علم و فناوری

آیا می‌خواهید با جذاب ترین پروژه‌های آماده افترافکت و روش دانلود آن آشنا شوید؟

آیا تا به حال نام افترافکت را شنیده اید؟ در غیر اینصورت، مطمئنا اسم انیمیشن به گوشتان خورده است. اگر در طی 25 سال گذشته موفق به تماشای انیمیشن شده باشید، احتمالاً نمونه کارهای ایجاد شده با افترافکت را دیده اید. این نرم افزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای خلاقانه در تاریخ است.

افترافکت چیست؟

افترافکت یک نرم افزار است که برای ساخت انیمیشن، جلوه‌های ویژه و متحرک سازی تصاویر استفاده می‌شود. معمولا از افترافکت برای ساخت فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و ساخت ویدئو در وب استفاده می‌شود. از این نرم افزار در مرحله پس از تولید فیلم‌ها استفاده می‌شود و دارای صدها افکت مختلف است که می‌توان برای دستکاری تصاویر از آنها استفاده کرد.

تاریخچه افترافکت

افترافکت برای اولین بار در سال 1993 توسط شرکت CoSA توسعه یافت. شرکت CoSA در ابتدا دو نسخه از این نرم افزار را منتشر شد که نسخه اول آن فقط در رایانه مکینتاش که توسط اپل ساخته شده بود، در دسترس بود.

در سال 1994 Aldus این نرم افزار را خرید و توانست ویژگی‌های جدید و شگفت انگیزی مانند رندر شبکه ای و موشن بلور را به آن اضافه کند. اما قبل از اینکه سال 1994 به پایان برسد، کمپانی آدوبی اقدام به خرید این نرم افزار کرد و تاکنون مالک افترافکت باقی مانده است.

از زمان ایجاد افترافکت، کمپانی آدوبی 50 نسخه مختلف از این نرم افزار را منتشر کرده است و هر بار قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند. برخی از نسخه‌ها بزرگتر از نسخه‌های دیگر هستند، اما همه آنها نشان می‌دهند که آدوبی توانسته یک نرم افزار خارق العاده به وجود آورد. سرانجام در سال 2019، این برنامه توانست به خاطر موفقیت علمی‌و فنی، جایزه اسکار را به دست آورد.

پروژه آماده افترافکت چیست؟

پروژه آماده افترافکت یک قالب ویدئویی آماده و از قبل ساخته شده توسط یک فرد حرفه ای است که استفاده از آن برای کسانیکه آشنایی زیادی با این نرم افزار ندارند، بسیار مناسب و راحت است. معمولا پروژه‌های افترافکتی که توسط طراحان حرفه ای ایجاد می‌گردند، غیرقابل ویرایش بوده و ساختار پیچیده ای دارند. اما پروژه‌های آماده افترافکت معمولا قابل ویرایش هستند و برای کسانیکه به دنبال راه مناسبی برای تبلیغ برند و کسب و کار خود می‌باشند، مناسب اند.

در واقع در پروژه‌های آماده افترافکت، طراح یک قالب کلی ایجاد می‌کند و کاربران نمی‌توانند به راحتی رنگ و فونت نوشته‌ها را تغییر داده، سرعت حرکت را تنظیم کرده و حتی تصاویر و نوشته‌های دلخواه خود را به طرح اضافه نمایید. برخی از پروژه‌های آماده کل فیلم در آنها طراحی و پیاده سازی شده است، اما برخی دیگر از آنها به شما کمک می‌کنند تا پروژه مورد نظرتان را تکمیل نمایید.

آشنایی با جذاب ترین پروژه‌های آماده افترافکت

ممکن است شما هم برای تبلیغ کسب و کار خود نیاز به یک ویدئو جذاب داشته باشید. مطمئنا یکی از بهترین ابزارها برای این کار، نرم افزار افترافکت است. اما برای افراد مبتدی ایجاد یک پروژه اترافکت می‌تواند بسیار سخت و پیچیده باشد. به همین دلیل بهترین راه استفاده از پروژه‌های آماده افترافکت می‌باشد. در ادامه شما را با دانلود جذاب ترین پروژه‌های آماده افترافکت جدید آشنا خواهیم کرد.

پروژه استوری اینستاگرام Gradient Project

با استفاده از این قالب می‌توانید به راحتی و با چند کلیک ساده، استوری‌های جذابی برای اینستاگرام خود تولید نمایید. این پروژه شامل 15 تم مختلف است که می‌توانید با استفاده از آنها فیلم و عکس‌های خود را جذاب تر کرده و یا تبلیغات بهتری را برای استوری اینستاگرام طراحی نمایید.

پروژه اسلایدشو نمایش عکس شبکه ای PASSION

به وسیله این پروژه می‌توانید تصاویر و متن‌ها را به صورت شبکه ای در وبسایتتان منتشر کنید. همچنین این قالب برای نمایش کلیپ‌های ویدئویی نیز بسیار زیباست. این قالب دارای 16 متغیر برای عکس و 18 متغیر برای متن است و کار با آن بسیار ساده بوده و تنها با چند کلیک می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال نمایید.

پروژه الفبای بادکنکی Balloon Alphabet

این پروژه زیبا شامل اعداد، علائم و حروف انگلیسی به شکل بادکنک است که می‌توانید از آنها به صورت ترکیبی استفاده نمایید. همچنین امان تغییر رنگ، سایز و سرعت حرکت نیز در این قالب وجود دارد.

پروژه استوری اینستاگرام کریپتو Instagram Crypto Stories

در این پروژه 5 طرح مختلف برای استوری اینستاگرام در زمینه کریپتو و رمزنگاری وجود دارد. همچنین امکان تغییر رنگ در هر استوری با توجه به طراحی شما، در این پروژه گنجانده شده است. استفاده از این قالب برای ایجاد استوری در زمینه‌های مالی، بازاریابی، کریپتو و رمزنگاری مناسب می‌باشد.

پروژه لوگو با ماشین مسابقه ای Burnout Logo Reveal

این قالب ویدئویی برای نمایش لوگو و برند کسب و کارها مناسب است. در این قالب برای نمایش لوگو از یک ماشین مسابقه ای استفاده شده که چرخ‌هایش آماده حرکت هستند. همچنین می‌توان از آن در ابتدا یا انتهای فیلم‌ها نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *