علم و فناوری, کسب و کار

راهنمای خرید و لیست لوازم جانبی موبایل

در این مطلب کامل ترین لیست لوازم جانبی موبایل و تبلت را عنوان خواهیم کرد و به برررسی ویژگی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

لیست لوازم جانبی موبایل

1- رینگ لایت

رینگ لایت یکی از مهم ترین موارد لیست لوازم جانبی موبایل می‌باشد. این دستگاه برای استفاده در عکاسی، آرایشگری و فیلمبرداری کاربرد زیادی دارد. در هنگام خرید رینگ لایت برای گوشی باید به قطر آن، وجود پایه نگهدارنده رینگ لایت و موبایل، منبع تغذیه و رنگ نور دقت کافی داشته باشید.

2- استند و پایه نگهدارنده (هولدر موبایل)

از هولدر موبایل می‌توانید در ماشین، موتور، دوچرخه استفاده نمایید. علاوه بر این پایه نگهدارنده موبایل برای استفاده در عکاسی، فیلم برداری و همچنین تماشای فیلم در موبایل کاربرد دارد.

پایه نگهدارنده موبایل دارای انواع مختلفی بوده و می‌توانند دارای بازوی نگهدارنده و یا مگنتی باشند. بخش نگهدارنده هولدر باید به گونه ای باشد که با صفحه موبایل تماس نداشته باشد، به قاب آن آسیب نرساند و قابلیت چرخش داشته باشند.

3- ایرپاد

ایرپاد یک هدفون بلوتوث زیبا بوده که دارای دو گوشی و یک کیس می‌باشد و از محبوب ترین‌های لیست لوازم جانبی موبایل می‌باشد. این دستگاه به صورت بلوتوث به موبایل شما متصل می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به مکالمه و پخش موسیقی بپردازید. گوشی‌ها با قرار گیری در کیس شارژ می‌شوند و کیس با استفاده از کابل شارژی که معمولاً در پک محصول قرار دارد شارژ می‌گردد.

هنگام خرید یک ایرپاد باید به ورژن بلوتوث، مدت زمان شارژ کیس و ایرپاد، مدت زمان پخش، ظرفیت باتری کیس و ایرپاد، امپدانس و حساسیت آن دقت نمایید.

4- هندزفری بلوتوث

هندزفری بلوتوث به صورت بی سیم و با استفاده از بلوتوث به موبایل شما متصل می‌گردد. گوشی این وسیله دارای باتری بوده و با استفاده از کابل قابل شارژ می‌باشد. همانند ایرپاد هنگام خرید هندزفری بلوتوث نیز باید به ظرفیت باتری، ورژن بلوتوث، مدت زمان شارژ و پخش، حساسیت و امپدانس توجه نمایید.

5- هدفون بلوتوث گردنی

هدفون ورزشی و یا هدفون بلوتوث گردنی دستگاهی است که به صورتی بلوتوثی به موبایل و تبلت شما متصل می‌گردد. این وسیله دارای دو گوشی بوده که به وسیله یک نگهدارنده گردنی به یکدیگر متصل شده اند. علاوه بر بلوتوث در برخی از انواع هدفون‌های گردنی می‌توانید با استفاده از شیار کارت حافظه و با قرار گیری رم داخل دستگاه به پخش موسیقی بپرداید.

در هنگام خرید این دستگاه علاوه بر موارد ذکر شده در خرید هندزفری بلوتوث باید به وجود شیار کارت حافظه نیز دقت نمایید.

5- هندزفری

هندزفری‌ها با استفاده اتصال سیمی‌دارند و با استفاده از پورت جک 3.5 میلیمتری سه خط و یا لایتنینگ به موبایل، تبلت و لپ تاپ‌هایی که دارای یک پورت صدا می‌باشند، متصل می‌گردند. هندزفری‌ها دارای میکروفون هستند و می‌توانند علاوه بر پخش صدا به دریافت آن نیز بپردازند. برای اتصال هندزفری به کامپیوتر‌هایی که پورت صدا و میکروفون آن‌ها جدا می‌باشد نیاز به تبدیل دارید.

6- هدفون بلوتوث

هدفون‌های بلوتوث همانطور که از نام آن‌ها پیداست با استفاده از بلوتوث به موبایل و یا کامپیوتر متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای دو کاپ هستند که به وسیله نگهدانده به یکدیگر متصل می‌شوند.

اتصال هدفون علاوه بر بلوتوث می‌تواند با استفاده از کابل AUX نیز انجام شود. همچنین می‌توانید داخل شیار کارت حافظه این دستگاه رم قرار داده و به پخش موسیقی بپردازید.

7- هدست

هدست یکی دیگر از موارد لیست لوازم جانبی موبایل بوده که همانند هدفون دارای دو کاپ متصل شده به وسیله نگهدارنده می‌باشد. هدست‌ها بر خلاف هدفون به صورت با سیم به کامپیوتر متصل می‌شوند. این اتصال می‌تواند به صورت تک فیش (مناسب لپ تاپ و موبایل) و دو فیش (مناسب کامپیوتر) باشد.

تفاوت دیگر هدفون و هدست نوع میکروفون آن‌ها می‌باشد. هدفون‌ها دارای میکروفون داخلی بوده ولی هدست‌ها دارای میکروفون‌هایی است که در مقابل دهان کاربر قرار می‌گیرد.

8- شارژر دیواری

شارژر دیواری که به آداپتور برق و یا کلگی نیز شناخته می‌شود وسیله ای است که امکان شارژ کردن باتری موبایل و تبلت را از برق شهری برای شما فراهم می‌سازد. اتصال موبایل به این دستگاه از طریق کابل USB انجام می‌گردد. از مواردی که هنگام خرید شارژر دیواری باید مورد توجه قرار گیرد تعداد و نوع پورت، شدت جریان و ولتاژ خروجی می‌باشد.

9- کابل موبایل

کابل‌های شارژ موبایل از یک جهت به درگاه گوشی و از جهت دیگر به کلگی متصل می‌گردند. این کابل‌ها دارای چندین نوع بوده که هر کدام از آن‌ها برای دسته ای از موبایل‌ها مناسب می‌باشند. از جمله کابل‌های موبایل پرکاربرد MicroUSB، Type-C و لایتنینگ می‌باشند.

با استفاده از این کابل‌ها علاوه بر شارژ موبایل می‌توانید به شارژ سایر لوازم لیست لوازم جانبی موبایل نیز بپردازید.

10- مبدل موبایل

مبدل‌های موبایل، درگاه تلفن همراه شما را تغییر می‌دهند. اگر نیاز دارید فلش و یا ماوس و کیبورد و دسته بازی به موبایل خود متصل کنید نیاز به OTG متناسب با درگاه موبایل خود دارید. علاوه بر این می‌توانید درگاه‌های MicroUSB، Type-C و لایتنینگ را به یکدیگر تبدیل کنید تا بتوانید از کابل‌های دیگر نیز استفاده کنید.

11- شارژر فندکی

شارژر‌های فندکی برای شارژ تلفن همراه در اتومبیل طراحی شده اند. این دستگاه داخل خروجی فندکی ماشین قرار می‌گیرد و امکان شارژ را برای شما فراهم می‌سازد. تعداد پورت آن می‌تواند بیشتر از یک عدد باشد و همچنین ویژگی‌هایی چون نمایشگر LCD، شارژ سریع، گیرنده رادیو از قابلیت‌های ویژه آن‌ها محسوب می‌گردد.

12- شارژر همراه (پاوربانک)

پاوربانک که یک شارژر همراه بوده از پرکاربردترین موارد لیست لوازم جانبی موبایل می‌باشد. این دستگاه دارای ظرفیت‌های متفاوتی بوده که هر چه بالا تر باشد تعداد دفعات بیشتری می‌توانید به شارژ موبایل بپردازید. تعداد و نوع پورت‌ها در این دستگاه اهمیت داشته و بعضی از آن‌ها امکان شارژ سریع را فراهم می‌کنند.

13- کیف هندزفری

کیف‌های هندزفری برای مرتب کردن و نظم بخشیدن به کابل‌های موبایل شما طراحی شده اند.  این وسیله از گره خوردگی هندزفری شما جلوگیری می‌کند.

14- دسته بازی

دسته‌های بازی مخصوصی برای موبایل طراحی شده اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بازی در موبایل خود بپردازید. این دسته‌های بازی معمولاً دارای بخشی جهت نگهداری از تلفن همراه شما می‌باشند. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از تبدیل OTG دسته‌های بازی کامپوتر خود را نیز به موبایل متصل کرده و از آن استفاده نمایید.

15- کابل AUX

کابل‌های AUX می‌توانند صدای را از موبایل شما به پخش کننده مورد نظرتان انتقال دهند. از این کابل می‌توانید برای پخش موسیقی در اتومبیل، هدفون و یا اسپیکر استفاده نمایید.

در این لیست هر آن چه را که برای موبایل خود نیاز دارید عنوان کردیم. شما به راحتی می‌توانید لیست لوازم جانبی موبایل و تبلت مورد نیاز خود را از بازرگانی وارد کننده لوازم جانبی موبایل، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ بهیران با کمترین قیمت و بالا ترین کیفیت تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *