دندانپزشکی

روکش کامپوزیت دندان

ونیرهای دندانی چیست؟

روکش‌های دندانی پوسته‌هایی هستند که از مواد چینی یا رزین کامپوزیت ساخته شده اند. آنها به دندان‌ها می‌چسبند و به خوبی با هم ترکیب می‌شوند. روکش‌ها با سایه و رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارند و به بیماران لبخند سفید و طبیعی کاملی می‌دهند. به طور معمول، روکش‌ها برای بیمارانی استفاده می‌شود که دندان‌های بدشکل، لکه‌دار، ناهموار یا شکسته دارند. ونیرها دائمی‌نیستند، اما بادوام هستند و بین 10 تا 15 سال ماندگاری دارند. عمر روکش‌ها به میزان ساییدگی و پارگی آنها در طول زمان بستگی دارد.

چه کسی کاندیدای خوب برای کامپوزیت دندان میباشند؟

بیمارانی که در اثر چندین عمل دندانپزشکی دچار تغییر رنگ شده اند، معمولاً کاندیدهای خوبی برای کامپوزیت و لمینیت دندان هستند. علاوه بر این، بیمارانی که دارای لکه‌هایی از غذا یا داروهای تجویزی هستند نیز می‌توانند از روکش استفاده کنند. از ونیرها می‌توان برای ایجاد لبخند یکنواخت، بستن فاصله بین دندان‌ها و طبیعی جلوه دادن در دهان استفاده کرد. بافت لثه روکش‌های چینی را به خوبی تحمل می‌کند و روکش‌ها در برابر لکه مقاوم هستند که به سفیدی روشن آنها کمک می‌کند.

ونیرها چگونه اعمال می‌شوند؟

ما به یک مشاوره اولیه برای بحث در مورد اهداف هر بیمار و تعیین یک برنامه درمانی سفارشی نیاز داریم. تیم ما با اشعه ایکس به ما کمک می‌کند تا دندان‌های شما را با جزئیات بررسی کنیم و بهترین نوع روکش را تعیین کنیم. هنگامی‌که بیماران به مطب ما برمی‌گردند، بخشی از مینای دندان برداشته می‌شود تا دندان‌ها برای روکش آماده شوند. قالب‌های دندان شما گرفته می‌شود و برای تهیه روکش به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. پس از آماده شدن کامپوزیت، تیم ما اطمینان حاصل می‌کند که روکش‌ها به درستی جا می‌شوند. ما همچنین رنگ را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم که آنها کاملاً با دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارند. دندان‌ها به طور کامل تمیز می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که روکش به درستی به سطح دندان می‌چسبد.

برای قرار دادن روکش‌ها روی دندان‌ها از ماده سیمانی مخصوص استفاده می‌شود. از نور ماوراء بنفش برای سفت شدن و کمک به سفت شدن سریع روکش استفاده می‌شود. تکمیل فرآیند روکش چند هفته طول می‌کشد و بیماران باید منتظر چندین قرار ملاقات باشند. پس از قرار دادن روکش‌ها، از بیماران می‌خواهیم که برای ویزیت بعدی به مطب آتن مراجعه کنند. این برای اطمینان از اینکه روکش‌ها همچنان ظاهر و احساس عالی دارند. ونیرها روشی کمتر گسترده هستند و تهاجمی‌نیستند و این روش را برای بسیاری از بیمارانی که به دنبال لبخندی سفید روشن هستند، انتخابی عالی می‌کند.

چه نوع روکش‌هایی موجود است؟

روکش‌های چینی روکش‌های چینی بادوام هستند و از سرامیک ساخته شده اند. این روکش‌ها را می‌توان دقیقاً با سایه دندان‌های طبیعی شما مطابقت داد. روکش‌های پرسلن رایج‌ترین نوع روکشی هستند که به دلیل قابلیت سفارشی‌سازی ونیر به بهترین شکل برای دندان‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. روکش‌های پرسلن تا حد امکان از دندان موجود شما محافظت می‌کنند و به بیماران لبخندی ماندگار می‌بخشند. لومینرها نوع دیگری از روکش چینی است که می‌تواند به بهبود لبخند بیمار کمک کند. این نوع روکش به حداقل آماده سازی دندان نیاز دارد و مواد نازک تر و به راحتی در مقایسه با روکش‌های چینی سنتی اعمال می‌شود. قرار دادن لومینیرها را می‌توان بدون تزریق یا بیهوشی انجام داد و فواید مشابه و نتایج طولانی مدت را برای بیماران به ارمغان می‌آورد. رزین کامپوزیت ونیرهای رزین کامپوزیت نتایج و مزایای مشابهی را در مقایسه با روکش‌های چینی سنتی دارند. این نوع روکش به بریدگی، طول دندان‌ها و فاصله بین دندان‌ها کمک می‌کند. ونیرهای رزین کامپوزیت قیمت کمتری دارند و این گزینه را برای بیماران مقرون به صرفه می‌کند. طول عمر روکش رزین کامپوزیت به اندازه ونیرهای چینی سنتی نیست. ونیرهای رزین کامپوزیت به روشی مشابه با حداقل آماده سازی دندان اعمال می‌شوند.

ایمپلنت دندان

آیا نگران زندگی با دندان‌های از دست رفته هستید؟ با استفاده از ایمپلنت های دندانی پیشروترین سیستم ایمپلنت دندانی ممتاز در جهان در اینجا در کلینیک دندانپزشکی آتن، درمان‌های ایمپلنت دندان کامل قوس را ارائه می‌کنیم. این راه حل ایده آل برای کسانی است که نیاز به تعویض همه دندان‌های خود به طور همزمان دارند. ما دندان‌های انقلابی را با استفاده از روش ایمپلنت دندان ارائه می‌کنیم. تیم متخصص ایمپلنت دندان ما قادر به انجام بازسازی کامل قوس هستند و لبخندی کاربردی و زیبایی شناختی به بیمارانمان برمی‌گردانند. اگر نگران زندگی با دندان‌های از دست رفته هستید، نیازی نیست، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم.

نیازی به سازش با دندان مصنوعی شل یا نامناسب نیست. اگر می‌خواهید همه دندان‌های خود را از دست بدهید یا قبلاً دندان‌های خود را از دست داده‌اید، ممکن است با استفاده از ایمپلنت‌های دندان، «دندان‌های همان روز فوری» یا «دندان‌های یک روزه» را تهیه کنید. ما می‌دانیم که دلایل زیادی برای از دست دادن دندان‌های شما وجود دارد از جمله بیماری لثه، پوسیدگی دندان و ضربه. در کلینیک آتن، ما همچنین می‌دانیم که از دست دادن دندان‌های شما می‌تواند بسیار دلهره آور باشد. ما در هر مرحله از راه به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین راه حل را برای خود پیدا کنید. با درمان بازسازی کامل قوس با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی، یک اندازه برای همه مناسب نیست و به همین دلیل، قبل از اینکه مناسب ترین گزینه‌های درمانی را برای شما در یک گزارش دقیق دندانپزشکی سفارشی بیان کنیم، مورد شما را به طور کامل ارزیابی می‌کنیم.ما دندان‌های جایگزین ایمپلنت دندانی ثابت را با استفاده از سیستم ایمپلنت دندان پیشرو و تحقیق شده در جهان، ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید مانند دندان‌های طبیعی خود گاز بزنید، بجوید، صحبت کنید و بخندید. اسکنرهای دیجیتال داخل دهانی ما و امکانات اسکن CBCT به این معنی است که می‌توانیم بالاترین استانداردهای مراقبت را برای بیماران خود ارائه دهیم. با لبخندی که همیشه آرزویش را داشتید اعتماد به نفس خود را به دست آورید.

امروز با ما تماس بگیرید در کلینیک زیبایی آتن علاوه بر زیبایی دندان میتوانید از خدمات بوتاکس مزو فیلر و پاکسازی پوست و… بهره ببرید.

02177852136

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *