ساختمانی

دکوراسیون داخلی با چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی به روش محبوبی میان مردم تبدیل‌شده است تا خانه‌ها و ملک‌های تجاری‌شان را با چنین محصول همیشه سبزی که درست مانند چمن‌های واقعی به نظر می‌رسد، تزئین کنند.

نه‌تنها چمن مصنوعی می‌تواند کف‌پوش فوق‌العاده‌ای برای باغ، حیاط، اطراف استخر، زمین‌بازی حیوانات خانگی، پاسیو و تراس و غیره باشد، بلکه دارای مزیت‌هایی است که شمارا از بسیاری از هزینه‌ها می‌رهاند.

شرکت آسیا چمن به بیش از 20 سال سابقه فعالیت در تولید و عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین چمن‌های مصنوعی در ایران و خاورمیانه به نامی‌آشنا در محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز تبدیل‌شده است. هم‌چنین به دلیل پروژه‌های تجاری و خانگی بسیاری که انجام داده است و تجاربی که در این مسیر کسب نموده است می‌تواند بهترین انتخاب برای هدف سبز شما باشد.

 چمن مصنوعی دیواری؟

شاید از خودتان بپرسید که چرا تا زمانی که می‌توانیم از چمن طبیعی استفاده کنیم باید به سراغ چمن مصنوعی دیواری برویم؟ دلایل بسیاری است که مردم این کار را انجام می‌دهند. مزیت‌های کاربردی و تزیینی بسیاری برای استفاده در چمن مصنوعی برای دیوار وجود دارد. برخی از این دلیل‌ها می‌توانند به‌این‌ترتیب باشند:

  1. شما می‌خواهید طبیعت را به داخل منزل و محیط کاری خود بیاورید: شاید داشتن چند گیاه در اطراف خانه برای شما آن حس زیبای طبیعت را که به دنبالش هستید، به وجود نیاورد و شاید بخواهید تا دنیای بیرون را به منزل خود دعوت کنید. به این منظور دیوار، یکی از بهترین بخش‌هایی می‌باشد که می‌تواند هدف شمارا به واقعیت تبدیل کند.
  2. شما می‌خواهید مکان استادیوم مانندی در منزل و یا حتی طبقه زیرزمین خانه خود داشته باشید. اگر طرفدار ورزش هستید ممکن است بخواهید بخشی از منزل خود را به این امر اختصاص دهید. سیستم صوتی و تلویزیون بزرگی که در این مکان برای خود قرار می‌دهید به کنار، شما می‌توانید دیوارهای اطراف را با چمن مصنوعی بپوشانید تا همه‌چیز بیشتر به استادیوم شود.
  3. می‌خواهید دکوراسیون منزلتان بسیار متمایز و چشمگیر دیده شود؟ چه تعداد افرادی را می‌شناسید که از چمن مصنوعی برای دیوار منزل خود استفاده کرده‌اند؟ احتمالاً هیچ‌کس یا تعداد بسیار محدودی. اما این نوع دکوراسیون سبز می‌تواند منزل شما را در میان سایر آشنایان و همسایه‌ها بسیار متفاوت و مورد توجه قرار دهد.

در کدام کجا می‌توانید چمن مصنوعی دیواری داشته باشید؟

مکان‌های مختلفی در خانه وجود دارد که می‌توانید به بهترین وجه ممکن از چمن‌ مصنوعی دیواری استفاده نمایید. در برخی از مکان‌ها چمن مصنوعی صرفاً برای اهداف دکوراسیون و تزیین و در برخی دیگر برای اهداف کاربردی  به کار می‌رود.

در ادامه با ما همراه باشید تا ایده‌هایی را از استفاده از چمن مصنوعی دیواری در دکوراسیون داخلی با شما به اشتراک بگذاریم.

1- اتاق کودکان

این‌یکی از مکان‌هایی است که استفاده از چمن مصنوعی دیواری هم جنبه تزیینی و هم جنبه کاربردی دارد. چمن مصنوعی بسیار نرم و لطیف است و استفاده از آن برای دیوار اتاق کودکان، موجب امنیت و سلامت آن‌ها در حین بازی کردن یا برخورد به دیوار می‌شود. هم‌چنین نمای سه‌بعدی بسیار جالب و دل‌نشینی در اتاق ایجاد می‌کند که کودکان را به بازی و فعالیت‌های جسمی‌بیشتر ترغیب می‌کند.

2- اتاق بازی

همان‌طور که در بالا بیان کردیم اگر می‌خواهید اتاق بازی شخصی مانند استادیوم داشته باشید، می‌توانید در کنار سایر تجهیزاتی که فراهم می‌کنید، از چمن مصنوعی برای دیوار و یا حتی کف به کار ببرید و شاهد این باشید که در عرض چند دقیقه مکان موردنظر شما به یک استادیوم شباهت دارد.

شما هم‌چنین می‌توانید این بخش از منزلتان را به هر ورزشی که دوست دارید، اختصاص دهید و در محیط امن و چهار دیوار شخصی خانه، از زمین ورزشی خود نهایت لذت را ببرید.

ازجمله مکان‌های دیگری که می‌توانید از چمن مصنوعی دیواری استفاده کنید می‌توان به محیط‌های اداری و کاری، بالکن و تراس و حتی دیوارهای حیاط و غیره اشاره کرد. همه‌چیز به شما بستگی دارد که می‌خواهید در کجا و چگونه از چمن مصنوعی روی دیوارهای خانه خود استفاده کنید و جلوه‌ای از طبیعت را در معرض نمایش قرار دهید.

توصیه‌هایی برای طراحی چمن مصنوعی دیواری

تزیین دیوار با چمن مصنوعی بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید خلاقیت و قوه تخیل بالا است تا ببینید که کدام دیوار منزلتان از همه بیشتر مناسب این کار است و بهتر از هر چیز دیگری می‌تواند دکور را متحول نماید.

زمانی که متوجه شدید که کدام دیوار را انتخاب کنید تا به‌وسیله چمن مصنوعی طبیعت را به دکوراسیون داخلی بیاورید، این مراحل را به یاد داشته باشید:

مرحله اول: فضای موردنظر را ارزیابی کنید

فضای کلی که می‌خواهید با چمن مصنوعی بپوشانید را موردبررسی قرار دهید. بهترین روش برای انجام این کار این است که طول را محاسبه کنید و آن را در ارتفاع مکان موردنظر ضرب نمایید. می‌توانید این عدد را به فروشنده موردنظر ارائه کنید تا دریابید که باید چه مقدار چمن مصنوعی خریداری کنید.

توصیه مهم: حدود چند سانتی‌متر بیشتر از متراژ چمن مصنوعی که می‌خواهید، سفارش دهید. این امر موجب می‌شود تا بتوانید بهتر روی بریدن و متناسب کردن چمن مصنوعی روی دیوار مانور دهید.

مرحله دوم: تجهیزات ضروری را جمع‌آوری کنید

شما به ابزارها و مواد اندکی نیاز دارید تا پروسه نصب چمن مصنوعی روی دیوار را انجام دهید. شما هم‌چنین می‌توانید چمن مصنوعی را به کمک آموزش‌های آنلاین نصب کنید و یا از تیم متخصص نصب در محل زندگی‌تان بخواهید این پروسه را بر عهده بگیرند.

ابزارهایی در اینجا وجود دارند که برای نصب چمن مصنوعی روی دیوار بسیار ضروری می‌باشند:

  • منگنه اسلحه‌ای
  • گچ
  • متر
  • چاقو و یا قیچی موکت
  • عینک ایمنی

مزیت استفاده از کادر متخصص چمن مصنوعی و یا دکوراسیون خانه این است که تمامی‌تجهیزات لازم را مهیا می‌کنند تا به شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را ارائه دهند.

بزرگ‌ترین مزیتی که به خرید آنلاین مربوط می‌شود این است که یک دنیا گزینه‌های مختلف را در اختیاردارید که می‌توانید باهم مقایسه کنید.

 

مرحله سوم: طرح بکشید

از گچ استفاده کنید تا دقیقا هر چیزی که می‌خواهید به‌وسیله چمن مصنوعی روی دیوار در معرض نمایش بگذارید را دقیقا رسم کنید. این امر به شما این ایده را می‌دهد که دیوار در آینده چه شکلی خواهد شد و به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات بسیار جدی و بحرانی بریدن چمن مصنوعی بدون هدف و طرح، جلوگیری نمایید.

مرحله چهارم: چمن مصنوعی را مطابق با طرح‌بندی موردنظر ببرید

زمانی که از طرحی که کشیده‌اید، رضایت داشتید، چمن را به‌خوبی برش دهید تا تمام بخش‌های طرح شمارا پوشش دهد. از نوارچسب و یا متر و گچ استفاده کنید تا همه چی به درستی پیش رود.

مرحله پنجم: چمن مصنوعی را نصب کنید

زمانی که تمامی‌بخش‌های چمن مصنوعی را مطابق با خواسته خود برش دادید، حالا از منگنه اسلحه‌ای خوب برای فیکس کردن آن روی دیوار استفاده کنید. شاید در این مرحله نیاز به یک دوست و اعضای خانواده داشته باشید تا به شما در نصب و فیت کردن چمن روی دیوار کمک کند. مراقب باشید که تنها بین الیاف‌های چمن که دید ندارد، منگنه را وصل کنید.

کلام آخر

بله شما چمن مصنوعی دیواری در اختیاردارید که نمای سرسبز آن به مکان و فضای موردنظر روح زندگی بخشیده است. شما می‌توانید از چمن مصنوعی برای هر دیوار منزل و محل کار خود که می‌خواهید استفاده کنید. دست شما برای استفاده از طبیعت در دل دکوراسیون داخلی باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *