خدمات, علم و فناوری

سیستم هوشمند آیفون‌های تصویری توسط گوشی موبایل

کم کم و با گذشت زمان نقش ارتباطات در میان گوشی‌های موبایل بسیار پیشرفته تر می‌شود. از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا نرم افزارهایی که قابلیت کنترل تمام لوازم برقی را از راه دور میسر می‌سازند. اما در این میان هستند لوازم برقی دیگری که جهت سهولت کار به گوشی‌های هوشمند موبایل متصل می‌گردند. امروز قصد داریم تا شما را با تکنولوژی جدیدی که ارتباط میان آیفون‌های تصویری گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌سازند آشنا سازیم. این پیشرفت یا تکنولوژی مزیت‌های بسیار فراوانی خواهد داشت مانند کمتر شدن هزینه تعمیر آیفون‌های تصویری ، کمتر شدن هزینه خرید آیفون تصویری و خیلی از مواردی تحول زیادی در زندگی ما ایجاد خواهند کرد پس تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید.

سیستم هوشمند آیفون تصویری چگونه است؟

بیایید به یک مثال ساده توجه کنیم تصور کنید. شخصی یک گلخانه ای در شمال ایران دارد ، این شخص جهت آبیاری گلها ، تنظیم دمای گلها، تنظیم رطوبت و بسیاری از کارهای دیگر نیازمند کارگر‌های ماهر در این زمینه می‌باشد . شاید این هزینه کارگرها در ماه بسیار سرسام آور باشد هرچند که ما از مشکلات وزارت کار با کارفرما سخن نخواهیم گفت. حال اگر این شخص یک سیستم هوشمند کنترل از راه دور را در گلخانه خود طراحی نماید به راحتی می‌تواند توسط گوشی‌های هوشمند تمام مراحل مورد نیاز جهت نگهداری آبیاری و تنظیم رطوبت را میتواند توسط گوشی هوشمند خود کنترل نماید. این وظایف معمولاً توسط یک گوشی هوشمند به عنوان فرستنده و یک دستگاه مرکزی که در مکان نصب می‌گردد انجام می‌گردد پس تکنولوژی گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش بوده و حتی می‌توانند تمام وظایف ما را از راه دور انجام دهند.

حال این گوشی‌های هوشمند علاوه بر کم کردن هزینه‌ها می‌توانند در موارد بیشتری نیز برای ما مفید واقع شوند تصور کنید یک ساختمانی دارای آیفون تصویری سیماران می‌باشد. حال هر کدام از واحدها نیازمند یک گوشی داخلی آیفون تصویری یک پنل بیرونی و کلی هزینه از کابل کشی تا تجهیزات دیگر خواهند داشت اما امروزه میتوان با پنل‌های هوشمند آیفون تصویری ارتباط میان پنل با گوشی‌های هوشمند یا موبایل را فراهم ساخت .

بله درست حدس زدید بدون آیفون تصویری در داخل هر واحد میتوان سیستم آیفون تصویری راه اندازی کرد. یعنی اگر شخص مراجعه کننده ای به ساختمان ما مراجعه نمایند میتوانند توسط پنل بیرونی آیفون تصویری با شماره گیری واحد مورد نظر تماس برقرار کند و با برقراری این تماس گوشی هوشمند ما زنگ خواهد خورد و البته علاوه بر داشتن صدای رفت و برگشت ، تصویر نیز خواهیم داشت و درب ساختمان را از طریق همان گوشی هوشمند قادر خواهیم بود باز نماییم.

 مزایای سیستم هوشمند آیفون تصویری (ارتباط با موبایل )

البته تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از چیزی است که به آن تصور می‌کنیم حتی شخص قادر خواهد بود تا آسانسور را فراخوانی نمایند حال این سیستم چه مزیت‌ها و چه معایبی می‌تواند داشته باشد؟

  1. حذف شدن هزینه خرید آیفون تصویری
  2. هزینه تعمیرات بسیار پایین به علت حذف شدن آیفون تصویری
  3. تماس با شخص در هر کجای دنیا
  4. فراخوانی آسانسور
  5. ارتباطی پایدار
  6. استفاده نشدن کابل کشی و فرسایش بسیار پایین

همانطور که می‌دانید در این سیستم هزینه خرید آیفون تصویری وجود نخواهد داشت. حال شما تصور کنید جهت تعمیر آیفون سیماران چقدر هزینه پرداخت می‌کنید؟ آیا تعمیر آیفون تصویری آلدو چقدر هزینه خواهد داشت؟ تمام این هزینه‌های ذکر شده از هزینه‌های یک ساختمان کسر خواهد شد پس سیستم هوشمند و پیشروی به سمت سیستم هوشمند بسیار مناسب برای هر ساختمانی خواهد بود.

معایب سیستم هوشمند آیفون تصویری (ارتباط با موبایل )

حال بیایید از معایب این سیستم صحبت کنیم آیا این سیستم آیفون تصویری هوشمند معایبی هم خواهد داشت؟ خوب اگر راجع به معایب سیستم آیفون‌تصویری بخواهیم صحبت کنیم، می‌توانیم به مشکلاتی نظیر سین نشدن نرم افزار با پنل اشاره کنیم اما معایب دیگر این سیستم نخواهد داشت . حال یک عیب بسیار زیادی در این سیستم نهفته است که آن بیکار شدن حدود یک میلیون برقکار آیفون تصویری می‌باشد. در چنین تکنولوژی‌هایی معمولاً در برخی کشورها از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود. چراکه طراح این سیستم سود بسیار زیادی را بر جیب زده و در عوض تعداد بسیاری از برقکاران جامعه را با معضل بیکاری مواجه خواهد کرد. شما تصور کنید که در این سیستم حتی به مشکل تعمیرات مواجه شوید یعنی نیاز به تعمیر آیفون تصویری داشته باشید در این سیستم جدید که به گوشی‌های هوشمند متصل است، تعمیرکار آیفون تصویری هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد بلکه باید با شرکت تولید کننده نرم افزار تماس گرفت. پس سودی جهت تعمیرات آیفون تصویری هم به جیب برقکاران نخواهد رفت.
شاید این دلیلی بوده بر تولید نشدن این محصول در ایران عزیزمان وگرنه تمام ایرانیان عزیز همواره به دنبال پیشرفت در تکنولوژی و تولیدات خود بوده و هستند.

ارتباط موبایل (گوشی هوشمند) با آیفون تصویری

حال ارتباط گوشی هوشمند و پنل بیرونی آیفون تصویری به چه صورت خواهد بود؟ ببینید این ارتباط هم می‌تواند به صورت ارتباط سیم کارتی وجود داشته باشد و هم به صورت ارتباط اینترنتی که در این صورت وجود یک اکسس پوینت مرکزی در داخل هر ساختمان می‌توان به یک شبکه بسیار بزرگ دست یافت، که حتی محدودیت جهت تعداد واحد‌ها نخواهد داشت. یعنی ارتباط میان گوشی‌های هوشمند با یک اکسس پوینت مقدور خواهد بود و این ارتباط میان اکسس پوینت و پنل بیرونی نیز هم می‌تواند از طریق بیسیم و یا کابل شبکه میسر شود.

همانطور که می‌دانید پایداری در شبکه سیم کارتی بسیار بالاتر از پایداری در شبکه اینترنتی خواهد بود. چرا که در شبکه اینترنتی گوشی هوشمند ما همواره باید به نت دسترسی داشته باشد، اما در سیستم سیمکارتی درست است که ارتباط تصویری میسر نمی‌شود، اما پایداری شبکه بسیار بالاتری خواهیم داشت چرا که دیگر نیازی به اینترنت نخواهد بود و حتی در مواردی که ما در دسترس اینترنت نباشیم نیز می‌توانیم از وجود اشخاص باخبر شویم. پس تکنولوژی گوشی‌های هوشمند هر روز فراتر رفته و این نوع گوشی‌ها تمام وظایف ما را در آینده بر دوش خواهند کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *