کسب و کار

نصاب دوربین مداربسته و وظایفی که باید به درستی انجام شود

نصاب دوربین مداربسته یا تکنسین نصب دوربین مداربسته فردی است که پروسه نصب، راه اندازی و عیب یابی سیستم‌های مداربسته را انجام می‌دهد. فردی که قصد دارید به عنوان نصاب دوربین مداربسته انتخاب کنید می‌بایست تحت آموزش‌های فنی و تخصصی قرار گرفته باشد، مراحل نصب و راه اندازی را طبق اصول و استانداردها انجام دهد تا سیستم مداربسته شما بالاترین میزان بهره وری را داشته باشد. قرارگیری این فرد متخصص در پروژه شما سبب می‌شود تا در مورد آسیب دیدن تجهیزات و رعایت اصول نصب و راه اندازی کوچکترین نگرانی وجود نداشته باشد.

شخصی که در پروژه به عنوان نصاب دوربین مداربسته انتصاب می‌شود در مراحل نصب و راه اندازی با چالش‌های متفاوت و گاهی جدی مواجه خواهد شد. نصاب دوربین مداربسته که اقدام به نصب و راه اندازی سیستم‌های مداربسته برای کارخانه‌ها، مغازه‌ها، منازل و … می‌نمایند می‌بایست از تمامی‌محدودیت‌ها و مشخصات انواع دوربین مداربسته آگاه باشند تا قادر به پیشنهاد بهترین دوربین مداربسته برای محیط باشند. این محصول پیشنهادی می‌بایست به طور کامل پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

نصاب دوربین مداربسته در طول روند پروژه با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد و چنانچه قادر به عیب یابی و برطرف نمودن این مشکلات نباشد می‌تواند منجر به شکست پروژه شود. این مشکلات را می‌توان با راه حل‌های ساده ارزان نمود اما این مورد بستگی زیادی به توانایی‌های نصاب دوربین مداربسته دارد. مواردی که در این بخش بررسی خواهیم کرد برخی از چالش‌هایی هستند که نصاب‌های دوربین مداربسته در طی پروژه با آن‌ها مواجه خواهد شد:

  1. القای نویز الکتریکی بر روی کابل انتقال تصویر و مشکل در دریافت تصاویر
  2. بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته و مشکل در دریافت تصاویر
  3. عدم ارائه تصاویر در طول شب
  4. سفیدی بیش از حد تصاویر در طول روز
  5. مشکل در تغذیه دوربین مداربسته و قطع تمامی‌تصاویر
  6. وجود موانع در مسیر دریافت تصویر دوربین مداربسته

 

بازار کار نصاب دوربین مداربسته در ایران

موقعیت شغلی نصاب دوربین مداربسته در ایران و در دنیا از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. به بیان ساده تر چنانچه تحت آموزش‌های فنی قرار بگیرید موقعیت شغلی با درآمد بسیار خوبی در اختیار خواهید داشت. در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا برای نصب دوربین مداربسته این موقعیت شغلی به یکی از مشاغل محبوب در میان جوانان تبدیل شده است.

لطفا مطلبی که سایت مشرق درباره irancctv.center  درج کرده را مطالعه کنید.

نصاب دوربین مداربسته یا تکنسین نصب دوربین مداربسته چه وظایفی دارد؟

نصاب دوربین مداربسته یا تکنسین نصب و دوربین مداربسته شخصی که دارای دانش فنی و تجربی در زمینه نصب و راه اندازی انواع سیستم‌های نظارت تصویری می‌باشد. این شخص وظیفه دارد تا سیستم مداربسته را به طور کامل نصب و راه اندازی نموده و در صورت نیاز مشاوره لازم برای نصب و راه اندازی و بازدید از محل نصب دوربین‌های مداربسته را انجام دهد. از دیگر وظایف نصاب دوربین مداربسته می‌توان به تهیه گزارش از روند اجرازی کار، پاسخگویی به مشکلات متداول کاربران و … اشاره نمود.

به طور کلی یک نصاب دوربین مداربسته می‌بایست دارای توانایی‌های زیر باشد تا بتواند پروژه‌های مختلف راه اندازی نماید:

  1. به انواع تکنولوژی دوربین‌های مداربسته مسلط باشد.
  2. با کیس‌های مختلف دوربین مداربسته از جمله دوربین دام، بولت و …مسلط باشد.
  3. قادر به نصب دوربین مداربسته در محیط‌های داخلی و خارجی باشد.
  4. با انواع لنز دوربین مداربسته و نحوه نصب آن‌ها آشنا باشد.
  5. با متعلقات دوربین مداربسته از جمله کابل شبکه، داکت و … آشنا باشد و بتواند در پروژه از آن‌ها  استفاده کند.
  6. با دستگاه‌های ضبط کننده تصاویر و نحوه نصب و راه اندازی آن‌ها آشنا باشد.
  7. قادر به انجام پروسه مانیتورینگ و انتقال تصاویر باشد.
  8. بتواند پروسه عیب یابی را به طور کامل انجام داده و دوربین‌های مداربسته را تست کند.
  9. قادر به کار با ابزارهای مرتبط با کار خود باشد.
  10. توانایی کار با سیستم‌های کامپیوتری را داشته باشد.
  11. روابط عمومی‌قوی و مهارت‌های ارتباطی بالایی داشته باشد.
  12. قابل اعتماد و دقیق باشد.

یکی از سوالات متداول کاربران آن است که بهتر است شخصا اقدام به نصب دوربین مداربسته کنم یا از متخصصین کمک بگیرم؟ پاسخ این سوال به میزان زیادی به میزان تسلط و توانایی شما در حوزه سیستم‌های مداربسته دارد. چنانچه شما به تمامی‌اصول و ریزه کاری‌های خرید و نصب دوربین مداربسته تسلط داشته باشید قطعا خود شما فرد بسیار مناسبی برای نصب دوربین مداربسته خواهید بود. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم با کمی‌هزینه بیشتر، از یک نصاب دوربین مداربسته کمک بگیرید تا از نصب مطمئن و استاندارد سیستم مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر خود اطمینان حاصل کنید.

چه محیط‌هایی نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند؟

  1. درب ورودی جلو و یا پشت ساختمان‌ها
  2. پنجره‌ها (طبقات پایین تر ساختمان)
  3. لابی ساختمان
  4. آسانسور
  5. پارکینگ
  6. راه پله‌ها و راه رو‌ها

البته باید علاوه بر این موارد، به کاربری مورد نیاز خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال در محیط‌های صنعتی، اداری، تجاری و … این محیط‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

خرید بهترین دوربین مداربسته برای محیط‌های مختلف

دوربین مداربسته و تجهیزاتی که خریداری می‌کنید با توجه به ابعاد پروژه کاملا متفاوت خواهند بود. چنانچه قصد راه اندازی یک پروژه بزرگ را داشته باشید نیاز است تا تجهیزات را به صورت جداگانه و حرفه ای خریداری کنید. در صورتی که قصد راه اندازی یک سیستم مداربسته برای منازل خود دارید خرید یک پکیج دوربین مداربسته می‌تواند گزینه ای بسیار اقتصادی و کم هزینه باشد.

به طور کلی یک سیستم مداربسته متشکل از دوربین مداربسته، دستگاه دی وی آر (دستگاه ان وی آر )، کابل کواکسیال (کابل شبکه)، منبع تغذیه، فیش BNC، سوکت شبکه است که می‌تواند با توجه به میزان حرفه ای بودن پروژه متفاوت باشد.

در پایان این مقاله باید گفت چنانچه در زمینه نصب و راه اندازی سیستم‌های مداربسته چندان مسلط نیستید هیچ جای نگرانی نیست! مرکز دوربین مداربسته ایران متشکل از یک تیم فنی و متخصص است که می‌تواند به شما در زمینه نصب و راه اندازی انواع دوربین مداربسته کمک کند. علاوه بر آن ما در این مرکز قادر هستیم با توجه به نوع و ابعاد پروژه ای که در نظر دارید بهترین تکنسین نصب دوربین مداربسته را به شما معرفی کنیم.

منبع: www.irancctv.center

یک دیدگاه برای “نصاب دوربین مداربسته و وظایفی که باید به درستی انجام شود

  1. مطلبی مفیدی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *