ساختمانی, صنعت

انواع افزودنی بتن و مواد روان کننده بتن که بهتر است در فصول گرم سال (تابستان) استفاده شود

افزودنی بتن

انواع مواد افزودنی شیمیایی بتن به یکی از مهم‌ترین اجزا و بخش‌های ساخت‌وساز تبدیل شده‌اند و نقش بسیار پررنگی در این صنعت ایفا می‌کنند. به طوری که میزان خرید این محصولات سال به سال افزایش پیدا می‌کند و برندهای مختلف در میزان تولید و عرضه نیز آمار مختلفی دارند.

کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌تواند به شما در ساخت سازه‌ای مقاوم کمک کند. در این مطلب راجع به نقش مواد شیمیایی ساختمانی در هوای گرم صحبت خواهیم کرد تا شما نیز اطلاعات جامعی در این زمینه از جمله انواع روان کننده بتن داشته باشید و همچنین روند بتن ‏ریزی را برای شما تسهیل کند.

معرفی افزودنی‌های شیمیایی و کاربرد آن‌ها

افزودنی‌های شیمیایی برای اهداف مختلفی در ساخت‌وساز و مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. بدون شک بهبود خواص مصالح یکی از هدف‌های اصلی برای به کار بردن این محصولات است که در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به همین منظور از آنها استفاده می‌کنند.

آنها می‌توانند استحکام، دوام، کارایی، کیفیت و زیبایی مواد را بهبود بخشند. در این بخش برخی از مواد افزودنی شیمیایی ساختمانی به خصوص انواع افزودنی بتن رایج و اهداف خاص آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد.

روان‌ کننده بتن

این محصولات معمولاً در بتن و ملات برای بهبود کارایی و کاهش نیاز به آب استفاده می‌شوند. آنها جریان‌پذیری و سهولت قرار دادن مخلوط را افزایش می‌دهند و ریختن و شکل دادن به آن را آسان‌تر می‌کنند. آن‌ها همچنین با کاهش نسبت آب به سیمان، استحکام و دوام بتن سخت شده را افزایش می‌دهند.

فوق روان‌کننده‌های بتن

مواد فوق روان کننده بتن که به عنوان کاهنده آب با قدرت بالا نیز شناخته می‌شوند، مشابه روان ‌کننده‌های بتن هستند اما تأثیر قابل توجهی در کاهش محتوای آب در مصالح دارند. آنها سطح بالایی از کارایی مخلوط را بدون به خطر انداختن استحکام آن فراهم می‌کنند. این محصولات به ویژه در تولید بتن، خودتراکم مفید هستند که می‌توانند بدون نیاز به ارتعاش، جریان یافته و اشکال پیچیده را پر کنند.

شتاب دهنده‌ها

شتاب دهنده‌ها موادی هستند که برای سرعت بخشیدن به فرایند گیرش و سخت‌شدن مواد پایه سیمان استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در شرایط آب‌وهوایی سرد یا زمانی که ساخت‌وساز سریع موردنیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرند. این افزودنی بتن زمان گیرش سریع‌تر، کاهش زمان‌بندی ساخت‌وساز و بهبود بهره‌وری را امکان‌پذیر می‌سازد.

کندکننده‌ها

از طرف دیگر کندکننده‌ها زمان‌گیرش بتن را کاهش می‌دهند. آنها در شرایط آب‌وهوایی گرم یا زمانی که کارایی طولانی‌مدت موردنیاز است، استفاده می‌شوند. کندکننده‌ها به جلوگیری از گیرش زودهنگام مخلوط کمک می‌کنند و امکان تکمیل مناسب را فراهم می‌آورند.

عوامل حباب کننده هوا

مواد حباب کننده هوا به بتن اضافه می‌شوند تا حباب‌های هوای میکروسکوپی درون مخلوط ایجاد کنند. این حباب‌های هوا به عنوان دریچه‌های فشار ریز در طول چرخه‌های انجماد – ذوب عمل می‌کنند و از ترک خوردن و آسیب ناشی از انبساط آب در داخل مصالح جلوگیری می‌کنند. مصالح به دست آمده با این ماده کارایی بهتر و مقاومت در برابر پوسته شدن دارند.

عایق‌های رطوبتی

از عایق‌های رطوبتی برای افزایش مقاومت در برابر آب مصالح ساختمانی مانند بتن، ملات و پوشش‌ها استفاده می‌شود. آنها مانعی ایجاد می‌کنند که از نفوذ آب جلوگیری می‌کند و از ساختار در برابر مسائل مربوط به رطوبت مانند رطوبت، قالب و خوردگی محافظت می‌کند.

بازدارنده‌های خوردگی

بازدارنده‌های خوردگی برای محافظت از فولاد تقویت کننده داخل بتن در برابر خوردگی استفاده می‌شوند. آنها یک لایه محافظ روی سطح فولاد تشکیل می‌دهند و از نفوذ رطوبت و یون‌های کلرید که می‌تواند باعث زنگ‌زدگی شود جلوگیری می‌کند. این محصول به افزایش طول عمر سازه و کاهش هزینه‌های نگهداری کمک می‌کند.

رنگ‌دانه‌ها

رنگ‌دانه‌ها برای رنگ دادن به مصالح ساختمانی مانند بتن، ملات، رنگ‌ها و پوشش‌ها استفاده می‌شوند. آنها جذابیت زیبایی‌شناسی محصول نهایی را افزایش می‌دهند و طیف وسیعی از امکانات طراحی را امکان پذیر می‌کنند.

اینها تنها چند نمونه از بسیاری از افزودنی‌های شیمیایی ساختمانی موجود در صنعت ساختمان هستند. هر یک از آن‌ها هدف خاصی را دنبال می‌کنند و باعث بهبود عملکرد، دوام و ظاهر بصری مصالح ساختمانی کمک می‌شوند. انتخاب و استفاده مناسب از این مواد در دستیابی به خواص مطلوب و تضمین طول عمر سازه‌های ساخته شده بسیار مهم است.

در فصول گرم سال استفاده از نوع درست اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند، زیرا شرایط آب‌وهوایی در این فصل می‌تواند روی واکنش‌های شیمیایی و خواص مصالح تأثیر بگذارد. در ادامه به این موضوع که چه افزودنی‌هایی برای فصل تابستان مناسب‌تر هستند، می‌پردازیم.

روان کننده بتنافزودنی‌های مناسب برای تابستان و هوای گرم

در فصول گرم سال، استفاده از مواد افزودنی شیمیایی ساختمانی برای تضمین کیفیت و دوام پروژه‌های ساختمانی ضروری می‌شود. این محصولات به کاهش اثرات دماهای بالا بر مصالح ساختمانی مختلف و بهبود عملکرد آنها کمک می‌کنند. در اینجا برخی از این مواد که معمولاً در فصول گرم استفاده می‌شوند، همراه با دلایل استفاده از آنها آورده شده است.

کندکننده‌ها

این محصول زمان‌گیرش بتن را کاهش می‌دهد؛ در هوای گرم، هیدراته شدن سریع سیمان می‌تواند منجر به تسریع گیرش شود که این باعث کاهش کارایی و افزایش خطر ترک‌خوردگی می‌گردد.

با افزودن کندکننده‌ها به مخلوط، زمان‌گیرش افزایش می‌یابد و مدت بیشتری برای قرار دادن و تکمیل مناسب به دست می‌آید. این به حفظ کارایی بتن و کاهش پتانسیل ترک‌خوردگی کمک می‌کند. برای خرید محصولاتی نظیر CapcoCrete SPCR251 می‌توانید با ما در شرکت همگرایان تولید در ارتباط باشید.

کاهنده آب

این مواد که به عنوان فوق روان‌کننده بتن نیز شناخته می‌شوند، برای بهبود کارایی بتن بدون افزایش میزان آب آن، استفاده می‌شوند. در هوای گرم، دمای بالا می‌تواند باعث تبخیر سریع آب از مصالح شود که منجر به کاهش کارایی و افزایش خطر جمع‌شدگی می‌گردد. با ترکیب مواد کاهنده آب، جریان‌پذیری و کارایی بتن افزایش می‌یابد و امکان قرارگیری و تراکم آسان‌تر را فراهم می‌کند. محصول CapcoCrete SRCR5090، یک فوق روان کننده قوی بر پایه پلی کربوکسیلات اتر می‏باشد که با افزودن به بتن و همچنین دارا بودن ماهیت خود ماده، به بتن حفظ اسلامپ می‏دهد.

کاهنده حرارت

از مواد کاهنده حرارت برای کاهش گرمای هیدراتاسیون در بتن استفاده می‌شود. در هوای گرم، دمای بالا می‌تواند فرایند هیدراتاسیون را تسریع کند و در نتیجه تولید گرما و خطرات احتمالی ترک‌خوردگی حرارتی را افزایش دهد.

با استفاده از محصولات کاهنده حرارت، گرمای هیدراتاسیون کاهش می‌یابد و به کنترل افزایش دما در بتن کمک می‌کند و خطر ترک‌های حرارتی را به حداقل می‌رساند. برای اطلاع از قیمت افزودنی بتن می‌توانید با ما در کپکو در تماس باشید تا مرغوب‌ترین محصولات را با بهترین قیمت تهیه کنید.

کاهنده انقباض

این محصول برای کاهش انقباض خشک شدن بتن استفاده می‌شود، در هوای گرم، تبخیر سریع آب از بتن می‌تواند منجر به افزایش انقباض خشک شدن شود که می‌تواند منجر به ترک‌خوردگی و کاهش دوام گردد.

با اضافه کردن کاهنده انقباض، انقباض خشک شدن به حداقل می‌رسد و خطر ترک‌خوردگی را کاهش می‌دهد و عملکرد طولانی‌مدت آن را بهبود می‌بخشد.

معرفی مرجعی قابل اعتماد برای خرید افزودنی بتن

اگر قصد خرید محصولات افزودنی‏های شیمیایی ساختمان با کیفیت را دارید ما در شرکت همگرایان تولید (کپکو) آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان هستیم. از افزودنی‌های بتن دارای حفظ اسلامپ گرفته تا محصول ابر روان ‌کننده بتن CapcoCrete SRC5090 در سایت موجود است.

شما می‌توانید برای خرید انواع افزودنی بتن و روان کننده بتن و اطلاع از قیمت انواع محصولات شیمیایی ساختمانی با شماره تماس 02189331 تماس حاصل کنید تا تیم مجرب ما در پشتیبانی اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند. برای تولید تمامی‌محصولات از بروزترین روش‌های تولید و بهترین مواد اولیه استفاده شده تا محصولی باکیفیت را به خریداران عرضه کنیم.

کپکوجمع‌بندی

انتخاب درست افزودنی بتن با توجه به شرایط آب‌وهوایی و محیطی که در آن ساخت‌وساز می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. با انتخاب محصولات درست می‌توانید دوام و استحکام سازه و طول عمر آن را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روان کننده بتن و سایر مواد افزودنی بتن می‌توانید با مشاورین ما در شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی همگرایان تولید (کپکو) در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *