خانواده

تمام آنچه باید در باره شیردوش برقی و شیردوش دستی مناسب بدانید 1400

بانوانی که زایمان کرده‌‎اند گاهی به استفاده از دستگاه شیردوش چه نوع دستی آن و چه شیردوش برقی نیاز پیدا می‌کنند. ممکن است بعضی مادران شاغل باشند و یا برای مدتی کوتاه لازم باشد از کودک خود دور بمانند، به این ترتیب بهتر است با خرید شیردوش برقی و یا شیردوش دستی از فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو شیر خود را دوشیده و آن را برای زمانی که نوزاد به آن نیاز پیدا می‌کند ذخیره کنید. ضمن آن که با استفاده از این روش، سطح تولید شیر در بدن مادران در حد نرمال انجام خواهد گرفت. ما در این مطلب شما را با انواع این دستگاه که جزء کالاهای تجهیزات پزشکی به شمار می‌آید، آشنا کرده و ضمن آموزش روش استفاده از آن، مزایای این محصول را نیز ذکر خواهیم کرد.

شیردوش چیست؟

همان طور که اشاره کردیم شیردوش‌ یکی از دستگاه‌هایی است که توسط فروشگاه تجهیزات پزشکی و یا فروشگاه‌های سیسمونی در سطح شهر ارائه می‌شود و می‌توانید آن را تهیه نمایید اما اگر می‌خواهید انواع گوناگون آن را در یک جا بیابید بهتر است سری به مراکز تجهیزات پزشکی که در این خصوص فعالیت دارند، بزنید. این دستگاه از دو مدل دستی و برقی برخوردار است. در مدل دستی پمپ آن توسط دست فشرده می‌شود، اما انواع بهترین شیردوش برقی با فیمت‌های مختلف و استفاده از برق یا باتری کار کرده و کمک می‌کند تا فرآیند دوشیدن شیر برای مادران راحت‌تر صورت گیرد. برای مادرانی که شاغلند و یا مادرانی که نیاز به خواب و استراحت دارند این دستگاه می‌تواند بسیار کارآمد باشد. مادران می‌توانند شیر خود را دوشیده و در مواقع این چنینی از پدر و یا یکی از اعضای خانواده که به او اطمینان دارند بخواهند تا در زمان مشخص شیر را به کودک بخورانند.

شیردوش برقی و دستی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم این دستگاه در دو مدل دستی و برقی تولید شده و در بازار آنلاین تجهیزات پزشکی توانی نو موجود است. ما در این قسمت قصد داریم بیشتر درباره روش استفاده از هرکدام از این محصولات و مزایا و معایب هر یک صحبت کنیم.

روش استفاده و مزایای شیردوش دستی

برای استفاده از شیر دوش دستی لازم است مادر آن را روی سینه خود نگهداشته و با فشردن پمپ، شیری که دوشیده شده و در قسمت شیشه‌ای دستگاه جمع شده را درون ظرفی دیگر خالی نماید. گاهی برخی از مادران شیردوش دستی را به نوع برقی آن ترجیح می‌دهند که دلایل زیر را می‌توان برای این انتخاب برشمرد.

  • شیردوش‌های دستی اندازه کوچک و جمع جوری دارند و به راحتی در دست جای گرفته و استفاده از آن آسان است. عملکرد شیردوش دستی به حالتی که نوزاد شیر را می‌مکد شباهت بیشتری دارد.
  • کنترل کردن شیردوش دستی آسان‌تر است.
  • این محصول سبک بوده و صدای کمی‌دارد، بنابراین مادران شب هنگام نیز می‌توانند عملیات دوشیدن شیر را انجام دهند.
  • از قیمت کمتری برخوردارند.
  • هم‌زمان که در حال دوشیدن شیر با شیردوش دستی هستید، می‌توانید از سمت دیگر کودک را تغذیه نمایید.

معایب شیردوش دستی

دوشیدن شیر با استفاده از شیردوش دستی ممکن است برای بعضی از مادران سخت باشد چون بسیاری معتقدند سرعت مدل دستی بسیار پایین است و با توجه به سرعت فشار دادن پمپ ممکن است این امر برای مادران خسته کننده باشد.

نکه: بسیاری از مادران معتقدند مدل دستی نمی‌تواند مانند شیردوش برقی سینه را به طور کامل از شیر خالی نماید.

روش استفاده و مزایای شیردوش برقی

اصولاً شیردوش برقی کارایی آسان‌تری دارد و برای مادرانی که نیاز به استفاده زیاد از این نوع دستگاه دارند شیردوش برقی را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه برای مادران شاغل که نیاز دارند روزی چند نوبت شیر خود را بدوشند بسیار کارآمد بوده و در مدت زمان کمی‌می‌توانند این عملیات را بدون خستگی انجام دهند. ضمن آن که از با استفاده از شیردوش برقی می‌توان هر دو سینه را همزمان دوشید که این مورد یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این دستگاه به شمار می‌آید زیرا می‌تواند در وقت و زمان مادران صرفه جویی نماید. از دیگر مزایای استفاده از شیردوش برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت تنظیم

یکی از ویژگی‌های شیردوش برقی آن است که کاربر می‌تواند پمپ خلاء و سطح کشش آن را تنظیم نماید. زیرا سطح مکش و قدرت آن می‌تواند برای بعضی مادران مناسب بوده و برای برخی دیگر دردآور باشد. بنابراین هنگام خرید قابلیت تنظیم مکش را بررسی نمایید.

  • امکان شست و شو

از دیگر مزایای دستگاه شیردوش برقی می‌توان به قابلیت شست و شوی آن اشاره کرد. زیرا اگر قابلیت شست و شو نداشته باشد ممکن است بقایای شیری که از قبل دوشیده‌اید در آن بماند بو به شیر تازه آسیب برساند. بنابراین جدا شدن قطعات و قابل شست و شو بودن آن مزیت مهم شیردوش برقی به شمار می‌آید.

  • کارایی دستگاه

شیردوش برقی از هر نوع برند و مدلی که باشد از تعداد مکش متفاوتی در هر دقیقه برخوردار است و میزان دوشیدن شیر در هریک از آن‌ها متفاوت است. بنابراین لازم است به این مزیت آن‌ها هنگام خرید توجه نمایید.

معایب شیردوش برقی

عموما شیردوش‌های برقی معایب خاصی ندارند و تنها عیب آن می‌تواند سر و صدای زیادشان باشد که البته اخیرا مدل‌های جدیدی از این دستگاه به بازار آمده که هم ابعاد کوچک و جمع و جوری دارند و هم به هنگام کار صدای کمی‌تولید می‌کنند.

نکته دیگری که درباره خرید شیردوش باید به آن اشاره کرد قیمت آن است. طبیعتاً قیمت شیردوش برقی نسبت به نوع دستی آن بیشتر است. ضمن آن که نوع دو پمپه نیز از یک پمپ آن گران‌تر خواهد بود زیرا می‌توان در یک زمان شیر دو سینه را در مدت کوتاهی دوشید و نگهداری کرد.

چگونه باید از شیردوش استفاده کرد؟

نکته مهمی‌که در خصوص بکارگیری شیردوش لازم است به آن اشاره شود زمان دوشیدن شیر و تغذیه نوزاد با استفاده از شیشه است. بهتر است این روش را هنگامی‌که نوزادتان 3 تا 4 هفته دارد بکار ببرید زیرا پس از این ممکن است کودک نتواند از سینه مادر جدا شود و شیشه را بپذیرد.

برای استفاده از شیردوش دستی یا برقی بهتر است ابتدا از روش کار با آن اطلاعات کافی داشته باشید و دفترچه راهنمای شیردوش برقی را به خوبی بخوانید.

  • دست‌ها و سینه‌های خود را با آب گرم بشویید.
  • اجزای شیردوش بخصوص شیردوش برقی را به درستی سرهم کنید و در حال نشسته و با آرامش اقدام به دوشیدن شیر کنید.
  • سر شیردوش باید به دقت روی نوک سینه قرار گیرد به صورتی که آن را تحت فشار قرار ندهد و باعث کشش بیش از حد آن نشود.
  • در این زمان می‌توانید تلمبه کردن را آغاز کرده و دوشیدن شیر هر سینه را به مدت 10 تا 15 دقیقه تا زمانی که احساس ناراحتی نداشته باشید ادامه دهید.
  • چنانچه به هنگام دوشیدن شیر دچار درد می‌شوید از شیردوش‌های سوئیچی استفاده کنید. تعویض جریان و مدل شیردوشی باعث می‌شود درد کمتری را احساس کنید ضمن آن که به مرور شیر شما افزایش خواهد یافت.
  • اگر لازم است شیردوش را با خود به جای دیگری ببرید حتما آن را در جعبه یا کیفی تمیز که عاری از میکروب باشد قرار دهید. پیش از استفاده از دستگاه نیز از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • چنانچه شیری که دوشیده‌اید بیش از نیاز کودک شما برای یک وعده است، می‌توانید باقیمانده را در ظرفی تمیز که درب آن به خوبی بسته شود نگهداری نمایید.

به چه دلایل بهتر است از دستگاه شیردوش استفاده کرد؟

همان طور که پیشتر هم گفتیم استفاده از این دستگاه برای مادران شاغل و یا برای مادرانی که پس از زایمان نمی‌توانند استراحت و خواب کافی داشته باشند بسیار مناسب است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند ضرورت استفاده از دستگاه شیردوش دستی یا برقی را روشن نماید.

  • اگر مادر به هنگام نوشیدن شیر توسط کودک درد شدیدی را در قسمت نوک سینه احساس می‌کند.
  • چنانچه مادر دچار التهاب پستان شده است.
  • اگر کودک مشکلاتی دارد که نمی‌تواند به طور مستقیم از سینه مادر شیر بنوشد.
  • مادر شاغل است و باید در محل کار خود حاضر شود و نمی‌تواند در زمان مورد نیاز به کودک خود شیر دهد.
  • چنانچه مادر در بیمارستان بستری است و امکان شیردهی به نوزاد خود را ندارد.
  • استفاده از شیردوش غدد تولید شیر را تحریک کرده و کمک می‌کند تا شیر مادران پس از چند بار استفاده از دستگاه افزایش یابد.

معرفی  تجهیزات پزشکی آنلاین توانی نو

شیردوش دستگاهی بسیار کارآمد است که سال‌هاست مادرانی که تازه زایمان کرده‌اند برای نوشیدن شیر از آن استفاده می‌کنند و دو نوع دستی و برقی آن در مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار تجهیزات پزشکی موجود است. این دستگاه جزء محصولاتی به شمار می‌آید که در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود اما در بسیاری از فروشگاه‌های سیسمونی نیز می‌توانید این محصول را ببینید و خریداری کنید. اما چنانچه به دنبال تنوع بیشتری در انواع شیردوش برقی و دستی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو به آدرس الکترونیکی https://tavanino.com بزنید. در این فروشگاه اینترنتی مدل‌های متنوعی از این محصول در برندها، ابعاد و طراحی گوناگون موجود است که می‌توانید اقدام به خرید آنلاین نمایید.

علاوه بر این در فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو انواع کالای پزشکی خانگی و بیمارستانی ارائه شده است و مشاوران این فروشگاه به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره و خدمات پشتیبانی به مشتریان هستند.

یک دیدگاه برای “تمام آنچه باید در باره شیردوش برقی و شیردوش دستی مناسب بدانید 1400

  1. رضا گفت:

    خوبه که سایت آگهی رایگان یک تو در سایت شما معرفی بشه تازه قابلیت چت و امکانات خیلی با حالیم داره
    ۱u1.ir اینم آدرس سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *