حقوقی, خانواده

تداوم صدور حکم تخلیه برای اجاره نشینها در پاندمی‌کرونا

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و بیزینس‌های رایج در میان مردم با وقفه بسیار طولانی روبه‌رو شده و بسیاری از کارها با مشکل‌های شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، به طوری بسیاری از شرکت‌‌ها با ضرر و زیان‌های بسیار شدیدی روبرو شدند و در طول دوران قرنطینه و با تعطیلی طولانی مدت مشاغل حقوقی را به کارمندان خود نمی‌ دهند.با کساد شدن اکثر مشاغل به علت کرونا و ورشکست شدن شرکت‌ها و نبود حقوق کافی برای کارگران و کارمندان مشکلات بسیار زیادی در زندگی روزانه مردم مخصوصاً مستاجر نشینان به وجود آمده است، با وجود هزینه‌‌های بالای کرایه خانه ما شاهده قوانین و مقررات جدیدی برای اجرای قراردادهای اجاره مسکن هستیم.

آقای محمد اسلامی‌وزیر سابق راه و شهرسازی نوید تغییراتی در طرح‌های تمدید قراردادهای اجاره مسکن را داد و گفته شد که “تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا پس از تصویب برای اجرا ابلاغ خواهد شد” وی همچنین در رابطه با پیشنهاد افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن به سداد ملی کرونا خبر داد و گفت ما امیدواریم در اسرع وقت این مصوبه تصویب و اجرا شود. با ما همراه باشید تا در باره قوانین قراردادهای جدید اجاره مسکن بیشتر آشنا شوید.

اثرات شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های حمایتی از مستاجران

با شیوع ویروس کرونا و بر هم ریختن همه برنامه‌های کشورها در فعالیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره کشورهای زیادی شروع به اعمال قوانین جدیدی برای بهتر کردن وضعیت کشور خود کردند و یکی از معضل‌ها و مشکلات کشور‌ها، وضعیت نابسامان خانوارهای مسنجر بود، بنابراین دولت‌های زیادی سیاست‌های مختلفی برای کمک به این خانوارها در پیش گرفتند.

اغلب کشورهای بزرگ مخصوص کشورهای اروپایی که خانواده‌های اجاره‌نشین بیشتری نسبت به دیگر کشورها داشته اند سیاست‌‌های خاصی را برای اجاره نشینی در پیش گرفتند ولی چند کشورهایی مانند ترکیه مالزی سنگاپور و روسیه بودند که قوانین خاصی را برای مستاجران مسکونی وزن کردند و این شرایط را به عنوان شرایط اضطراری به شما نیاوردند.

شرایط تمدید قرارداد اجاره در ایام کرونا

به علت کرونا، مشکلات بسیار زیادی برای خانواده‌های اجاره نشین به وجود آمده است که مردم را به شدت نگران کرده است، ولیکن اداره راه و شهرسازی در رابطه با این مشکل سیاستی جدید را در پیش گرفت و در رابطه با افزایش قیمت اجاره‌ها قوانینی را برای شهرها ایجاد کرده است، شهر تهران ۲۵ درصد سایر کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها تا سقف ۱۵ درصد می‌توانند اجاره را افزایش دهند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی به مردم نوید داده است که به علت درگیری دوباره کشور و مشاغل مختلف با کرونا دوباره مصوبه سال قبل را به اجرا در می‌آورند و مالک تحت هیچ عنوانی حکم تخلیه را برای مستاجران صادر نمی‌ کنند مگر اینکه مستاجر به به تعهدات خود عمل نکند و یا افزوده شده بر روی کرایه را نپذیرد، چند قوانین دیگر نیز وجود دارد که مالک می‌تواند مستاجر را در شرایط خاصی به تخلیه خانه مجاب کند.

جالب است بدانید که در قشم این مسئله به صورت جدی پیگیری می‌شود، برای سفر به این شهر زیبا می‌توانید از تور هوایی قشم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *