علم و فناوری

علت کار نکردن شارژر وایرلس سامسونگ

معمولاً در گوشی‌های سامسونگ بیشتر استفاده کنندگان با مشکلی مانند شارژ نشدن موبایل خود رو به رو می‌شوند. افراد زیادی از این نوع شارژر خریداری نموده اند اما گسترش استفاده مردم از این نسل شارژر نشان داد که مشکلاتی به همراه داشته است و گوشی را شارژ نکرده است. در ادامه مطلب شما را با علت کار نکردن شارژر وایرلس سامسونگ آشنا می‌کنیم.

دلایل کار نکردن شارژر وایرلس سامسونگ

  1. از خارج نشدن شارژر از پریز برق مطمئن شوید:

یکی از علت‌های کار نکردن شارژر وایرلس سامسونگ که ممکن است به آن توجه نشود این است که شارژر به خوبی داخل پریز برق قرار نگرفته باشد، به همین جهت همیشه شارژر خود را بررسی کنید.

  1. شارژر وایرلس سامسونگ فیک خریداری نکنید:

اینکه از شارژر وایرلس اصل استفاده کنید نکته مهمی‌است؛ چرا که شارژر‌های اصل سامسونگ بهتر از هر شارژر و مدل‌های دیگری است؛ چون با شارژر وایرلس سازگاری دارند. موارد فیک باعث شارژ نکردن تلفن توسط شارژر وایرلس می‌شوند. پس بهتر است از شارژر‌های اصل که مربوط به خود آن گوشی است استفاده کنید.

  1. از قاب محافظ گوشی برای شارژ کردن استفاده نکنید:

قاب محافظ یک لایه ای است که بین شارژر و گوشی قرار دارد که باعث شارژ نشدن شارژر وایرلس سامسونگ می‌شود؛ پس باید مطمئن شوید که هیچ لایه پلاستیکی بین گوشی و استند شارژر قرار نداشته باشد. به همین جهت هنگام استفاده از شارژر وایرلس باید قاب محافظ گوشی خود را در بیاورید که با مشکل شارژ نکردن شارژر رو برو نشوید.

  1. ریبوت کردن سیستم گوشی:

یکی از راه حل‌های بسیار کاربردی و مفید ریبوت کردن سیستم نرم افزاری گوشی و باگ‌های آن است. این راه کار مخصوص کسانی است که شارژر وایرلس شان کار می‌کرده اما حال به دلیل اشکال نرم افزاری به مشکل برخورده است.

  1. شارژر وایرلس سامسونگ خود را از رطوبت دور نگه دارید:

یکی دیگر از علت‌های شارژ نشدن شارژر وایرلس این است که به بخش پورت گوشی سامسونگ رطوبت وارد شده است؛ به همین علت اگر سوکت شارژ گوشی خود مرطوب شده است آن را با یک دستمال خشک کنید.

بررسی کار شارژر وایرلس سامسونگ

به طور کلی شارژر وایرلس سامسونگ دارای مشخصات زیر می‌باشد:

  • شارژر‌های وایرلس از طریق نیروهای الکترو مغناطیسی که کارشان انتقال انرژی بدون کابل برق است، برای دستگاه‌های هماهنگ با این شارژر را آماده می‌کند؛ پس از انتقال جریان الکترو مغناطیسی در سیم‌های سیستم و به سیم پیچ داخل شارژر انتقال پیدا می‌کند، یعنی پس از منتقل شدن انرژی به شارژ بی‌سیم و مبدل شدن آن به میدان الکتریکی دستگاهی که روی استند شارژر وایرلس قرار گرفته، شارژ می‌شود.
  • هر چقدر گنجایش میدان الکترومغناطیسی القایی زیاد باشد، کارکرد شارژر وایرلس هم زیاد تر می‌شود و این کار باعث می‌شود که شارژر دستگاه شما از فاصله ی دورتر هم شارژ شود.
  • شارژرهای وایرلس سامسونگ در مقایسه با شارژرهای معمولی قیمت‌های بالاتری دارند.
  • امکان فست شارژ وجود ندارد. با این حساب در مقایسه با شارژرهای معمولی بسیار ضعیف تر عمل می‌کنند؛ چون از سیم پیچ استفاده بسیاری می‌شود و بالا رفتن دما در آن بسیار زیاد است، به همین دلیل امکان این را دارد به باتری موبایل شما آسیب بزند.
  • از آنجایی که توان اکثر شارژرهای وایرلس سامسونگ بین ۲.۰ تا ۵.۰ آمپر است نیاز دارد که ولتاژ مطابق با گوشی خود را تهیه کنید تا بتوانید از آن بهره ببرید.
  • گوشی‌هایی که دارای شارژر Qi هستند، زمان استفاده از شارژر وایرلس احتیاجی به شارژر سیمی‌نخواهند داشت ولی برای این کار سیستم شارژر وایرلس که گوشی روی آن گذاشته شده است خود شارژر می‌بایست به یک منبع تغذیه وصل شود.

سوالات متداول درباره شارژر وایرلس

چرا موبایل به سرعت شارژ نمی‌شود؟

اگر از شارژر وایرلس خود انتظار دارید که مانند شارژرهای معمولی به سرعت شارژ شود، باید این انتظار را کنار بگذارید و بدانید که اکثر شارژرهای وایرلس حداقل امکان توان ۷.۵ الی ۱۰ وات را دارند؛ به همین جهت شارژ کردن گوشی با یک شارژر وایرلس همیشه طولانی تر از یک شارژر معمولی است.

چرا بعضی وقت‌ها گوشی بر روی  شارژر است ولی شارژ نمی‌شود؟

این نسل از شارژرهای وایرلس سامسونگ می‌بایست به دقت روی شارژر قرار بگیرند تا به راحتی شارژ شوند اما در شارژرهای معمولی نیازی به دقت بسیار بالا نمی‌باشد و شما به آسانی می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید.

آیا شارژر وایرلس سامسونگ قدرت کافی را برای شارژ دارد؟

با توجه به قیمت چندین برابری شارژرهای وایرلس نسبت به شارژرهای معمولی حتماً می‌بایست شارژری را خریداری کنید که قدرت بیشتری داشته باشد و قیمت بسیار بالایی برای آن هزینه کنید؛ چرا که ولتاژ و شدت جریان دو نکته مهم هستند و در سرعت شارژ بسیار تاثیر دارند.

آیا شارژر وایرلس به گوشی آسیب می‌زند؟

درست است که استفاده از شارژر بی سیم کار را برای شما ساده تر می‌کند اما سوال اصلی اینجاست که اگر گوشی شما به طور کامل شارژ شود، چه مشکلاتی برای باتری به وجود می‌آید.

به جهت ترتیب‌ بندی الکترونیکی، گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بیش از اندازه نباید شارژ شوند. زمانی که شما گوشی یا تبلت خود را همیشه در وضعیت شارژ کامل داشته باشید، باعث می‌ شود که عملکرد باتری به شدت افت کند و لازم به ذکر است که بدانید اگر گوشی شما بیشتر از ۹۰درصد شارژ داشته باشد و در شارژ قرار بگیرد، عملکرد باتری پایین می‌آید.

سخن پایانی

یکی از بهترین دلایل استفاده کردن از شارژر وایرلس نداشتن سیم‌های آن است که همین امر موجب کاهش خطر برخورد آن با آب یا برق می‌شود‌. شارژر بی‌سیم کار را برای استفاده کاربران راحت کرده است و افراد بدون استرس از اتفاقات ناگهانی می‌ توانند دستگاه خود را روی استند شارژر قرار دهند و به کار‌های روزمره دیگر خود برسند.

در این مقاله بیشتر دلایلی که باعث شارژ نشدن شارژر وایرلس سامسونگ می‌شود را توضیح دادیم، اما اگر با این راه کار‌ها مشکل شما برطرف نشد، برای بررسی شارژر و گوشی به یک متخصص فنی یا نمایندگی سامسونگ مراجعه کنید یا به خرید شارژر بی سیم و وایرلس سامسونگ جدید اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *