علم و فناوری

سایت دانلود انواع وکتور و تصاویر استوک

یکی از مواردی که عصای دست هر طراحی در زمان انجام کارهای گرافیکیست، تصاویر است. معمولا، تصاویر توسط عکاسان ثبت و به‌عنوان یک عنصر اولیه در اختیار طراحان قرار می‌گیرد، اما وقتی‌که طراح به عکاس دسترسی ندارد یا یک طراح دور کار است، می‌تواند با مراجعه به تصاویر در موضوعات متنوع که توسط سایت‌ها عرضه می‌شود، کمک بگیرد. در این مطلب قصد داریم در مورد وکتور و تصاویر استوک در طراحی گرافیک صحبت کنیم.

کاربرد طرح لایه باز

فایل لایه باز psd سال ۱۹۹۰ و در ورژن ابتدایی نرم‌افزار فتوشاپ به همگان معرفی شد و این کار گام بزرگی در توسعه نرم‌افزارهای گرافیکی بود. اهمیت فایل لایه باز برای طراحان بسیار زیاد است، از بین این مزایا می‌توان به راحتی در استفاده و صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد. برای نمونه در زمان طراحی کارت ویزیت و دیگر سفارش‌های به‌آسانی می‌توانید فایل لایه باز با طرح دلخواه را دانلود و باکمی‌تغییر آن را مطابق با خواسته مشتری آماده کنید. با تهیه طرح گرافیکی آماده از سایت‌های ارائه دهنده، می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی نموده و طراحی حرفه‌ای را انجام و به مشتری تحویل دهید.

طرح psd چیست؟

معمولا در ساخت طرح لایه باز، از فایل psd استفاده زیادی می‌شود. طرح‌های لایه باز ساخته ‌شده با نرم‌افزار فتوشاپ با فرمت psd ذخیره می‌شوند و هر وقت که بخواهید، می‌توانید فایل را گشوده و ویرایش کنید. همچنین قادر هستید این فایل را برای دوستان خود نیز ارسال کنید.

وکتور چیست؟

حتما تاکنون کلمه تصاویر وکتور را شنیده‌اید. وکتور، یک تصویر شامل نقطه‌های کنار هم است که با اتصال این نقاط به کمک خطوط و منحنی‌ها، تصویر ایجاد می‌گردد. ظهور این تصاویر، انقلابی در دنیای طراحی و گرافیک بود. اهمیت تصویر وکتور وقتی پیداست که بخواهیم ابعاد آن را با حفظ کیفیت تغییر دهیم. فایل‌های وکتور قابلیت ایجاد در فرمت‌هایی چون AI، EPS و WMF را دارد.

معمولا این تصاویر در محیط ایلوستریتور ایجاد می‌شود، اما در نرم‌افزارهای دیگری چون فتوشاپ و کورل نیز می‌توان از این تصاویر استفاده کرد. شما با داشتن فایل‌های وکتور می‌توانید انواع تصاویر مانند لوگو، بنرها، اینفوگرافیک‌ها و… را در کیفیت‌های بالا خلق کنید.

اهمیت وکتور در طراحی لوگو

استفاده از تصویر وکتور، در طراحی لوگو حرفه‌ای نقش زیادی دارد و طراحان گرافیک به اهمیت آن واقف هستند. یک طراح گرافیک در قسمت‌های مختلف چینش و ایجاد طرح از تصاویر وکتوری استفاده می‌کنند. ازجمله موارد اهمیت وکتور می‌توان به تغییر ابعاد لوگو، مثلا چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی، محل کار و بنرهای بزرگ، اشاره کرد. در طراحی لوگو، آیکون، بنر، کاراکتر و… با کمک نرم‌افزارهای گرافیکی می‌توان با تصاویر وکتور کار کرد. از دیگر موارد اهمیت وکتور :

  • امکان تغییر ابعاد
  • استفاده در ارائه علمی‌و ساخت انیمیشن
  • بالا بودن سطح ارائه تصاویر گرافیکی
  • اندازه و حجم فایل کم، اما کیفیت بالا
  • ایجاد تصاویر جدید به‌راحتی
  • امکان ویرایش مجدد وکتور به‌آسانی
  • بهترین گزینه برای کارهایی با جزییات زیاد

تصویر استوک چیست؟

بعضی ‌اوقات کارفرماها در پروژه‌های طراحی گرافیک از طراح درخواست ایجاد فضایی خاص با المان‌های موردنظر خود را دارد. در این صورت طراح باید از همه المان‌ها موردنظر عکس‌برداری کند. اما مسلماً تهیه عکس باکیفیت از یک محصول عمومی، مثل پرتقال یا ماشین وقت‌گیر یا ناممکن است. چون نیاز به وجود دوربین حرفه‌ای و توانایی عکاسی حرفه‌ای دارد. اما برای حل این مشکل می‌توان از عکس استوک استفاده کرد.

تصاویر استوک در طراحی سایت، بنر و ساخت طرح‌های گرافیکی کمک می‌کند تا بتوانید بدون صرف هزینه از المان‌ها و عناصر موردنظر خود عکس باکیفیتی داشته باشید. خوشبختانه سایت‌های خارجی و ایرانی برای دانلود عکس استوک وجود دارد که با پرداخت هزینه‌ می‌توانید به‌آسانی عکس مورد دلخواه را دانلود نمایید.

ویژگی‌های تصویر استوک

تصاویر استوک در موارد زیادی می‌تواند مورد کاربرد باشد، ازجمله طراحی بنر، طراحی پوستر، سایت، ویرایش عکس، چاپ تصاویر باکیفیت و… قابل اشاره است.

عکس استوک کیفیت بالایی دارد، چون با دوربین‌های حرفه‌ای عکس‌برداری می‌شود و ازنظر موضوعات مختلف نیز تنوع بالایی دارد. رزولوشن تصاویر استوک معمولا بیشتر از ۳ تا ۴ هزار پیکسل است. به همین علت با ویرایش عکس در نرم‌افزارهای فتوشاپ و ایلوستریتور، از کیفیت عکس کاسته نمی‌شود. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در سایت عرضه تصاویر استوک، به‌راحتی عکس موردنیاز خود را بیابید.

از دیگر ویژگی‌های عکس استوک، تمرکز عکاس تنها روی سوژه است و المان‌های پشت ‌صحنه محو یا به‌گونه‌ای است که به‌راحتی قابل‌حذف است.

طراح باید از فایل  CMYK استفاده کند یا RGB؟

رنگ در دنیای طراحی گرافیک موضوع پیچیده‌ای است، فرد باید با مدل‌ها و سیستم‌های رنگی آشنا باشد. مدل‌های رنگی در دنیای طراحی گرافیک متنوع هستند که طراح با توجه به پروژه خود می‌تواند از هر یک از آن‌ها استفاده نماید. RGB و CMYK ازجمله پراستفاده‌ترین مدل‌های رنگی هستند.

RGB از سه رنگ قرمز (R)  Red ، سبز Green (G) و آبی Blue (B) تشکیل شده است. این مدل مناسب طرح‌هایی است که برای نمایش در مونیتور، مانند اینفوگرافیک، استیکر و گیف یا وب‌سایت‌ها، طراحی شده باشد.

CMYK از چهار رنگ شامل فیروزه‌ای Cyan (C)، ارغوانی Magenta (M)، زرد Yellow  (Y)و سیاه Black (B) تشکیل شده است. این طرح‌ها نیز مخصوص کارهای چاپی، مانند طراحی بسته‌بندی، بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت، پوستر و…، است.

با توجه به تعاریفی که گفته شد، اگر طراح قصد ایجاد بنرهای تبلیغاتی برای نمایش تلویزیونی یا وب را دارد، باید از طرح‌های RGB استفاده کند و از سوی دیگر، اگر قصد  طراحی کارهای چاپی را دارید، کار روی فایل‌های CMYK گزینه بهتری است که بیشتر در طراحی مواردی چون کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و جلد کتاب کاربرد دارد.

کلام آخر

سایت پارس گرافیک ازجمله سایت‌های فروش انواع وکتور، عکس استوک در موضوعات متنوع است. اگر شما نیاز به عکس‌های زیاد در سوژه و المان‌های مختلف دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار خود فایل موردنظر را از این مجموعه تهیه کنید. شما می‌توانید با خرید اشتراک پارس گرافیک با قیمتی مناسب از میان هزاران طرح لایه باز گرافیکی، طرح موردنظر خود را دانلود کرده و از سختی‌ها و پیچیدگی‌های کار طراحی نجات یابید. کارشناسان مجموعه در کنار شما هستند و راهنمایی لازم را در مورد انتخاب و خرید طرح‌های مختلف به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *