ورزشی

چطوری می‌شود با ورزش و رژیم لاغر شد؟

راهکارهای مختلفی برای لاغری و تناسب اندام وجود دارد. برخی از افراد طرفدار لاغری راحت هستند و رو به استفاده از دستگاه‌های لاغری می‌آورند. که البته این روش کاملا نتیجه بخش و سریع است. اما برخی دیگر خواهان این هستند که بتوانند خودشان با اصلاحی در سبک زندگی به تناسب اندام و لاغری برسند. برای این منظور باید تغییراتی در رژیم غذایی و فعالیت بدنی ایجاد کرد. در این متن که به کمک تیم کوئیک فیت گرداوری شده است می‌خواهیم نکات کلیدی برای این روند ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم برای لاغری با رژیم و ورزش

تناسب اندام با روش‌های طبیعی از جمله ورزش و رژیم کمی‌زمان بر است اما می‌تواند تضمین کننده سلامت بدن باشد. البته اگر تمرینات ورزشی را غلط انجام ندهیم که باید برای این منظور از مربیان و ویدئوهای آموزشی و اصولی کمک گرفت. در ادامه نکاتی برای لاغری با ورزش و رژیم غذایی ارائه خواهیم کرد.

چطوری با ورزش لاغری شویم؟

برای دست یافتن به تناسب اندام در کنار کاهش وزن، بهتر است رژیم و ورزش مناسبی را پیش گرفت. برای ورزشی که این هدف را می‌طلبیم باید روزانه وقت گذاشت.

از وقت گذاشتن منظور ما این است که بین 3 الی 5 روز در هفته را به ورزش متنوع اختصاص دهید و روزهای دیگر را استراحت کنید. حتی توصیه می‌شود مدت زمانی که به ورزش اختصاص می‌دهید بیشتر از 40 دقیقه باشد تا حسابی چربی سوزی و کالری سوزی در بدن اتفاق بیفتد.

لازم به ذکر است هدف از تنوع ورزشی این نیست که تمرینات متنوع انجام دهید بلکه منظور پیش بردن روشی است که در آن هم فعالیت‌های هوازی تنظیم شده باشد، هم فعالیت‌های قدرتی با وزنه و هم اینکه سرد کردن و گرم کردن در ابتدا و انتهای ورزش در نظر گرفته شده باشد. علاوه بر این موضوع می‌توان از گزینه‌های زیر نیز کمک گرفت:

  • نظم داشته باشید، روزانه ساعت خاصی را به ورزش اختصاص دهید و پراکندگی ایجاد نکنید
  • بین ورزش آب بنوشید
  • نفس گرفتن و در واقع دم و بازدم منظم به همراه 2 ثانیه حبس نفس در سینه را فراموش نکنید
  • حرکات را با آرامش انجام دهید
  • از درست انجام دادن حرکات مطمئن شوید
  • به هیچ وجه با عجله ورزش نکنید و زمان مناسبی را برای بدن خود بگذارید

چطوری با رژیم لاغر شویم؟

نکته مهم دیگری که برای روند لاغری مهم است، تغذیه است. پیش بردن روند تغذیه ای مناسب می‌تواند نقش به سزایی در کاهش وزن و تناسب اندام داشته باشد. از این رو باید همه جوانب را برای آن در نظر داشت که در ادامه بیان خواهیم کرد.

1.      از چربی‌های مفید غافل نشوید

معمولا برای رژیم‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که برای اینکه بتوانید کاهش وزن داشته باشید باید چربی مصرف نکنید. اما ما توصیه می‌کنیم چربی‌های مفید را به هیچ وجه حذف نکنید. گزینه‌هایی مانند مغزها، دانه‌ها، میوه‌هایی مانند زیتون و آووکادو سرشار از چربی‌های مفید هستند که بهتر است از آنها در رژیم غذایی بهره برد. حتی ماهی‌های چرب نیز گزینه‌های بسیار خوبی هستند که علاوه بر پروتئین چربی مفیدی را هم به بدن می‌رسانند که برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید هستند.

2.     مصرف سبزیجات

از دیگر نکات تغذیه ای که باید برای رژیم در نظر داشت استفاده از سبزیجات است. سبزیجاتی که نشاسته کمتری دارند گزینه‌های بسیار عالی برای روند لاغری و احساس سیری بیشتر با دریافت فیبر هستند. باید انواع سبزیجات خام مانند کاهو، کلم، گوجه، خیار و بسیاری از گزینه‌های مناسب دیگر را پیش از وعده اصلی غذایی به عنوان منابعی سیر کننده به کمک فیبر استفاده کرد.

3.     دریافت پروتئین کافی

ما در این متن قرار است به شما بگوییم چه مواردی بهتر هستند که در رژیم به کار برد. گزینه بعدی برای این منظور پروتئین است. منابع حیوانی و گیاهی متنوعی برای دریافت پروتئین وجود دارد که به روند لاغری و حتی عضله سازی کمک شایانی می‌رساند. از جمله منابع پروتئینی مفید که می‌توان به آنها اشاره کرد:

  • استفاده از انواع حبوبات به ویژه لوبیاها
  • استفاده از گوشت قرمز بدون چربی از جمله گوشت گوساله
  • استفاده از گوشت ماکیان مانند مرغ و به ویژه سینه مرغ بدون پوست
  • استفاده از گوشت ماهی‌های چرب
  • آجیل و مغزها و انواع دانه‌ها مانند دانه چیا و تخم کتان
  • سویا
  • تخم مرغ
  • لبنیات به ویژه ماست و پنیر

موارد بیان شده تنوع بالایی از موادغذایی هستند که برای وعده‌های اصلی غذایی می‌توان به کار برد. اما در وعده صبحانه حتما مقداری پروتئین دریافت کنید تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی داشته باشید.

4.     نوشیدن آب کافی

از دیگر نکات مهم برای پیش بردن روند لاغری، نوشیدن آب است. بهتر است به جای هر گزینه مضری مانند نوشابه‌های گازدار و سرشار از قند، از آب استفاده کنید. حتی معمولا توصیه نمی‌شود که آبمیوه استفاده شود. زیرا آبمیوه حتی اگر طبیعی هم باشد، فیبر خود را از دست داده است و فقط به همراه مقادیری ویتامین، قند بالایی را به بدن می‌رساند. پس آب بنوشید تا بدن هیدراته شود بدون آنکه به بدن ضرری وارد شود.

چه نکات دیگری برای لاغری باید رعایت شود؟

  • خواب کافی به مدت 6 الی 8 ساعت را باید برای شب در نظر داشت
  • استرس را باید از خود دور کرد
  • پایبندی در رژیم را باید جدی گرفت
  • می‌توان از میان وعده‌های کم کالری مانند میوه و سبزیجات برای غلبه بر احساس گرسنگی کمک گرفت
  • بین وعده‌های غذایی نباید فاصله زیادی وجود داشته باشد در این صورت بهتر است میان وعده دو مرتبه استفاده کرد تا انرژی بدن تامین شود و عضله‌ها نسوزند
  • مصرف محرک‌ها برای بالا بردن چربی سوزی راهکار خوبی است اما به تنهایی کافی نیست گزینه‌هایی مانند چای سبز، قهوه و شکلات تلخ از جمله محرک‌هایی هستند که برای لاغری می‌توان از آنها کمک گرفت

در آخر

در این متن به نکات مهمی‌برای لاغری اشاره کردیم. اما لاغری به این سادگی‌ها نیست. باید برای آن هدف مشخص کرد و تلاش کرد. حتی پایبندی به رژیم غذایی و انجام منظم تمرینات ورزشی نکته مهمی‌است که باید در کنار گزینه‌هایی همچون مدیریت استرس، خواب کافی و… در نظر داشت.

یک دیدگاه برای “چطوری می‌شود با ورزش و رژیم لاغر شد؟

  1. صادق گفت:

    مطلب واقعا مفیدی بود.
    ورزش، تغذیه و روحیه مناسب (از لحاظ معنوی) واقعا سه عنصر طلایی هست که اگر تو زندگی رعایت بشه واقعا میتونه انسان‌ها رو به زندگی و هدف ایده آلشون برسونه.
    ممنون بابت این محتتوای خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *