اینترنت, سرمایه گذاری, علم و فناوری

کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است؟

انتخاب بروکر مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که پیش از ورود به فارکس باید حتما به درستی انجام دهید. یک بروکر معتبر فارکس مسیر معامله کردن در فارکس را برایتان آسان تر می‌کند در عوض انتخاب یک بروکر بدون تحقیق قبلی می‌تواند منجر به نابودی سرمایه تان شود.

حال که به اهمیت این موضوع پی بردید باید اولین قدم‌ها به سوی فارکس و کسب درآمد دلاری را درست برداشته و یک بروکر ایده آل انتخاب کنید اما کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است؟

سرمایه گذاری ایرانیان در فارکس

این روزها که کشور ما در خیلی از موارد تحریم شده است، شاید از خود بپرسید مگر ایرانیان هم می‌توانند در یک بازار بین المللی مثل فارکس فعالیت داشته باشند؟

ایرانیان هم می‌توانند مثل سایر مردم جهان در بازار جفت ارزها فعالیت کنند. تنها شرط آن هم این است که بروکر معتبری را پیدا کنند که خدمات خود را به ایرانیان هم ارائه بدهد.

پیش از آن که روش پیدا کردن یک بروکر معتبر را به تفصیل توضیح دهیم باید به اهمیت موضوع آموزش پیش از ورود به بازار فارکس بپردازیم.

همچون هر شغل و حرفه دیگری، فارکس نیز به آموزش نیاز دارد. برای همین باید سعی کنید از بهترین آموزش رایگان فارکس که توسط اساتید معتبر فارکس آموزش داده می‌شود، استفاده کنید.

باید بدانید در مبحث آموزش فارکس:

  • یادگیری اندیکاتورها و اسیلاتورها به تنهایی کفایت نمی‌کند.
  • یادگیری تحلیل تکنیکال به تنهایی هم دید جامعی برای انجام معاملات به شما نمی‌دهد.
  • استفاده کردن از مفاهیم پایه‌ای تحلیل تکنیکال همچون حمایت و مقاومت نیز به تنهایی نمی‌تواند منجر به انجام معاملات موفق شود.

پس سعی کنید از آموزش‌هایی استفاده کنید که به شکلی کاربردی به شما تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و روش ساخت استراتژی فارکس را یاد بدهند. شما با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی فارکس می‌توانید بهترین نتایج را در معاملات خود به دست بیاورید.

زمانی که از نظر آموزشی به سطح خوبی برای سرمایه گذاری در فارکس رسیدید باید برای شروع کار به دنبال یک بروکر معتبر باشید. جهت مشاهده لیست بهترین بروکر‌های فارکس به آدرس https://amoozesh-boors.com/fa/brokerw بروید.

آیا می‌توان با هر بروکری کار کرد؟

جواب این سوال یک نه محکم است. قطعا به هر بروکری نمی‌توان اعتماد کرد. بعضی از بروکرها کلاهبردار هستند و اگر بدون تحقیق قبلی در این بروکرها ثبت نام کنید باید با سرمایه خود هم خداحافظی کنید.

یک بروکر معتبر را می‌توان از روی سابقه و سال‌های فعالیت‌اش شناسایی کرد. برای این کار می‌توانید به سایت بروکر مراجعه کرده و سابقه آن را ببینید. اما دیدن سابقه به تنهایی کافی نیست. ما در این جا دو نکته کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که در پیدا کردن بهترین بروکر فارکس به شما کمک می‌کند.

۱-تاییدیه سازمانی

برای این که بتوانید به یک بروکر اعتماد کنید باید یک ویژگی مهم آن را بسنجید که به آن «تاییدیه سازمانی» یا در اصطلاح رگوله شدن می‌گویند اما معنی این عبارت‌ها چیست؟

در بزرگترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس، سازمان‌های ناظری وجود دارند که فعالیت بروکرها را از نظر رعایت دستورالعمل‌های قانونی بررسی می‌کنند. به این سازمان‌ها «رگولاتور» می‌گویند.

وقتی که فعالیت‌های یک بروکر توسط یکی از این  رگولاتورها تایید شود به این معنی است که می‌توان به آن بروکر اعتماد کرد.

خود این رگولاتورها هم دسته بندی خودشان را از نظر درجه اعتبار دارند. حالا بهتر می‌توانید اعتبار بروکر خود را بسنجید.

اول از همه بروکر شما باید توسط یکی از این سازمان‌ها رگوله شده باشد. بعد از آن باید به نوع رگوله یا تاییدیه سازمانی آن دقت کنید. اگر یک رگولاتور با درجه اعتبار عالی یا متوسط به بروکر شما مجوز داده باشد می‌توانید در آن بروکر ثبت نام کنید.

۲-بیمه مسئولیت

بعضی از بروکرهای معتبر فارکس بیمه‌ای به نام بیمه مسئولیت دارند که به موجب آن تعهد می‌کنند در صورت ورشکستگی بروکر یا هر دلیل دیگری که منجر به از دست رفتن سرمایه مشتری شود، تا یک سقف مشخص، به مشتری خسارت دهند. (البته بروکر تعهدی برای سود و ضرر شما به هنگام انجام معاملات ندارد.)

گرچه وجود این بیمه برای انتخاب بروکر مناسب فارکس الزامی‌نیست و در خیلی از موارد کسی به این بیمه احتیاج پیدا نمی‌کند ولی وجود آن خود نشانه دیگری از اعتبار بالای بروکر خواهد بود.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان باید دو مورد مهمی‌که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم یعنی تاییدیه سازمانی و بیمه مسئولیت را داشته باشد ولی نکته مهمی‌که وجود دارد این است که چون ایران در قسمت‌های مختلفی از جهان تحریم است، همه بروکرها با ایرانیان کار نمی‌کنند. پس باید به دنبال بروکری باشید که علاوه بر داشتن یک تاییدیه سازمانی معتبر، به ایرانیان نیز خدمات بدهد.

چند نکته مهم وجود دارد که دانستن آن‌ها برای ما که ایرانی است پیش از ثبت نام در بروکر اهمیت خاصی دارد:

۱-روش‌های واریز و برداشت وجه

اولین نکته چک کردن روش‌های واریز و برداشت وجه در بروکر است. واریز و برداشت ریالی یکی از آسان ترین و سریع ترین روش‌ها برای شارژ حساب در بروکر و برداشت پول از آن است. البته از روش‌هایی مثل وبمانی و پرفکت مانی هم می‌توانید استفاده کنید. علاوه بر این، بعضی بروکرها از روش واریز و برداشت با ارزهای دیجیتال هم استفاده می‌کنند.

۲-داشتن حساب اسلامی

داشتن حساب بدون بهره شبانه یا سوآپ که به آن حساب اسلامی‌هم می‌گویند یکی از مهم ترین مزیت‌های یک بروکر مناسبِ ایرانیان است.

بهره شبانه نوعی کارمزد است که به ازای باز بودن حساب بیشتر از یک روز در بعضی بروکرها از مشتریان گرفته می‌شود. شما می‌توانید بروکری را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن حساب‌های معاملاتی متنوع، حساب اسلامی‌هم برای کشورهای مسلمان داشته باشد.

در این نوشته سعی کردیم تا مطالبی را عنوان کنیم تا شما به وسیله آن بتوانید جواب این پرسش که، کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است؟ را پیدا کنید. تاییدیه سازمانی و بیمه مسئولیت دو ویژگی مهم بهترین بروکرهای فارکس است که پیش از ثبت نام بایستی به آن‌ها توجه کنید. علاوه بر این داشتن دو ویژگی مهم دیگر یعنی داشتن حساب اسلامی‌و واریز و برداشت ریالی، برای یک بروکر مناسب ایرانیان الزامی‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *