آلمان, کسب و کار در آلمان, مهاجرت

همه چیز درباره مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان به عنوان یکی از قویترین کشورهای قدرتمند جز اتحادیه اروپا است. همچنین یک کشور دیدنی و زیبا و بی مانند واقع در قلب اروپا است و چهارمین رتبه گردشگری دنیا را نیز دارا می‌باشد. با داشتن اقتصاد پیشرفته و بکارگیری نیروهای کاری بسیاری برای مهاجرت کاری  ، این ویژگی آن را به یک مرکز ایده آل برای کار در آلمان تبدیل کرده است.

آموزش‌های رایگان، داشتن امنیت کاری و اقتصاد با ثبات ویژگی‌های مهمی‌است که آلمان را به یکی از بهترین کشورها برای  مهاجرت کاری و جذب کردن افراد خارجی سراسر دنیا برای کار تبدیل کرده است.کاهش نرخ بیکاری هر ساله در آلمان وجود دارد و مبنای دولت آلمان  بر این است که این نرخ را به کمترین حالت ممکن پایین آورد. نرخ بیکاری در آلمان در سال 2023 به درصد خیلی پایین 3 درصد رسیده است.

بخاطر همین تعجب آور نیست که تقاضاهای بسیار و بالا برای مهاجرت کاری به آلمان وجود داشته باشد.از طرف دیگر با وجود روش‌های زیاد و مختلف برای مهاجرت کاری به آلمان و بسیاری از جوانان برای کار کردن و پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد بالا، قصد مهاجرت کاری به آلمان  برای کار کردن دارند.اخذ ویزای کاری به عنوان گام اول برای مهاجرت کاری به این کشور است.اگر شما هم میخواهید به آلمان مهاجرت کنید و قصد کار در این کشور را دارید میتوانید با ما همراه باشید و ادامه این مطلب را که راه‌های اصلی و مهم و پرطرفدار اخذ ویزای مهاجرت کاری به آلمان را گفته ایم بدانید.

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری به آلمان

پیش از شایع شدن کرونا پیش بینی‌هایی بود که بنا به دلایل هرم جمعیتی و بافت سنی که در جمعیت آلمان وجود دارد کمبودهایی اساسی در بخش شغل‌های تخصصی در طول سالیان آتی بوجود خواهد آمد که خوشبختانه در دو تا سه سال اخیر در آلمان به درستی و با زحمات فراوان جبران شده اند. اما نیاز به کار پزشکی هنوز از آن دوران هم در زمان حال به چشم می‌خورد.افرادی که مدرک معتبر در این حوزه را دارا هستند می‌توانند پس از آموزش و گذراندن دوره‌ای کوتاه در آلمان، مجوز کار مربوط به پزشکی را دریافت کنند. همچنین مشاغل بخش مهندسی نیز طرفداران بسیار زیادی را دارا هست.

به نحوی که تقریبا تمامی‌افراد دارای مدرک دانشگاهی در قسمت شاخه‌های شغلی که در زیر آمده که فرصت‌های متعدد شغلی هم هستند در آلمان روبه‌رو می‌شوند :

  • شغل مهندسی سازه
  • شغل مهندسی کامپیوتر
  • شغل مهندسی مکانیک
  • شغل مهندسی برق
  • شغل مهندسی خودرو
  • شغل مهندسی مخابرات

مهاجرت کاری به آلمانو همینطور دارندگان مدارک دانشگاهی در رشته‌های ریاضی، تکنولوژی اطلاعات، علوم طبیعی و تکنولوژی نیز فرصت‌های قابل توجهی شغلی در آلمان دارند. افراد پرستار، مهندسان مکانیک و خرده فروش‌ها به نظر می‌رسد که بتوانند در آینده‌ای نزدیک بدون نیاز به مدارک مربوط به آن‌ها به کار مشغول شوند . در ابتدای شیوع کرونا، نیاز به پرستاران متخصص در آلمان بسیار افزایش پیدا کرده بود و اینکه همچنان نیز فرصت‌هایی استثنایی را برای مهاجرت از نوع کاری به آلمان وجود دارد. همچنین شاهد بودن اینکه نیاز اقتصاد این کشور به متخصصین در حوزه ساخت و ساز و شغل‌های آن، حوزه امور مالی و همچنین خدمات تجاری دیده می‌شود و در حالی دیگر نیز برای مشاغل توریسم و گردشگری به دلیل پرورش دوباره کشور و اقتصاد آلمان از دوران همه‌گیری، فرصت‌های کاری و شغل‌های زیادی بوجود آمده است.

دولت آلمان در زمان کرونا به قصد کم کردن صدمات و خسارت‌های ناشی از کرونا در این حوزه نیروی کار، یک سیستمی‌را طراحی کرده که طبق آن کارفرمایان فقط هزینه ساعاتی را که کارمندان مشغول به کار بوده‌اند را می‌دهد و در مقابل دولت 60 تا 67 درصد هزینه ساعت‌هایی را که به دلیل مشکل کرونا از ساعاتی که از کار کارمندان کم شده را پرداخت می‌کند. هدف از اجرای چنین سیستمی‌این بوده که اولا از نظر اقتصادی فشار بر کارفرما وارد نشود و نیروی کار هم دچار چنین مشکلی نشود و دوما اینکه کارفرمایان نیروهایی که به آن‌ها از قبل کار آموزش داده اند و برای آن‌ها کار می‌کنند را از دست ندهند.

میانگین حقوق در آلمان

میانگین حقوق در هر کشور نشان می‌دهد سیستم درآمد آن کشور و سطح رفاه مردم آن کشور است.

دولت هر کشوری به صورت عمومی‌یک مبلغ حقوقی  را به عنوان حقوق پایه مشخص می‌کند، ولی میانگین حقوق معمولا به مقیاس آن کشور و به عمل آنها سنجیده می‌شود. حداقل حقوق در کشور آلمان معادل با ساعتی 10.45 یورو و ماهیانه 1744 یورو هست. جالب این است بدانید که از سال 2015 کشور آلمان اقدام به قرار دادن نرخ دولتی حداقل میزان حقوق یعنی حقوق پایه کرده برای اینکه از حقوق کارگرهایی که پایینتر از حد مجاز دریافت می‌کردند حمایت کند.

میانگین درآمد در کشور آلمان به عوامل گوناگونی چون منطقه جغرافیایی، تحصیلات افراد، میزان تخصص و سوابق کاری،جنسیت،نوع صنعت و بستگی دارد. در سال گذشته میانگین درآمد دریافت شده آلمان معادل 3994 دلار به صورت ماهیانه پرداخت می‌شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش کمی‌داشت. میانگین حقوق دریافتی در شغل‌هایی که متقاضی زیادی در آلمان دارند عبارت است از:

  • 3830 یورو، بانکداری
  • 4140 یورو، مخابرات
  • 3360 یورو، منابع انسانی
  • 3600 یورو، مهندسی
  • 3220 یورو، تبلیغات و مارکتینگ
  • 4270 یورو، ساخت و ساز و مسکن
  • 2240 یورو، IT

مهاجرت کاری به آلمانویزای جستجوی کار در آلمان

از مهمترین راه‌های مهاجرت کاری به آلمان گرفتن ویزای جستجوی کار در آلمان است.این ویزا نوعی مجوز اقامت طولانی در آلمان حساب می‌شود که به تقاضا کننده این اجازه را می‌دهد که به مدت 6 ماه در کشور آلمان اقامت داشته و کاری برای خود پیدا کند. اگر در پایان این مدت همان متقاضی در آلمان یک شغل پیدا کرده باشد، ویزا و مجوز کار در آلمان را به وی می‌دهند.

در نتیجه متقاضی می‌تواند مشغول به کار شود و در این کشور زندگی کند.توجه کنید که ویزای جستجوی کار در آلمان مشغول شدن سریع به کار در آلمان نیست. هدف گرفتن این ویزا آن است که تقاضا کننده آن کشور آلمان را ببیند و به دنبال کاری مناسب با شرایط خود در این کشور باشد.گرفتن این ویزا اولین گام مهم برای مهاجرت کاری به آلمان است. برای اطلاعات بیشتر به سایت گروه بین المللی ویکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *