به دلیل وزش باد خنک یا بارش باران و… امکان چنین تفریحاتی وجود ندارد و در نهایت تنها حسرت نصیب شما خواهد شد، بنابراین بدون توجه به هزینه‌ها و سایر شرایط توجه داشتن به شرایط جوی باید مهمترین فاکتور برای شما باشد.

بهترین زمان سفر بر اساس قیمت تور مسافرتی: بهترین راه برای سفر به ترکیه خرید تور مسافرتی از آژانس‌هاست به همین خاطر بخش بزرگی از هزینه‌های سفر صرف هزینه تورهای مسافرتی می‌گردد؛ در همین راستا برای عزیزانی که پایین بودن هزینه سفر برای آنها مهمترین فاکتور است باید زمان‌هایی به ترکیه یا استانبول سفر کنند که تقاضای سایر گردشگران کم بوده و قیمت تورها کاهش می‌یابد. از آنجایی که اواخر بهار تا اوایل پاییز پرطرفدارترین زمان برای سفر به ترکیه محسوب می‌شود، اگر در جستجوی تور ارزان هستید باید اواسط پاییز تا عید نوروز را انتخاب نمایید.

بهترین زمان سفر ترکیه بر اساس حراج‌ها: بهترین زمان سفر به استانبول با توجه به نقش موثر شرایط جوی و وضعیت آب و هوایی 2 فصل بهار و پاییز تقریبا در ماه‌های مارس تا می‌(از 10 اسفند تا 10 خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر) است. یکی از مزایای انتخاب این زمان‌ها خلوت بودن شهر از ازدحام گردشگران و داشتن آب و هوای خوب  و معتدل است. اما اگر به دنبال خرید تور ارزان قیمت هستید می‌توانید سفر خود را در ماه‌های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)  برنامه ریزی کنید اما باید انتظار سرمای هوا، بارش باران و برف و تغییرات دما را داشته باشید. یکی از مزایای انتخاب سفر در این ماه‌ها افت شدید هزینه هتل‌هاست.

نکته بسیار مهم درباره خرید در ترکیه

از زمان شیوع ویروس کرونا دولت ترکیه نیز مانند همه دولت‌های دنیا قوانین متعددی برای جلوگیری از آلوده شدن شهروندانش به این بیماری تدارک دید که یکی از این قوانین لزوم داشتن حس کد HES کد سلامت ترکیه بود. در همین راستا داشتن این کد هم برای شهروندان ترک و هم توریست‌ها و به عبارت دیگر هر کسی که قصد سفر به ترکیه را دارد لازم و ضروری است. چگونگی اخذ این کد در وب سایت فاینداتور به صورت بسیار کامل توضیح داده شده است اما مهمترین نکته ای که در رابطه با حس کد باید در نظر داشته باشید این است که برای ورود به پاساژهای استانبول و سایر شهرها نیز داشتن آن لازم و ضروری است و در بدو ورود چک می‌شود پس اگر در طول سفر به اینترنت دسترسی ندارید حتما پیش از حرکت از محل اقامت به سوی مراکز خرید مطمئن شوید که کد را دارید تا اجازه ورود به شما داده شود.

نکته دیگر این است که داشتن این کد برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی‌نیز ضروری است یعنی اگر برای مثال استانبول کارت شما حس کد نداشته باشد راننده از سوار شدن شما به اتوبوس جلوگیری می‌کند یا نگهبانان مترو جلوی شما را می‌گیرند تا سوال مترو نشوید و… توصیه می‌کنیم زمانی که آژانس مسافرتی به شما اعلام کرد که 72 ساعت قبل از سفر حس کد را بگیرید همان زمان به وب سایت فاینداتور مراجعه کرده و طبق دستورالعمل ارائه داده شده کد را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *