آرایش و زیبایی

آشنایی با 5 روتین مهم برای داشتن موهایی سالم

موی سر همانند پوست صورت شما، نیازمند روتین مراقبتی مناسب و صحیح دارددرواقع روتین مو کمک می‌کند تا علاوه بر داشتن موهایی تمیز و شاداب، با تغذیه و مراقبت‌های مناسب از آن‌ها، نیازها، مشکلات و آسیب‌های ناشی از عوامل مختلف آن را برطرف نمایید.

روتین مو عبارت است از انجام تمامی‌اقدامات لازم جهت داشتن موهایی سالم، شاداب و درخشان، که این اقدامات می‌تواند شامل استفاده از انواع شامپو‌های تقویت‌کننده، استفاده از نرم‌کننده‌های مناسب، ماسک‌‌ مو، کراتینه کردن و سایر موارد دیگر باشد.

همانطور که ذکر شد روتین مراقبت از مو، بر اساس جنس و نیازهای موهایتان، به شما کمک می‌کند تا به خوبی از از آن مراقبت کرده، که در نتیجه آن از آسیب رسیدن به تارهای مو جلوگیری خواهد کرد.

داشتن یک روتین مو، امری بسیار ساده می‌باشد، که می‌تواند در سلامتی موی شما ارتباط مستقیم داشته باشد، که آن نیز مرتبط به محصولات مویی است که از آن مصرف خواهید کردبنابراین بهتر است با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در مشهد و مشاوره با متخصصین پوست و مو، با توجه به جنس موی خود، گزینه مناسب جهت انجام روتین مراقبتی مو را انتخاب نمایید.

فاکتورهای تعیین کننده نوع روتین مو

در این خصوص باید گفت که فاکتورهایی وجود دارند که می‌توانند در شکل گیری روتین موی هر فردی تاثیرگذار باشندکه از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

ساختار مو

به عنوان مثال ساختار موی هر فردی متفاوت است، به عبارتی می‌تواند ضخیم یا نازک باشدموهای نازک با توجه به ساختار آن کمی‌سست‌تر بوده، که می‌بایست مراقبت بیشتری از آن شود.

مواد شیمیایی

استفاده زیاد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو یا دکلره به تارهای مو آسیب رسانده و می‌تواند موجب بروز مشکلاتی از قبیل وز شدن یا خشکی مو می‌شونداز این رو نیاز به مراقبت بیشتری داشته، که تا حدودی متفاوت‌تر از سایر روتین‌های مو می‌باشد.

همچنین برای مراقبت از موهای کراتینه شده بهتر است با موادی که فاقد سولفات هستند انجام شود، چرا که سولفات تاثیر مواد کراتین را از بین خواهد برد.

جنس مو

موهای انسان معمولا به دسته تقسیم می‌شوند که شامل موهای چرب، خشک و معمولی می‌باشداین فاکتورها مواردی هستند که شما می‌بایست با توجه به آن مناسب‌ترین زوش و روتین موی خود را انتخاب نمایید.

سبک زندگی

سبک زندگی افراد یکی از عواملی است که می‌تواند در انتخاب روتین مو بسیار تاثیرگذار باشدبه عنوان مثال اگر شما بیشتر اوقات خود را در خارج از منزل سپری می‌کنید، بالطبع موهای شما بیشتر در معرض آلودگی بوده و زودتر کثیف خواهند شدبنابراین بهتر است به طور مداوم و پی در پی به انجام روتین‌های مراقبتی و مناسب برای موهای خود بپردازید.

مراحل اصلی مراقبت و روتین انواع مو

در این مرحله از روتین انواع مو، پس از کسب اطلاعات کافی از نوع مو، می‌بایست به مراحل و اقدامات مورد نیاز در خصوص مراقبت از موی خود بپردازید.

در ادامه به معرفی انواع روش‌ها و اقدامات لازم جهت حفظ و سلامتی مو خواهیم پرداخت.

شستشوی موها

همانطور که می‌دانید یکی از محصولات پر مصرف در زندگی هر فردی، استفاده از شامپو نیز می‌باشداز این رو در انتخاب یک شامپوی مناسب باید فاکتورهایی از قبیل متعادل شدن چربی سر (نه از بین بردن تمام چربیو پاکسازی پوست‌های مرده و آلودگی‌ها را مورد توجه قرار داد.

بنابراین در قدم اول جنس موی خود را بشناسید، سپس اقدام به تهیه یک شامپوی مناسب و سازگار با موهای خود نمایید.

آبرسانی و نرم کنندگی

برخی از محصولات مراقبتی مو موجب مرطوب نگه داشتن مو و از بین بردن وزی مو خواهند شداین نرم کننده‌ها حاوی ماده‌ای به نام سورفاکتانت کاتیونی هستند که به تار مو چسبیده و در نتیجه آن مانع از بین رفتن رطوبت مو خواهد شد.

شانه کردن مرتب مو

یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت نگهداری از مو، شانه کردن آن نیز می‌باشدبه عبارتی شانه کردن مو به طور مرتب، موجب کاهش شکستی و موخوره شده، به خوش حالت شدن موها کمک بسزایی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای شانه کردن موهای خیس بهتر است از شانه‌های دندانه درشت نیز استفاده شود.

درمان مو

با توجه به سبک زندگی، یا اقداماتی که قبلا بر روی مو انجام داده‌اید، مانند استفاده بیش از اندازه از رنگ و دکلره، یا وسایل حرارتی مانند اتوی مو، ممکن است موهای شما خشک و آسیب دیده شوددر صورت بروز چنین مشکلاتی قبل از هر اقدامی‌بهتر است به کلینیک کاشت مو در مشهد مراجعه کرده، و پس از بررسی و مشخص شدن مشکلات موی شما، از روش‌های درمانی متناسب با آن استفاده نماییدبرخی از این روش‌ها شامل درمان اسکالپی برای موهایی که دچار شوره هستند، یا پروتئین تراپی برای موهای وز و خشک، مزوتراپی و … می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *