سرمایه گذاری

چگونه با کمتر از 1 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کنم؟

روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما بعضی از آن‌ها به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند. این در حالی است که در شرایط اقتصادی فعلی کشور امکان سرمایه‌گذاری کلان برای شمار زیادی از مردم وجود ندارد. در همین راستا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر در تلاشند تا راهی برای سرمایه‌گذاری خرد پیدا کنند. شاید فکر کنید که راه‌های زیادی برای سرمایه گذاری با 500 هزار تومان وجود ندارد اما ما تصمیم داریم تا بهترین نوع سرمایه‌گذاری با سرمایه محدود را به شما معرفی کنیم. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری با 500 هزار تومان

شاید تصور کنید که امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ پایین وجود ندارد. اما باید بدانید که انجام این کار، عملی غیر ممکن نیست. در ادامه روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل، بهترین راه را متناسب با شرایط خود برگزینید.

حساب سپرده بانکی

ایجاد حساب بانکی با هر مبلغی امکان‌پذیر است. سپرده بانکی هیچ ریسکی به همراه ندارد و سود مشخصی را به صورت دوره‌ای در اختیار صاحب سرمایه قرار می‌دهد. اما به این نکته توجه کنید که سود بانکی با میزان تورم برابری ندارد. به همین علت، با گذشت زمان سرمایه شما ارزش خود را از دست خواهد داد. بنابراین سپرده بانکی، راه خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به نظر نمی‌رسد.

البته سودی که با سپرده‌گذاری 500 هزار تومان به دست می‌آید ناچیز است. راهکار بهتر این است که ماهانه با مازاد درامد خود اقدام به خرید صندوق‌های درامد ثابت کنید. این صندوق‌ها به اندازه بانک ایمن و کم‌ریسک هستند، سود روزشمار دارند و جریمه برداشت زودهنگام ندارند. مثلا هر ماه با حداقل مبلغ 500 هزارتومان، چند واحد صندوق همای بخرید. به تدریج حجم سرمایه‌گذاری‌تان بیشتر خواهد شد.

خرید طلا و سکه

در کشور ما، ذخیره سرمایه به شکل طلا و سکه از سال‌های گذشته رواج داشته است. خرید طلا در بلند مدت، سود خوبی را به صاحب سرمایه ارائه می‌کند اما این کالا برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب نیست. چراکه نرخ طلا هموراه در حال نوسان است. هچنین افزایش قیمت طلا باعث شده تا دیگر امکان خرید طلا با 500 هزار تومان وجود نداشته باشد. سکه هم مانند طلا از قیمت بالایی برخوردار است و اصلا مناسب سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیست.

خرید ارز و دلار

خرید دلار و سایر ارزهای شناخته‌شده یکی دیگر از راه‌های رایج سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری روی ارز، عملی پرخطر است. تنها افرادی می‌توانند روی ارزهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند که از قدرت ریسک‌پذیری بالایی برخوردار باشند. نرخ ارز نوسان زیادی دارد و می‌تواند ضرر و زیان سنگینی را به سرمایه‌گذاران تحمیل کند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که نرخ ارزهای خارجی به خصوص دلار به میزانی است که امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ پایین روی آن وجود ندارد.

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال

در سال‌های اخیر، خرید و فروش ارز دیجیتال به یکی از مباحث داغ اقتصادی تبدیل شده است. شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال، بیت‌کوین است که مورد توجه شمار زیادی از مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است. روند افزایشی نرخ ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته قابل انکار نیست اما اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر افتاد، باعث شد تا افراد زیادی متحمل ضررهای سنگین شوند.

نرخ ارزهای دیجیتال به شدت وابسته به رویدادهای جهانی است و به سرعت تغییر می‌کند. به همین علت، سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال برای افرادی که دانش کمی‌در این زمینه دارند، اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین امکان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال با مبالغ پایین وجود ندارد.

سرمایه‌گذاری در بورس

بازار بورس یکی از معتبرترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران است. این بازار به صورت کاملا قانونی فعالیت می‌کند. لازم به ذکر است که امکان سرمایه‌گذاری در بورس با هر مبلغی (حتی کمتر از 1 میلیون تومان) هم وجود دارد. افراد زیادی هستند که دانش خوبی در زمینه بازارهای مالی دارند. این افراد هیچ مشکلی برای فعالیت موفق در بورس ندارند. اما افرادی که اطلاعات جامعی در این زمینه ندارند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در بورس ایران از کارگزاری‌ها کمک بگیرند. کارگزاری‌ها در ازای دریافت کارمزد، دانش فنی و خدمات جالب توجهی را در اختیار صاحبین سرمایه قرار می‌دهند.

مقایسه روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ایران

همانطور که توضیح دادیم، هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری، مزایا و معایب خاص خود را دارند. این موارد، باعث می‌شوند تا تصمیم‌گیری برای صاحبین سرمایه کمی‌سخت به نظر برسد. در ادامه از طریق یک نمودار، بازدهی یکساله برخی از بازارهای مذکور را با میزان تورم در کشور مقایسه می‌کنیم. امیدواریم پس از مشاهده این نمودار، بتوانید با دید بازتری، بهترین روش سرمایه‌گذاری را برای خود انتخاب کنید.

مطمئن‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟

همکاری با کارگزاری‌ها، کم خطرترین و پربازده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بورس است. اما سوال اساسی اینجاست که کدام کارگزاری بهترین عملکرد را داشته و رضایت شما را به حداکثر می‌رساند؟ کارگزاری آگاه یکی از معتبرترین کارگزاری‌های موجود در کشور است. این مرکز، خدمات متعددی را در زمینه بازار بورس در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری با 500 هزار تومان است. کارشناسان فعال در کارگزاری آگاه تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا بتوانند سود سرمایه‌گذاران را به حداکثر رسانده و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *