سلامت

چگونه با تغییر عادت‌های خود زندگی سالمی‌داشته باشیم

زندگی سالم بدون شک بزرگترین آرزوی همه ماست. از این گذشته ، بدون سلامتی ، زندگی معنای اساسی خود را تغییر می‌دهد. بهترین راه برای احساس خوشبختی ، انرژی و سلامتی در آینده ، داشتن زندگی شاد ، پرانرژی و سالم در زمان حال است. فواید و لذت‌های تولید شده هم فوری و هم طولانی مدت است.

ما به طور فزاینده ای در مسیری قدم می‌گذاریم ، جایی که مردم سرانجام می‌فهمند که سالم بودن بیش از بیمار نبودن است.

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم زندگی بدون زندگی با انرژی و محرکهایی که خوشبختی را به ما منتقل می‌کنند ، از ما عبور کند. ما باید با اتخاذ موضعی قاطع ، فعال و مشارکتی نسبت به زندگی جذاب و تحریک پذیرتر شویم.

بسیاری از اوقات ، ما قادر به توقف سفر زندگی نیستیم. با وجود این واقعیت ، زندگی ثمره نگرش‌ها و رفتارهای ما نیز است. بنابراین ، ما حاصل تجربیات خود هستیم.

چگونه می‌توان زندگی سالمی‌داشت؟

“آنچه برای سالم بودن باید انجام شود” ، “چگونه یک زندگی سالم را شروع کنیم” یا “چگونه یک زندگی سالم و شاد داشته باشیم” سوالاتی هستند که مردم اغلب از خود می‌پرسند.

اول ، در مورد این سوال:

سالم بودن یعنی چی؟ طبق نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، سلامتی “به جای جبران عدم وجود بیماری ،” بهزیستی جسمی‌، روحی و اجتماعی است … “. به عبارت دیگر ، سالم بودن نه تنها فقدان بیماری است ، بلکه اساساً بهزیستی جسمی‌و روحی فرد است. تصادفی نیست که WHO سلامتی را به این شکل تعریف می‌کند و معنای بسیار گسترده تری از کلمات متضاد ساده بیماری به کلمه می‌دهد.

اگرچه به نظر می‌رسد سلامتی ، با واژه پزشکی همراه است ، اما بسیار فراتر از معنایی است که بارها ، عقل سلیم به آن نسبت می‌دهد و آن را فقط به طور معمول به داروی درمانی مرتبط می‌کند. با این حال ، پزشکی بسیار بیشتر از این است ، زیرا نگرانی اصلی آن پیشگیری از بیماری است.

سبک زندگی مردم ، رژیم غذایی نامناسب ، استرس و سایر عوامل در تشدید مشکلات نقش بسزایی دارند. به عنوان مثال می‌توان به دیابت و فشار خون بالا ، بیماری‌های نزدیک به عادت‌های جمعیت‌های مدرن اشاره کرد.

در صورت رعایت برخی توصیه‌های ضروری برای انجام یک سبک زندگی سالم ، به راحتی می‌توان از بسیاری از مشکلاتی که طب مدرن به حل آنها کمک می‌کند ، جلوگیری کرد.

تغییر عادت‌ها و رفتارها ضروری و فوری است. منظور ما از این کار این نیست که باید همه قوانین زندگی سالم را طبق آن رعایت کنیم ، گویی که این یک برنامه سخت ، دردناک و حتی اخته کننده برای افراد است. زندگی باید با شدت و لذت سپری شود ، بنابراین ما هرگز نباید زندانی صرف رفتارها و رفتارهایی شویم که اگرچه سالم تر ، اما دردناک و محدود کننده خواهد بود.

زندگی از انتخاب ساخته شده است. آگاهی خود را به دست بیاورید ، تعادل بین جوانب مثبت و منفی سلیقه شخصی خود را نسبت به یک زندگی سالم پیدا کنید و فراموش نکنید که در نهایت کیفیت زندگی شماست که می‌خواهید آن را بهبود ببخشید.

ما در مورد تغییر نگرش‌هایی صحبت می‌کنیم که ما را تحریک کرده و ما را به سمت خوشبختی سوق می‌دهد و از این طریق وضعیت سلامتی ما را بهبود می‌بخشد. همیشه ممکن نیست ، درست است ، اما در اکثر قریب به اتفاق موارد ، کاملاً عملی است.

به عنوان نمونه ، یک قدم زدن ساده در طبیعت را تصور کنید یا از میوه مورد علاقه خود لذت ببرید. این دو مثال ساده است که لذت بردن از زندگی و بهبود سلامتی همزمان کاملاً عملی است.

غذا ، ورزش بدنی

زندگی سالم نیز در دست ماست. بگذارید قضاوت نکنیم که می‌توانیم هر روز مقادیر زیادی قند بخوریم و در صورتی که روزی به دیابت مبتلا شویم ، سرنوشت و بدشانسی خواهد بود. ما نمی‌توانیم درمورد کسانی که روزانه دچار استرس زیادی هستند قضاوت کنیم ، و با هزینه مداوم هزینه آن را پرداخت نخواهیم کرد. فکر نکنیم که می‌توانیم سالها سیگاری باشیم و مشکلات تنفسی و تنزل کیفیت زندگی خود را جمع نکنیم.

نگرش‌های ما باعث می‌شود دیر یا زود در مورد سلامتی خود فکر کنیم.

بدیهی است که نگرش ما به زندگی عاملی تعیین کننده در سالم سازی آن است. زندگی را مثبت قلمداد کنید و قبل از هر اقدامی‌نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید.

حداقل دو نکته مهم را باید در خاطر داشته باشید. اول از همه ، تغذیه. یک رژیم غذایی خوب می‌تواند بیش از آنچه فکر می‌کنید برای سلامتی شما باشد. تغذیه و زندگی سالم مفاهیم جدا نشدنی هستند.

ثانیا ، ورزش بدنی. این ، از آنجا که به روش صحیح انجام خواهد شد ، می‌تواند سلامتی و سلامتی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد ، بنابراین به کیفیت بهتر زندگی کمک می‌کند.

ورزش بدنی را چیزی مثبت و آرامش بخش بدانید ، نه کاری سخت و “لازم است”. دریابید که فعالیتی است که بیشتر دوست دارید و فوایدی را که می‌تواند به شما ارائه دهد درک کنید.

فقط این دو عامل را تغییر دهید و زندگی سالم تری را کشف کنید.

اگر قصد دارید بیشتر به این موضوعات و دیگر موضوعات بپردازید ، ما شما را تشویق می‌کنیم مقالات مربوط به تغذیه و فواید ورزش را در وبلاگ ما بخوانید.

کیفیت زندگی

چه تعداد از ما ناراحتی ناشی از یک کمردرد ساده را از قبل احساس کرده ایم. یا احساس ناراحتی ناشی از عفونت‌های مکرر کرده اید که اغلب به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن ما ایجاد می‌شود.

مثالهای بسیاری که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم ، با این حال ، همه ما می‌دانیم که بیماری یا ناراحتی کیفیت زندگی ما را به شدت کاهش می‌دهد.

امروز ما در دوره ای زندگی می‌کنیم که زمان آن فرا رسیده است که قوانین را تعیین کند. کمبود وقت باعث می‌شود تا مردم در یک مسابقه مداوم با این کالای گرانبها زندگی کنند.

ما وقت غذا خوردن خوب نداریم ، وقت ورزش بدنی نداریم ، وقت گفتگو با مردم را نداریم ، وقت زیادی برای چیزهایی که در زندگی ما ضروری تلقی می‌شود نداریم. متأسفانه این رفتارها مشکلات گوناگونی را ایجاد می‌کند که عواقب جدی برای سلامتی و سلامتی ما در پی دارد.

با وجود این مشکلات ، از یک طرف ، افراد به شدت در سلامتی خود تأثیر می‌گذارند ، از سوی دیگر ، کیفیت زندگی آنها بسیار پایین می‌آید.

به طور خلاصه ، می‌گوییم داشتن کیفیت زندگی خوب بدون داشتن عادت‌های سالم امکان پذیر نیست.

طول عمر سالم

متوسط ​​امید به زندگی در چند دهه پیش بسیار کمتر بود.

با بهبود شرایط زندگی و پیشرفت در پزشکی ، به تدریج افزایش یافته است. هنوز هم اینگونه است ، زیرا همه ما می‌خواهیم زندگی بهتر و طولانی تری داشته باشیم.

هدف فعلی فقط زندگی طولانی تر نیست. داشتن سلامتی پایدار ، یعنی داشتن یک زندگی فعال ، سالم ، شاد و هدف مدار. با این حال ، زندگی طولانی تر مترادف با زندگی بهتر نیست. افزایش امید به زندگی اغلب به هزینه درمان‌های کم و بیش پیچیده ای انجام می‌شود که علی رغم کارآیی ، کیفیت زندگی افراد را بسیار آسیب می‌زند. ما نه تنها باید بخواهیم بیشتر زندگی کنیم ، بلکه بهتر زندگی کنیم.

طول عمر نیز در دست ماست. ما به طور اجتنابی اعتقاد داریم که باید توجه خود را بر حفظ یک وضعیت سالم متمرکز کنیم ، و این مسلم است که نگرش‌های ما در حال حاضر تاثیر عمیقی بر سلامت آینده ما خواهد داشت.

اگر می‌خواهید سالم و طولانی تر زندگی کنید ، اقدامات در این راستا را شروع کنید ، یعنی اقدامات محکم ، سالم و در عین حال به رفاه حال شما کمک می‌کنند.

فواید زندگی سالم

فواید زندگی سالم برای افراد بیشمار است. بنابراین توصیف آنها با یک دستگاه استخراج ضروری نخواهد بود ، زیرا همه ما می‌دانیم که احساس سلامتی خوشحال کننده است یا برعکس ، دردناک است که احساس بیماری کند.

با این حال ، مزایای زندگی سالم در اینجا متوقف نمی‌شود. هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق مالیات‌هایشان که به سرویس بهداشت عمومی‌منتقل می‌شود ، برای مردم ناخوشایند است.

مطالعاتی وجود دارد که به وضوح نشان می‌دهد به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده در پیشگیری ، می‌توانیم با درمان‌های درمانی شفابخشی بازده قابل توجهی داشته باشیم.

به عبارت دیگر ، اولویت سرمایه گذاری باید به پیشگیری از بیماری هدایت شود. از طرف دیگر ، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری ، مانند غیبت از کار ، با افزایش هزینه‌های مربوط به حمایت‌های اجتماعی ، بسیار قابل توجه است.

سلامتی و سلامت

غیرقابل بحث است که امروزه علاقه زیادی به سلامت درمانی وجود دارد ، جایی که در سالهای اخیر پزشکی به طور فوق العاده ای تکامل یافته است. همانطور که دیدیم ، بدون شک این پیشرفتهای پزشکی باعث طول عمر بیشتر و کیفیت زندگی بهتر در افراد شده است.

در صورت عدم سلامتی ، تمام زندگی ما کاهش می‌یابد و بنابراین نمی‌توانیم آن را زندگی کنیم و آن را کامل بچشیم.

بنابراین ما باید در آینده خود تأمل کنیم ، زیرا کیفیت زندگی ما نیز نشان دهنده شیوه زندگی امروز ما خواهد بود.

بنابراین ، الگوی جدیدی باید ظهور کند که در آن ارتقا of سلامت و برخورد قاطعانه مردم برای جلوگیری از بیماری ، با مزایای بسیار زیاد برای سلامتی آنها ، کیفیت زندگی و رفاه آنها بهبود یابد. به طور خلاصه ، هدف این است که هر یک از ما باید یک سبک زندگی سالم تر داشته باشیم که در آن سلامتی حرف اول را می‌زند.

به دلیل همه این دلایل ، ما به طور اجتناب ناپذیری اعتقاد داریم که تعهد در پیشگیری از بیماری ، ارتقا سلامتی و رفاه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *