ساختمانی

بهبود زندگی آپارتمان نشینی با انجام عملیات ساختمانی که کمتر کسی می‌داند!

خدمات راپل و کار در ارتفاع نماسازان پیشرو

زندگی در آپارتمان‌ها سختی‌ها و راحتی‌های خاص خود را دارد. با رعایت یک سری دستور العمل‌ها زندگی در مجتمع‌ها راحت تر خواهد شد. اما بروز یک سری مشکلات ناخواسته در بعضی مواقع باعث دغدغه برای ساکنین می‌شود. راه حل و جواب یک سری از دردسرهای به وجود آمده خیلی راحت است اما شاید خیلی از مردم اطلاع نداشته باشند. در این مقاله به یک سری پیشامدها پرداخته و جواب آن را با رجوع به وبسایت خدمات راپل نماسازان پیشرو خواهیم داد.

مشکل لانه کردن و تردد کبوتران در حیاط خلوت‌ها و نورگیرها

در اکثر ساختمان‌های امروزی فضایی وجود دارد که به آن را پاسیو، نورگیر، حیاط خلوت و روشنایی ساختمان می‌نامند. این فضا به دلیل موقعیتی که دارد معمولا برای تردد و سکنا گزیدن پرندگان مخصوصا کبوترها بسیار مستعد می‌باشد.

وجود پرندگان و رفت و آمد آن‌ها علاوه بر سر و صدا یک مشکل بزرگ دیگر دارد. این مشکل به علت ریختن فضولات آنها است. این فضولات علاوه بر کثیفی و بوی بد باعث به وجو آمدن انواع حشرات مانند کک و ساس می‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل عموم مردم راه‌های بی فایده زیادی را طی می‌کنند. مثلا خیلی‌ها با آویزیان کردن تعداد زیادی سی دی از انعکاس نور آن می‌خواهند پرندگان را فراری دهند که خوب تاثیر بسزایی ندارد.

اما راهکاری که اساسی باشد و همچنین قیمت منطقی داشته باشد چیست؟! شما به راحتی می‌توانید با بستن حیاط خلوت توسط توری از شر این دغدغه خلاص شوید. برای این کار از توری فرنگی گالوانیزه استفاده می‌شود. این توری همانند فنس‌ها سنگین نبوده و همانند توری مرغی جنس ضعیفی ندارند. با توجه به ابعاد نورگیر تعداد مناسب توری تهیه می‌شود و این توری‌ها کنار هم پهن و توسط سیم رابیتز بافته می‌شوند.

پس از یک تکه شدن توری‌ها روی پاسیو پهن شده و محکم کاری می‌شوند. برای انجام این کار نیازی به داربست نیست. این کار توسط کار با طناب یا همان راپل انجام می‌گیرد. برای مطالعه و اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت نماسازان پیشرو به آدرس www.petzlrappel.com مراجعه نمایید.

راه چاره برای پر کردن درز بین دو ساختمان یا همان درز انقطاع

منظور از درز انقطاع همان فاصله یک ساختمان با ساختمان مجاور می‌باشد که به طور مهندسی شده این درز برای همه ساختمان‌ها وجود دارد و ممکن است به علت پوشانده بودن به طریق مختلف تا به حال نظر شما را به خود جلب نکرده باشد.

درز‌های انقطاع از پایین هر ساختمان تا نقطه بالایی امتداد داشته و در عرض و طول ساختمان وجود دارد به طوری که ساختمان‌ها می‌بایست کاملا از هم جدا باشند. درزهای انقطاع بنا بر یک سری از محاسبات می‌توانند از چند سانتی متر تا حدود 50 سانتی متر باشند.

دلایل وجود درز انقطاع ساختمان‌ها چندین مورد است

  • به وجود آمدن ایمنی برای ساختمان‌های مجاور در مواقع زلزله یا تخریب ساختمان مجاور
  • جلوگیری از انتقال سر و صدا و گرما و سرما بین ساختمانها
  • جلوگیری از بروز حادثه و صدمه به ساختمان در صورت نشست ساختمان مجاور

بستن درز انقطاع‌ها به سه دلیل عمده واجب می‌باشند. مورد اول برای گرفتن جواز پایان کار است. مورد دوم به منظور زیباسازی و نبودن فضای خالی در نمای ساختمان‌ها است. مورد سوم هم به دلیل عدم ورود جانوران به این محوطه است.

بستن و پوشاندن درز انقطاع ساختمانبهترین روش‌ها برای پوشاندن این درز استفاده از یونولیت، ورق و توری است. بهترین و شکیل ترین روش استفاده از ورق می‌باشد. برای آگاهی بیشتر و مطالعه پیشنهاد می‌شود مقاله مربوطه را در وبسایت نماسازان پیشرو رویت نمایید.

افتادن سنگ از نمای ساختمان‌ها

یکی از مهمترین مشکلاتی که در کلان شهر‌ها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ریزش سنگ از نمای ساختمان‌ها است. این موضوع بسیار خطرناک بوده و در صورت افتادن سنگ روی اشخاص و وسایل نقلیه خطرات جبران ناپذیری را همراه خواهد داشت.

چنانچه سنگ نما یا نورگیر یا سنگ‌های پارکینگ (مخصوصا ستون‌ها) ساختمان شما شل شده و یا ریزش کرده است می‌توانید با شرکت نماسازان پیشرو تماس بگیرید. این گروه با تکنسین‌های با تجربه و متعهد خود نسبت به محکم کاری سنگهای ساختمان توسط پیچ و رولپلاک اقدام می‌نماید.

در این روش تمام سنگ‌ها توسط دریل‌های مخصوص سوراخ کاری شده و سپس پیچ و رولپلاک می‌شوند. باید توجه داشت که هر سنگ با توجه به ابعادی که دارد تعداد استانداردی پیچ باید برای آن مصرف شود. چنانچه انجام این کار توسط شرکت معتبر و با سابقه ای انجام شود شما به طور کامل خیالتان برای همیشه از این موضوع راحت می‌شود.

مهمترین پرسشی که در اذهان عموم برای اقدام جهت تثبیت سنگ نما این است که پیچ و رولپلاک با داربست انجام می‌شود یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که برای انجام این کار و دیگر خدمات در ارتفاع و نمای ساختمان دیگر نیازی به داربست نمی‌باشد.

امروز با روی کار آمدن خدمات راپل تمامی‌این امور توسط کار با طناب انجام می‌شود. استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب هزینه پایینتر، ایمنی بیشتر، سرعت انجام کار بیشتر و عدم مزاحمت برای عابرین و وسایل نقلیه را در پی دارد.

محکم کردن سنگ نما با پیچ رولپلاکانتخاب شرکت معتبر و زیبا سازی پس از پیچ رولپلاک نما

یکی از مواردی که در بحث پیچ کردن سنگ نما خیلی خیلی مهم است انتخاب پیمانکار و شرکت مجری معتبر است. دلیل این موضوع ارتباط کار انجام شده با جان آدم‌ها است. از آنجا که انجام کار در نقاط مرتفع بوده و نمی‌توان نظارت دقیقی بر آن داشت، این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

یک شرکت معتبر پرسنل خود را بیمه می‌کند تا هیچ مسئولیتی به عهده مشتری نباشد. همچنین دیگر وظیفه یک پیمانکار حرفه ای گارانتی نمودن کار است تا خیال شما راحت باشد. پس از اجرای محکم کاری سنگ نما حتما باید روی پیچ‌ها با پوشش مناسبی همرنگ سازی شود تا زیبایی نما به مخاطره نیفتد. با رعایت این موارد کار به نحو احست انجام خواهد شد و برای رفع مشکل دوباره مشکل به وجود نخواهد آمد.

شستن و تمیز کردن نمای ساختمان‌ها مثل آب خوردن!

یکی از کارهایی که ساکنین یک ساختمان بسیار به آن علاقه مند بوده ولی فکر می‌کنند کار خیلی سخت و هزینه بری است نظافت و تمیز کاری نمای ساختمان است. حتی همین الان نیز به به قطع می‌توان گفت 50 درصد مردم نمی‌دانند که بدون نیاز به داربست می‌توان نما را شستشو داد و تمیز کرد.

همان قدر که نظافت داخل ساختمان اهمیت دارد تمیز بودن نمای بیرونی ساختمان نیز مهم است. در واقع این موضوع از دو جنبه ضرورت دارد. در درجه اول با این کار ساختمان جلوه زیباتری پیدا کرده و متریال کار شده در نما همیشه در ایده آل ترین حالت خود قرار می‌گیرند. در درجه دوم پاکسازی نمای بیرونی باعث می‌شود داخل ساختمان دیرتر کثیف شود چرا که بخش اعظم گرد و خاک و کثیفی از روی نما به داخل خانه نفوذ می‌کند.

روش مناسب برای پاکسازی نمای ساختمان‌ها بستگی به جنس نما و نوع متریال به کار رفته دارد. روش‌های مختلف شستشوی نمای ساختمان در وبسایت شرکت نماسازان پیشرو به تفصیل توضیح داده شده است و می‌توانید مطالعه نمایید. اما به طور مختصر می‌توان گفت شستشو از طریق دستگاه واترجت یکی از عمومی‌ترین و بهترین روش‌هاست. این دستگاه همانند دستگاه کارواش بوده و با فشار مناسب باعث زدوده شدن کثیفی‌ها می‌شود.

نماشویی ساختمان توسط افراد بی تجربه ممکن است آسیب‌های جدی به نمای ساختمان وارد نماید. بسیار دیده شده است که برای این امر از مواد شوینده نامناسب استفاده شده و نما به گونه ای آسیب دیده که قابل جبران نبوده است. پس از انتخاب یک پیمانکار مجرب و متعهد تا جایی که می‌توانید اطمینان حاصل نمایید.

نماشویی و شستشوی نمای ساختماننصب دریچه هوا و دریچه هود روی نمای ساختمان

حتما برای شما هم پیش آمده است که احتیاج به یک خروجی هوا از داخل ساختمان به روی نما و محیط بیرون داشته باشید. اگر قصد انجام همچین کاری را دارید به هیچ عنوان نیاز به نصب داربست ندارید. این کار در کوتاه ترین زمان و با یک هزینه معقول به راحتی توسط راپل قابل انجام است.

برای انجام این کار راپل کارها از نمای ساختمان آویزان می‌شوند. سپس توسط گردبر و یا سنگ فرز نما را برش می‌دهند. در انتها توسط دریل‌های بتن کن ملات پشت نما خالی شده و لوله هواکش تعبیه می‌گردد. سپس برای حفظ زیبایی نما می‌توان از دریچه‌های آلومینیومی‌استفاده نمود.

نورپردازی نما و عوض کردن و ترمیم لامپ‌های نمای ساختمان

در عصر حاضر معمولا تمامی‌ساختمان‌ها در هنگام اجرای نما تمهیدات لازم جهت سیم کشی و اجرای نورپردازی را لحاظ می‌کنند. اما چنانچه نمای شما از این نعمت بی بهره است کافی است با شرکت نماسازان پیشرو تماس بگیرید.

با مشورت شما و کارشناسان این شرکت و همفکری با یکدیگر یک طراحی اولیه برای نورپردازی لحاظ می‌شود. این نظر شماست که از چه نور و لامپی با چه پرتاب نوری در کجای نما استفاده شود. پس از فراهم کردن ادوات لازم کادر اجرایی نسبت به سیم کشی و نصب لامپ‌ها و پروژکتورها اقدام می‌نمایند. به همین راحتی و بدون نیاز به داربست و با صرف یک هزینه معقول می‌توانید روحی تازه به نمای خود ببخشید.

ساختمان‌هایی که در نمای خود از نورپردازی بهره می‌برند مطمئنا به مرور زمان چه از لحاظ سیم کشی و از چه لحاظ سوختن لامپ‌های موجود نیاز به تعمیرات و مرمت دارد. پس از تهیه لامپ و پروژکتورهای جایگزین توسط مشتری، تکنسین‌های این شرکت اقدام به تعویض آنها کرده و اگر سیم کشی ایرادی داشته باشد آن را برطرف می‌کنند.

و اما سخن پایانی…

به طور قطع همه شما حداقل با یکی از موارد گفته شده در بالا برخورد داشته اید. شاید اولین چیزی که در ذهن شما به وجود آمده این باشد که باید داربست نصب کنید. در این مقاله متوجه شدید که برای کار‌های در ارتفاع و نمای ساختمان‌ها دیگر به این پروسه نیازی ندارید. با ظهور خدمات راپل تمام امور در ارتفاع به راحتی توسط راپل کارهای متخصص قابل انجام است.

موارد گفته شده در بالا فقط بخشی از کارهایی بود که توسط کار با طناب یا همان rope access انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و اینکه خدمات راپل گره از چه کارهایی که شما نیاز دارید باز می‌کند پیشنهاد می‌شود به وبسایت شرکت نماسازان پیشرو به آدرس www.petzlrappel.com مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره 09128316620 با کارشناسان این شرکت گفتگو نمایید.

هدف از نوشتن این مقاله این بود که جواب برخی از دغدغه‌های شما در زندگی روزمره برطرف گردد.

منبع این مقاله: سایت شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *